2024-01-14, 20:44
Medlem
klart att även tjejer ska göra lumpen samt försvara sverige. tjejer vill ju ha jämställdhet så tjejer ska i allra högsta grad göra lumpen samt delta i strid. i annat fall är det egoism och diskriminering.
Citera
2024-01-14, 20:52
Avslutad
Måste man gå lumpen för att försvara landet? Hade för mig helatiden att ALLA medborgare skall ut och hjälpa till om det blir krig i Sverige..
Citera
2024-01-14, 22:01
Medlem
DenungaSvenskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PedoJoeBiden
Om man tycker Sverige är dåligt skött just nu, vänta bara tills denna generation kommer upp i åldern och tar allt mer plats i samhällets styrande skick.
En generation som skryter om hur många diagnoser dom har och knaprar piller för att orka ta sig upp ur sängen på morgonen. Dessa människor kommer stifta lagar över vad du får och inte får göra.

”Tänk dig framtiden, det kommer endast vara en fot som trampar dig i ansiktet” - 1984

Nog för att generationer alltid klagat på framtida generationer… Det låter dock väldigt oroväckande hur framtida generationer inte klarar av någonting.

30-50 åringar idag kommer säkerligen ses som de som har mer privilegier om 30 år och lagar kommer anpassas därefter, lägre pensioner? Högre skatter? Tvångsförflyttningar bort från städer?
Citera
2024-01-14, 22:03
Medlem
Flaskpostenss avatar
Saken är att man kanske får lägga sina "psykiska problem" och anndra iland problem åt sidan om det nu skulle bli krig. De kanske vaknar till liv när de inte kommer in på sina sociala medier eller har någon el hemma. Ska de läta familjen dö pga påhittade "psykiska problem".
Citera
2024-01-14, 22:07
Medlem
X-limers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenAnnan
Det är väl rädsla för det okända. De flesta tjejer idag har invandrarbakgrund (liksom de flesta unga killar), och jag kan föreställa mig att dom inte riktigt förstår vad det innebär, och att dela allt med killar, när dom kanske inte ens fick gå på skolgymnastiken av just den anledningen.

Men visst, många unga tjejer mår också väldigt dåligt idag. Tacka sociala medier för det.

Förklara vad du tror att "flesta" betyder? 20% av Sveriges totala invånarantal är utrikes födda. Menar du på allvar att resterande 40% av befolkningen skulle omsats till följd av dessa 20? Nej.
Varför i hela fridens dar gör du det här till en invandringsfråga?
Citera
2024-01-14, 23:07
Medlem
Ok nu kommer jag låta dom hundrafemtio år gammal MEN...
Jag tror de flesta kvinnor skulle må bästa av att starta en familj relativt tidigt och vara hemma med barnen när dessa är små. Det är den naturliga ordningen. När detta inte sker knäcker det kvinnor omedvetet.
Har så många exempel på hur unga kvinnor som mått dåligt vänder när dom startar familj.

För övrigt skall kvinnor inte finnas i stridande befattningar inom försvaret där barbariskt. Poängen är ju att skydda kvinnor och barn! Bara kommunist diktaturer som skickar in kvinnor i strid.
Citera
2024-01-14, 23:48
Medlem
Flaskpostenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av manurihn.32
Ok nu kommer jag låta dom hundrafemtio år gammal MEN...
Jag tror de flesta kvinnor skulle må bästa av att starta en familj relativt tidigt och vara hemma med barnen när dessa är små. Det är den naturliga ordningen. När detta inte sker knäcker det kvinnor omedvetet.
Har så många exempel på hur unga kvinnor som mått dåligt vänder när dom startar familj.

För övrigt skall kvinnor inte finnas i stridande befattningar inom försvaret där barbariskt. Poängen är ju att skydda kvinnor och barn! Bara kommunist diktaturer som skickar in kvinnor i strid.

Håller med i första delen, det gör nog vettiga normala kvinnor också.

Nu har ju dock kvinnorna röstat fram denna ordning, då får de helt enkelt ta ansvar. Ska jämställdhet gälla i jobb och samhällen ska jämställdhet gälla precis likadant i krig.

Blir kul att se Nooshi Dadgostar kriga för Sverige, eller drar hon tillbaka till sitt hemland?
Citera
2024-01-15, 07:48
Medlem
llundberg57s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Filantrop78
Du är en patetisk gravt störd person. Galenskap att kriga för LGBTQIA+, woke och svenskfientliga styret i Sverige. Dessutom kommer USA att placera kärnvapen i Sverige, när/om NATO börjar krig mot Ryssland kommer definitivt Sverige att kärnvapenbombas av Ryssland.
Jag hoppas verkligen att vi får kärnvapen i Sverige, borde ha haft våra egna. Ryssland kommer aldrig att bomba Sverige om vi är med i Nato. Det är dom för fega för.
Citera
2024-01-15, 11:11
Medlem
Filantrop78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av llundberg57
Jag hoppas verkligen att vi får kärnvapen i Sverige, borde ha haft våra egna. Ryssland kommer aldrig att bomba Sverige om vi är med i Nato. Det är dom för fega för.
Idiot. Dom kommer definitivt bomba med kärnvapen Sverige som är ett NATOland om dom blir anfallna.
Citera
2024-01-15, 14:50
Bannlyst
Det är väldigt smart av ungdomarna att se till att slippa lumpen. Om alla ungdomar över hela jorden vägrade lumpen skulle psykopaterna och pedofilerna som bestämmer vara maktlösa. Bara en idiot är villig att offra sitt enda liv för politikernas och kapitalisternas maktkåthet.

"Fosterlandet" (alla "fosterland" givetvis) är något som är påhittat för att vanliga maktlösa människor ska slåss mot varandra istället för att lyncha de as som utan någon som helst rätt sitter och leker Gud över oss.
Citera
2024-01-15, 22:23
Medlem
llundberg57s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Filantrop78
Idiot. Dom kommer definitivt bomba med kärnvapen Sverige som är ett NATOland om dom blir anfallna.
Det är du som är en jubelidiot. Ryssland kommer aldrig att våga, dom vet att deras land blir aska om dom försöker.
Citera
2024-01-15, 22:26
Medlem
llundberg57s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
Det är väldigt smart av ungdomarna att se till att slippa lumpen. Om alla ungdomar över hela jorden vägrade lumpen skulle psykopaterna och pedofilerna som bestämmer vara maktlösa. Bara en idiot är villig att offra sitt enda liv för politikernas och kapitalisternas maktkåthet.

"Fosterlandet" (alla "fosterland" givetvis) är något som är påhittat för att vanliga maktlösa människor ska slåss mot varandra istället för att lyncha de as som utan någon som helst rätt sitter och leker Gud över oss.
Idiot!
Din teori fungerar bara om ALLA I ALLA länder gör det. Och hur tänker du övertyga alla professionella soldater att inte slåss?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in