Citat:
Ursprungligen postat av
TomatKungen
Du har fel i både vad woke är och i det här fallet som tråden handlar om. Och om att jag skulle vara ett Vänstertroll". Jag röstar alltid blankt.
Nej, det är du som ljuger om vad woke är.
Det handlar inte det minsta om jämställdhet mellan könen(vilka kön, förresten…) och raser som du hävdar.
Det handlar om vansinnig fascism där vanföreställningar inte får ifrågasättas.
Och bara din beskrivning(lögn) om vad woke är bevisar att du är ett vänstertroll, oavsett vad du ljuger om att du röstar.
Citat:
I övrigt är det även kvinnor och flickor som döms för våldtäkt på män och pojkar, när det finns bevisning för att våldtäkt har skett.
Nej. Inte ens i närheten av samma utsträckning.
Och fortfarande; det du återkommande, och lögnaktigt, kallar för ”bevis” är inga bevis i ordets rätta bemärkelse. Det är känslor och hörsägen. Det duger inte som bevis i andra mål än just våldtäkt och kvinnofridskränkning.
Citat:
Lagen om våldtäkt har ändrats för våldtäktsoffrens skull. Utan lagändringen skulle tex. inte den sovande pojkvännen, vars flickvän körde upp ett finger i analen på "för att han skulle vakna", fått upprättelse för vad flickvännen gjorde mot honom. Med all rätt blev hon dömd för våldtäkt. och med all rätt skärptes även straffet i Hovrätten.
Lagändringen har också gjort det mycket enklare att fälla oskyldiga män, pojkar(och en kvinna eller två, eftersom förekomsten av någonting tydligen är en företeelse för dig…) för våldtäkt.
Det är rättsvidrigt och fullkomligt vansinnigt att en kvinnas(ja, det är vad vi pratar om här, inte dina halmgubbar) uppvisade ”känslor” trumfar bevis och rimlig tvivel.
Citat:
I övrigt anmäler 300-400 män varje år att de har blivit våldtagna.
Jaha?
Hur många av de anmälningarna står du för?
Citat:
Du får nog suga på den karamellen lite och börja inse att när det gäller våldtäkt är det inte så svart-vitt som att det alltid är kvinnliga offer och alltid manliga förövare.
Jag vet vad du kan suga på.
Och du är alltså inte ens kapabel att begripa att det är helt oviktigt med kön här, fortfarande.
Vi talar ju här om en kvinna och en man, därför används för enkelhetens skull också den konstellationen i diskussionen.
Trots dina argumentationsfel.
Det kan alltså handla om någon som identifierar sig som en astral pingvin och någon med XY-kromosomer som identifierar sig som ”livmoderbärare”(helt enligt din wokereligion).
Ingen av dem ska ändå fällas för våldtäkt utifrån den andres känslor som den visat upp för någon i efterhand.
Sluta, för helvete, hävda att alla här är kvinnohatare och incels när det inte handlar om det, överhuvudtaget.
Har du ingen skam i kroppen?
Citat:
>Vem som helst kan bli våldtagen, om denna har riktigt jävla otur. Och jag tror bestämt att om du själv skulle bli våldtagen, så skulle du vara glad över att det numera finns lite bättre chans för dig att i så fall få upprättelse.
Nej. Det där är ytterligare en lögn.
Och om jag skulle bli våldtagen så skulle det finnas väldigt gott om riktiga bevis för det.
Det skulle alltså krävts våld, som ordet i sig beskriver och min upprättelse hade inte byggt på vilka känslor jag uppvisat i efterhand för folk som inte var på plats för händelsen.
Citat:
I övrigt betyder woke detta:
"Woke (engelskt uttal: [woʊk]) är en politisk term som uppstått i USA som beskriver en medvetenhet om frågor som rör jämlikhet mellan olika etnicitet och mellan kön, samt social rättvisa. Det kommer från uttrycket "stay woke" på afroamerikansk engelska, ungefär "stay awake" (förbli vaken).
Woke har också tolkats vara ett paket med "godkända" åsikter,[1] och har använts sarkastiskt om personer som pretentiöst anser sig vara medvetna och upplysta men som enbart förespråkar dessa "godkända åsikter" av ren konformism.[2]" Källa: Wikipedia.
Du hänvisar alltså till Wikipedias beskrivning av woke…?
Really?
Du vet mycket väl att woke inte handlar det minsta om jämnlikhet och rättvisa.
Det handlar om att en fascistisk minoritet vill tvinga alla andra, gärna med våld och hot om våld, att acceptera deras vanföreställningar och lögner som sanning och verklighet.
Detta gör de genom att kalla alla som inte tycker som dem för ondskefulla och klandervärda.
Lite som du, och några andra feminazis i tråden, gör.
Citat:
Topic: hade du något att skriva om det aktuella fallet kring våldtäkten som Vi*king begått mot målsägande? Eller ville du bara gnälla över rådande lagstiftning kring våldtäkt? Eller ville du bara gnälla om mig som debattör?
Det har jag gjort. Är du plötsligt inte läskunnig längre?
Och det ena utesluter inte det andra.
Men eftersom du tydligen blev kränkt(såklart) så ska du få en fråga som kanske t o m du begriper att den handlar om den antuella domen: Varför ljuger du om den rättsmedicinska undersökningen(också)?