Citat:
Ursprungligen postat av
SilkyJohnson
Helt rätt av Chrippa
Ger en tjej mig en örfil så får hon även en örfil tillbaka fast betydligt hårdare. Kallas jämlikhet
Många tycker ju att det här med öga för öga tand för tand är förlegat. Men inte Chrippa enligt dig.
Citat:
Ursprungligen postat av
BOMB-CP
L kommer få det hett om öronen, om hon inte är dömd innan så slutar det nog med dagsböter och skyddstillsyn men långt ifrån omöjligt att hon får sitta i kurran.
Varför då, lägga utredningen ner gör den med största sannolikhet med att brott kan ej styrkas, eller nedlagd på grund av bristande bevis. Vad tänker du Linnea ska torska dit på då?
Någon som varit tyst som en mus i offentligheten riskerar ju minimal risk att torska på något. Folk som snackar däremot. Riskerar alltid att torska.
Jag menar.
1, Vad var syftet med att dela all skit om Linnea?
Jag har ju svårt att se att syftet var något annat än att åsanka henne missaktning.
2, Hur stor spridning fick det sagda?
Enorm, cluee har slagit tittarrekord, och man får tro att Anjo hade bra siffror. Annars hade han knappast fortsatt.
3, Hur allmänt känt var det sagda innan?
Jag skulle säga noll allmänt känt.
4, Kan det sagda orsaka personen skada?
Jo men det tror jag nog, i synnerhet om hon vill leva sitt liv o Ankdamnen Stockholm innerstad.
Jag är ju inte jurist eller så. Men jag hade inte gillat vad jag skrev just nu om jag varit inblandad. För det ser ju ut som ett skolboksexempel på förtal.
Citat:
Ursprungligen postat av
BOMB-CP
Hon borde få ett ordentligt straff, vore kul om hennes ex orkar komma in och vittna hur hon behandlat dom, det här kan komma att svida rejält.
Tösen behöver vård, no doubt.
vad vet jag, det är möjligt att hon behöver. Vi får hoppas att det inte är akutvård för skador som upostog när/ om hon blev misshandlad.
Skämt åsido, jag tänker att samtliga i den här soppan skulle behöva vård.
Men av nyfikenhet. Vilken brottsrubnlrsering vill du sätta på Linneas ordentliga straff?