2024-01-16, 02:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spritnota
Han är inte bannad från Youtube. Kontot är inte avstängt av Youtube på grund av något han publicerat på sin kanal.

Varför är Skabbe inte igång om han inte är bannad eller avstängd?

Kan utredningen om misshandeln kommit in på hans ekonomiska problem (eufemismi!) - och att man snokat vidare på hans upplägg med spanienresor för att hämta hem kontanter/testo, och att det sättet numera är "bränt"/känt av myndigheter?
Senast redigerad av banal 2024-01-16 kl. 02:17.
Citera
2024-01-16, 02:16
Medlem
Spritnotas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knark-kungen
Så du menar att detta bara är en trådsanning? Vad skulle det annars vara och varför är inte kanalen uppe som han sa att den skulle vara redan. Han vill köra igång så fort som möjligt gissar jag, han har ju 3 färdiga videos som bara ska laddas upp varför sker inte det?

Det andra får vi se hur det utvecklar sig, det gick väldigt fort utför för Pontus Rass han återhämtade sig aldrig, har försökt på rumble men får några hundra views.

Tiden går och folk går vidare till andra kanaler.

Varför skulle Youtube ha bannat hans kanal? För vilken video, och vad i den bröt mot TOS? Är det ens en trådsanning att det var Youtube som raderade den?

Jag tror inte att han kommer få tillbaka kanalen, det hänger på vad som hänt efter att den som hade tillgång till den raderade den och hur snabbt han agerade.

Pontus Rasmusson blev bannad och hade inte samma publik som Chrippa.
Citera
2024-01-16, 02:20
Medlem
Spritnotas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av banal
Varför är Skabbe inte igång om han inte är bannad eller avstängd?

Kan utredningen om misshandeln kommit in på hans ekonomiska problem (eufemismi!) och man snokat vidare på hans upplägg med spanienresor för att hämta hem kontanter/testo, och att det sättet numera är "bränt"?

För att den som hade kontrollen över kanalen raderade den, vad annars? Förutom att du godkänner i flera steg att ditt beslut är permanent och att kanalen och allt innehåll raderas, lockar de med att erbjuda dig att bara inaktivera den.
Kryllar med lagar som förbjuder företag att spara personuppgifter du som användare aktivt vill radera.
Citera
2024-01-16, 02:23
Medlem
knark-kungens avatar
Citat:
Varför skulle Youtube ha bannat hans kanal? För vilken video, och vad i den bröt mot TOS? Är det ens en trådsanning att det var Youtube som raderade den?

Jag tror inte att han kommer få tillbaka kanalen, det hänger på vad som hänt efter att den som hade tillgång till den raderade den och hur snabbt han agerade.

Pontus Rasmusson blev bannad och hade inte samma publik som Chrippa.
Nu har jag inte sett videon själv men finns dom som skrivit i tråden att det beror på uthägningen av 400ben.

Oavsett anledning så är den fortfarande nere / borta samtidigt som Chrippa varit ute ett par dagar nu. Jag tror att om det skulle gå så skulle den redan varit uppe.

Nu får han antingen starta ny eller söka sig till en annan plattform. Men det lär visa sig vad som hänt bara han får upp en video.
Citera
2024-01-16, 02:34
Medlem
Spritnotas avatar
Citat:
Nu har jag inte sett videon själv men finns dom som skrivit i tråden att det beror på uthägningen av 400ben.

Oavsett anledning så är den fortfarande nere / borta samtidigt som Chrippa varit ute ett par dagar nu. Jag tror att om det skulle gå så skulle den redan varit uppe.

Nu får han antingen starta ny eller söka sig till en annan plattform. Men det lär visa sig vad som hänt bara han får upp en video.

Det, låter absolut som något Youtubes TOS inte tillåter, beroende på innehållet. Har inte sett den videon, men om den publicerades i samband med att kanalen försvann kan kanalen absolut vara raderad av Youtube.

Är han inte permanent bannad av Youtube, får han starta en ny kanal. Om han är, då ligger han jävligt risigt till. Andra plattformar fungerar inte med hans publik. Skulle vara Twitch i så fall.

Senast redigerad av Spritnota 2024-01-16 kl. 03:05.
Citera
2024-01-16, 02:42
Bannlyst
Citat:
Tveksamt om dom kollar.

Annars finns det vägar runt det med lite finess.

Fy fan vilken röra, en av 2 inkomstkällor är borta, undrar om han accepterat att kanalen inte kommer tillbaka? Nu har han bara memmo och ärligt talat känns det inte jättelukrarivt, jag menar tror knappast någon köper fler än en hälsning särskilt eftersom han tar typ 250 fucking spänn.

Vad är hans backup plan, börja knega med utmätning dom kommande 10 åren?

Skiter sig svetsjobbet kan jag rekommendera rivning eller bygga ställning, där är gamla knarkare välkomna
Snacka om att någon e avis på Chrippa
Hur jävla kåt på hans ekonomi får man vara.
Jag tror Chrippa klarar sig. Om inte, Tror jag Jocke kan gå in ekonomisk och stötta honom. Jag menar, Jocke och Jonna AB omsätter rätt bra.
Citera
2024-01-16, 02:47
Medlem
knark-kungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ricin
Snacka om att någon e avis på Chrippa
Hur jävla kåt på hans ekonomi får man vara.
Jag tror Chrippa klarar sig. Om inte, Tror jag Jocke kan gå in ekonomisk och stötta honom. Jag menar, Jocke och Jonna AB omsätter rätt bra.
Ja dom är säkert jättesugna på att dega upp 2 mille till fogden utöver sina 6 miljoner som skatteverket ville ha.

Om jag var i hans sits skulle jag vara jävligt svettig, kolla bara hur snabbt han åldrats dom senaste 2 åren, han har enormt hög stressnivå just nu. Det är domar från förra året, husisar, polis, fogden, skv, soc är ute efter honom osv.

Hur avis är du sa du? Han har knappt hållit huvudet ovan vattenytan senaste året, nu ligger han på botten och sprattlar hur kan du inte se det?
Citera
2024-01-16, 02:51
Bannlyst
Citat:
Ja dom är säkert jättesugna på att dega upp 2 mille till fogden utöver sina 6 miljoner som skatteverket ville ha.

Om jag var i hans sits skulle jag vara jävligt svettig, kolla bara hur snabbt han åldrats dom senaste 2 åren, han har enormt hög stressnivå just nu. Det är domar från förra året, husisar, polis, fogden, skv, soc är ute efter honom osv.

Hur avis är du sa du? Han har knappt hållit huvudet ovan vattenytan senaste året, nu ligger han på botten och sprattlar hur kan du inte se det?
Snubben har 500k hos fogden och inte 2 millar. Det är bara ringa fogden själv eftersom att du är så intresserad.
Citera
2024-01-16, 02:52
Avslutad
Citat:

Byggarna skall också ha betalt av Jocke. Det går bra nu
Citera
2024-01-16, 02:54
Medlem
Precis lyssnat på Jockes och deras podd där han snackar lite om fallet. Lite nytt kom fram och man fick höra lite av hans synvinkel på allt. Det är Jonnas bil han lånar och de har fixat lägenhet åt han i Norrköping osv.
Citera
2024-01-16, 03:04
Medlem
knark-kungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ricin
Snubben har 500k hos fogden och inte 2 millar. Det är bara ringa fogden själv eftersom att du är så intresserad.
Okej isånafall är det 500 lax hos kronis och 1,5 mille hos inkasso som hamnar där när som, snyggt simpat! Har du tur kanske du får en shoutout på insta.
Citat:
Ursprungligen postat av Goldentie
Byggarna skall också ha betalt av Jocke. Det går bra nu
Och vilka summor rör det sig om?

Tuffa tider för Lundellfamiljen nu, den enda det verkar gå bra för är Jacke, han gjorde rätt val när han dumpade wt bröderna.
Citera
2024-01-16, 03:10
Avstängd
KungPungPats avatar
Citat:
Det, låter absolut som något Youtubes TOS inte tillåter, beroende på innehållet. Har inte sett den videon, men om den publicerades i samband med att kanalen försvann kan kanalen absolut vara raderad av Youtube.

Är han inte permanent bannad av Youtube, får han starta en ny kanal. Om han är, då ligger han jävligt risigt till. Andra plattformar fungerar inte med hans publik. Skulle vara Twitch i så fall.

Youtube tillåter inte fler av dessa drevkanaler, enligt TOS, men dom har ju malt på som vanligt med drev efter drev.

Nu var Chrilleboi lite för våldsam genom att doxa en flashback användare genom instagram, och sen skröt han på youtube om att offrets bil blev vandaliserad... sen gick Linnea till attack med sina djupa hacker kunskaper för att radera Chrillebois kanal, och sen infiltrerade hon youtube och fick personal att inte svara Chrille..
det var då han fick tag på henne, och visade hur det går när man bråkar med familjen Bergs inkomster.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in