2024-01-14, 18:49
Medlem
multipoets avatar
Crappie!! 🤣🤣 köpte en phone there ifrån men it var värsta skiten, den rasa ihop efter någon vecka. gick inte ens att filma med heller.
Citera
2024-01-14, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av handtralala
Samma här. Finns en poäng i att begagnade telefoner blir sålda förstås istället för att ligga och skräpa i en låda om de fortfarande är fungerande. Däremot skullenajg själv aldrig ta risken att köpa en begagnad telefon, misstänker att det blir rejält mycket svårare att tex driva ett reklamationsärende om något går fel, alldeles bortsett från risken att Swappies renovering inte håller måttet. Hade kanske övervägt om det var typ halva priset jämfört med nytt.

Använder ändå mina telefoner från ny tills dess att de inte längre fungerar vilket blir ganska många år, iaf om man har en iPhone som brukar få uppdateringar i 7-8 år.

Just Swappie är desutom registrerat i Finland och har inte något kontor i Sverige. Så även det är en risk i sig.
Citera
2024-01-14, 19:34
Medlem
Sliskarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av multipoet
Crappie!! 🤣🤣 köpte en phone there ifrån men it var värsta skiten, den rasa ihop efter någon vecka. gick inte ens att filma med heller.
Så du lämnade tillbaka den och fick pengarna åter eller?
Citera
2024-01-15, 00:39
Medlem
Köpt 2 mobiler därifrån och de kostade 1800-2000kr och var 1-2 år gamla (sades det iallafall). Båda såg ut att vara i nyskick och hade nya batterier.
Den ena funkade dock typ inte, var något fel på skärmen. Men fick en ny en vecka senare.

Båda höll i lite mer än 2 år innan de fick problem med… igen… skärmarna. De flimrade eller fick en konstig nyans.

Jag behåller mina mobiler längre än 2 år i normala fall (om jag köpt ny) så hade hoppats de skulle hålla längre. Jag förväntade mig dock inte så mycket, så jag kände mig inte besviken ändå. Men jag tror de slarvar eller lagar mobilerna med halvkassa komponenter.

Rent kostnadsmässigt var det ändå billigare än att köpa en ny av liknande modell, som brukar hålla i 4-5 år (av olika skäl binder jag mig inte till abonnemang där mobiler ingår).
Citera
2024-01-15, 00:41
Medlem
Jag skulle däremot inte sälja min mobil till dem. Jag tjänar mer på att sälja mobilerna privat till någon via Marketplace/Tradera/Blocket. De mobiler som jag köpte från Swappie sålde jag så jag fick tillbaka 50-80% av priset jag köpte dem för. Så på det sättet var det billigt med Swappie-mobilerna.
Citera
2024-01-15, 01:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LonelyF18
Jag skulle däremot inte sälja min mobil till dem. Jag tjänar mer på att sälja mobilerna privat till någon via Marketplace/Tradera/Blocket. De mobiler som jag köpte från Swappie sålde jag så jag fick tillbaka 50-80% av priset jag köpte dem för. Så på det sättet var det billigt med Swappie-mobilerna.

Du får tillbaka 65-70% av din två år gamla iPhone genom att sälja direkt över Tradera eller Blocket. Detta då andrahandsvärdet är så högt.
Citera
2024-01-15, 07:33
Medlem
Tänk vad mycket personuppgifter, bilder, videor som dessa företag har samlat från alla mobiltelefoner dom har köpt in.
Citera
2024-01-15, 14:19
Medlem
Problemet med bolag som Swappie är att det blir inte så mycket billigare än att köpa nytt. I alla fall är inte skillnaden i pris stor nog att det är värt att skaffa begagnat istället för nytt. Så tänkare i alla fall jag och jag tror de flesta skulle hålla med om det. Vill man komma undan billigt ska man köpa begagnat direkt från säljaren typ blocket eller liknande forum. "Renoveringen" som dessa företag sägs utföra är inte heller något att hänga i granen.
Citera
2024-01-15, 14:45
Medlem
Undrar hur många miljoner swappie vräkt över influensers i betald reklam senaste åren ?

Inte en enda jävla chans att jag är med och betalar dessa influencers via att köpa/gynna
detta skitföretag. Finns massor som säljer beg & rekond mobiler utan att du behöver
gynna nån liten skit influencer.
Citera
2024-01-15, 16:04
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DonaldBiden
Kanske rasister som inte vill köpa in renoveringstjänsten från ett indiskt företag?
Annars skulle de ju säkert kunna sparka 500 och betala 1/5 för arbetet.

Frakt i två riktningar med förhållandevis små volymer blir relativt dyrt.
Citera
2024-01-15, 18:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av poum
Problemet med bolag som Swappie är att det blir inte så mycket billigare än att köpa nytt. I alla fall är inte skillnaden i pris stor nog att det är värt att skaffa begagnat istället för nytt. Så tänkare i alla fall jag och jag tror de flesta skulle hålla med om det. Vill man komma undan billigt ska man köpa begagnat direkt från säljaren typ blocket eller liknande forum. "Renoveringen" som dessa företag sägs utföra är inte heller något att hänga i granen.

Plus att du riskera bli lurad. Köpte en mac av sån där renoverings firma.. Dom vägrade ge mej den garanti som lovade när jag köpte datorn. Så det är mycket bluff där ute.
Citera
2024-01-15, 19:09
Medlem
Har de senaste åren köpt 4 st iPhones till barnen via Swappie. Har varit ca 2-3 år gamla modeller, och betydligt billigare än nya. Har funkat perfekt, bra skick o allt gått snabbt o problemfritt.

Hoppas de inte har problem, jag skulle lätt köpa från dem igen!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in