2024-01-15, 12:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Colorgreenandpink
Lilla Chloe är TRE ÅR och blir involverad i Allt!

Hon har flängt fram och tillbaka, bevittnat våld och fått förklarat att pappa är hos polisen, det är separation efter separation , och allt förmedlas utan minsta tanke på att hon är ett barn som ska skyddas från sånt här.

Det här är bara början, det ser inte ut som om dessa 2 har förmågan att se till sitt barn och hennes behov öht.

Det är sorgligt!
Lägg därtill dom vuxna runtomkring...Jocke, Jonna, Lisen, Anjo
Jocke och Jonnas "anställda" vågar inget säga, då blir det operation häxjakt och häxbränning
Citera
2024-01-15, 12:54
Medlem
Nariiouhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CCkane
Varför tror du på L? Är det för att hon är kvinna och kvinnan alltid är offret? Håll hennes rygg, det kallas girlpower

Jag har inte valt någon sida, jag har genom tråden hela tiden sagt att det inte finns något övertygande på varken C eller L. Ändå går man på Cs historia och kastar L under bussen. Det är fulspel.

Och om du med ’girlpower’ insinuerar att jag är tjej, då tar du fel.

Citat:
Ursprungligen postat av Cha-Cha-Boys
Chrippa skriver på sin insta att han och Julia inte är ett par.

Jag sätter en 20:a på att Linnea försöker manipulera tillbaka honom

Snarare tvärt om, C behövde en utväg från L och en story som matchar. Lurar J lite för att han vet att hon är törstig, lätt byte.

Citat:
Ursprungligen postat av Ephedrine
Han bekräfta ingenting.
Han trolla med åsnorna här i tråden.

Haha jasså gjorde han det? Så välplanerat och välspelat av honom. Kul att man alltid kan skylla på något när saker går snett.
Citera
2024-01-15, 12:56
Medlem
geek12s avatar
Julia älskar Chrippa och vill leva ett ”vanligt” familjeliv med honom.

Chrippa kommer ut från häktet, åker givetvis till Julia pga Chloe är ju där, de går ut redan dagen efter med att de är ett par, även han säger det flera gånger, Julia såg superglad ut att det kanske var som förut igen, Chloe också.

Men vad händer några dagar senare? Jo nu är de inte ett par, han mår dåligt, han delar stories med sin musik som han saknar att punda till. Men INGA bilder eller uppdateringar kring Chloe. Viktigare att längta till festivaler utomlands och få punda som vilken 20 åring som helst, eller oj, menar 35-åring….

Så då är vi tillbaka på ruta ett igen då, Julia blir kvar i Karlskoga, Chrippa ska dra till en annan stad, vem hamnar i kläm? Jo Chloe, men det är inte viktigt tydligen.

Så ska hon återgå till att varannan vecka fara utan rutiner, ingen förskola för henne, ingen som försöker ens börja pottträna henne, försöka vänja bort nappen, nej nej.

Chloe blev förloraren åter igen.

Vinnarna i detta blev Chrippa och Julia.

Julia tjänade 80k följare så hon kan säkert tjäna lite pengar på samarbeten nu.

Chrippa har alla pratar om överallt på sistone så han blev populärare och kan tjäna mer pengar på sina sociala medier.

Och Chloe lämnas förvirrad en gång till. Stackarn.
Citera
2024-01-15, 12:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Colorgreenandpink
Exakt så tänker jag också.

Det är så genomskinligt så det blir pinsamt.

Det går att läsa dem som en öppen bok.
Självklart, boken är legit redan skriven. Chrippa följer råmanus🏝🪙🫶🧑‍💻🧳🙏💪
Citera
2024-01-15, 12:58
Medlem
Ephedrines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nariiouh
Jag har inte valt någon sida, jag har genom tråden hela tiden sagt att det inte finns något övertygande på varken C eller L. Ändå går man på Cs historia och kastar L under bussen. Det är fulspel.

Och om du med ’girlpower’ insinuerar att jag är tjej, då tar du fel.

Snarare tvärt om, C behövde en utväg från L och en story som matchar. Lurar J lite för att han vet att hon är törstig, lätt byte.

Haha jasså gjorde han det? Så välplanerat och välspelat av honom. Kul att man alltid kan skylla på något när saker går snett.

Vad är det som gått snett?
Vem fan går från ett KAOSFÖRHÅLLANDE till häkte till ny tjej på en dag?
Det är ju mer konstigt än att dom inte är tillsammans.
Citera
2024-01-15, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VilaVila
Som jag skrev innan, det är ännu en nitlott fylld med drama och skit.
Han är ännu mer puckad om han tar tillbaka gammalt...

Ja men de båda smsade ju ändå i oktober månad de ville vara ihop osv men känns överlag som Julia vill mer
Citera
2024-01-15, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VilaVila
Man behöver inte vara en raketforskare precis för att se igenom.
Hela det här är en cirkus!

Ta bort barnet från den där jävla karusellen av dårskap de här vuxna packar på. Vansinne är det.
Var är soc?

Okej, jag antar att det nog är det sista de går ut med.
Anmälningarna är väl en sak, men att berätta det öppet (inte minst för Flashback) att de blir granskade av myndigheter pga av bristfällig föräldrarförmåga, får vi nog inte veta något om.
Citera
2024-01-15, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hello87
Ja men de båda smsade ju ändå i oktober månad de ville vara ihop osv men känns överlag som Julia vill mer

Båda måste få tid att läka, de har varit med om fruktansvärda saker. Kanske lilla C ska vara någon annanstans medan de får rätsida på livet.
Citera
2024-01-15, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Lägg därtill dom vuxna runtomkring...Jocke, Jonna, Lisen, Anjo
Jocke och Jonnas "anställda" vågar inget säga, då blir det operation häxjakt och häxbränning
Det finns ingen som skyddar Chloe, och det kommer väl soc se över.

Men jag ger faktiskt inte speciellt mycket för soc heller.
Men man kan ju hoppas.
Citera
2024-01-15, 13:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Läs kommentaren jag svarade på innan du börjar skrika.
Personen undrade ifall hon inte kunde jobba, och jag sa jo hon kan jobba men hon vill inte.
Hon jobbade inte när hon var tillsammans med chrippa, trots att skulderna växte, när den gjorde slut jobbade hon inte förens hennes ex fixade ett jobb åt henne.
Hon hade inte jobbar på många år INNAN hon blev misshandlad.

Du tror hon börjar förstå när hon postar ett inlägg "vi tar det långsamt"
Det låter som att hon fortfarande hoppas hon och Chrippa ska bli tillsammans.
Men du är ju felinformerad.
Julia jobbade och pluggade. Men Chrille föredrog att ha henne hemma eller på resande fot, som en egen caddie
Citera
2024-01-15, 13:03
Medlem
Nariiouhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ephedrine
Vad är det som gått snett?
Vem fan går från ett KAOSFÖRHÅLLANDE till häkte till ny tjej på en dag?
Det är ju mer konstigt än att dom inte är tillsammans.

Personen du försvarar tydligen? Det var ingen som tvingade honom hänga med J. Ändå var dom tillsammans from häktet och framåt. Syntes ihop osv. Att han skulle ha en utarbetad plan för att trolla folk på Flashback samma dag som han blir släppt från häktet anser jag vara mer osannolik

Du får dock ge honom lite cred, lägg till dagarna på häktet så blir det lite mer än en dag.
Citera
2024-01-15, 13:03
Medlem
Dopys avatar
Kan Chrippa ens få en egen bostad?
Skulder/kronofogden, ingen inkomst, osv. Eller blir det en bostad genom soc kanske?

Tycker synd om Julia som får sina känslor utnyttjade.
Och mest synd om lilla C som måste vara så förvirrad i allt detta.
Undra hur det blir med resan dem bokade utan lilla C..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in