2024-01-14, 18:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Goldentie
Du behöver läsa på lite om vad man får och inte får göra gentemot hyresgäster
Är hon en hyresgäst nu också?
Mig veterligen var det väl Chrille som hyrde av Gustav.
Citera
2024-01-14, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ricin
Åh nej, Stackars mailadress. Ska gråta mig till sömns för att hennes mailadress har råka komma ut, buhuh.

Fullkomligt legitim "uthängning". Påvisar än mer att hon inte har alla hästar i stallet. Hade jag varit Gustav hade jag gett henne ett ultimatum. Kommer hon inte, är det bara slänga allt i lägenheten som är hennes.

Han kan väl pyssla med sådant trams utan att publicera på nätet.
Citera
2024-01-14, 18:09
Medlem
Hur går det med lgh på söder? Den var väl uppsagd?

Betalas hyran o är den flyttstädad?

Bor Crippa med Julia i en lgh nu eller får han sova hos Jocke?

Hoppas Linnea har kvar lgh i Täby o inte har hyrt ut den till någon för en längre tid. Men man kanske kan säga upp ett andrahandsuthyrande under vissa omständigheter.
Citera
2024-01-14, 18:10
Bannlyst
Oftast är det hyresvärden som ansöker om handräckning. Helt vrickat att L gör det, när hon redan har fått en tidsfrist av Gustav att förhålla sig till. Nästa steg är att anmäla henne för egenmäktigt förfarande (Och folkboksföringsbrott), och sen ansöka om handräckning av kfm.
Citera
2024-01-14, 18:23
Medlem
Citat:
Oftast är det hyresvärden som ansöker om handräckning. Helt vrickat att L gör det, när hon redan har fått en tidsfrist av Gustav att förhålla sig till. Nästa steg är att anmäla henne för egenmäktigt förfarande (Och folkboksföringsbrott), och sen ansöka om handräckning av kfm.

Anmäl C igen då för folkbokföringsbrott då de båda är fortfarande skrivna på lägenheten men ingen av de bor där.
G kunde lagt ut konversationen när de kom överens om en tid, han verkar ha missat den om han nu promt måste lägga ut på sina sociala medier.
Citera
2024-01-14, 18:25
Avslutad
Citat:
Är hon en hyresgäst nu också?
Mig veterligen var det väl Chrille som hyrde av Gustav.

Även om hon inte står på kontraktet så är hon folkbokförd på adressen och har levt tillsammans med Chrippa som sambo. Och det finns det legit bevis på, inget Anjo-stuk där inte. Läs en gång till
Citera
2024-01-14, 18:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av VilaVila
Anmäl C igen då för folkbokföringsbrott då de båda är fortfarande skrivna på lägenheten men ingen av de bor där.
G kunde lagt ut konversationen när de kom överens om en tid, han verkar ha missat den om han nu promt måste lägga ut på sina sociala medier.

Har G hyrt ut svart?
Citera
2024-01-14, 18:35
Medlem
Citat:
Har G hyrt ut svart?

Jag fick info att det var via en förmedling, den här förmedlingen hyr ut till företag.
G publicerade på sin Instagram att de var "medboende".

Jag lämnar det där
Citera
2024-01-14, 18:40
Medlem
Citat:
Ja säkert att du har

Tror du fortfarande på det här?

Citat:
Han blir inte friad. Nu är det mer en fråga om vilken typ av straff han kommer att få. Med tanke på han har lite skit i ryggan sedan i höstas så slipper han inte undan.
Skall vi tippa? Minst två månader, troligen mer, mycket mer
Citera
2024-01-14, 18:43
Medlem
Om inte Julia jobbar och istället går på bidrag, kanske det är en anledning till att Chrippa inte har skrivit sig hos henne.
(Om han nu står kvar på sin gamla adress).
Citera
2024-01-14, 18:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Dalbin
Hon kan begära handräckning av fogden. Vilken soppa detta är! Men nu visar dem sina Sanna färger till 100%
Absolut, vilket Gustav hånar...försöker göra sig lustig över.
Tror att Linnea vet bra mycket om Chrippaboisen än som lämpar sig.

Att dessutom håna henne offentligt och lyckas säga emot sig själv visar att Linnea har all rätt att kräva beskydd.

Nu handlade det om en begäran om handräckning, för att inte kunna bli beskylld i efterhand för att ha orsakat skada eller tagit annans egendom.
Men sånt begriper inte Gurra. Han som inte förstod den inkomna socanmälan, att det var polisen som gjort den, utan han hävdade att "när man inte kommer åt Chrippa, går man via barnen"

Gurra som filmar sig själv när han åker runt och krockar i stolpar, duktigt påverkad av "preparat" mot diskbråck

Hm, är det inte Chrippiboi som drabbas av diskbråck lite till och från?

Hur var det med hans "brutna tå"?? Var det Linnea som skadade honom eller var det så att det brann i lilla testoChrippa när han inte fick upp den? Sparkade sönder någonting, ehrm snubblade menar jag? I trappan i Linneas lägenhet...
Citera
2024-01-14, 18:52
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Han slår kvinnor och hävdar att hela rättväsendet har en antimän-agenda liksom.. klart att han är incell och smygbög då.. och även om han fiskat i lårviken så är han ändå incell som hatar kvinnor.
Incell i hjärnan men snorren fick fiska.
Han är helt uppenbart inte oförmögen att få en romantisk och/eller sexuell relation med kvinnor - alltså är han inte incel.

Varifrån har du fått att bögar brukar vara våldsamma mot kvinnor?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in