2024-01-13, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goldentie
Varför vill du ta ut något i förskott? Kan du inte låta saken ha sin tid så får du information när det är klart. Jag pratade med TR dagen efter C lämnade häktet och då blev informationen att utredningen pågick fortfarande

Vi är på flashback, här vädrar man sina åsikter om vad man tror och tycker. Du tror inte hon ljuger och jag tror hon ljuger och så var det med det.
Citera
2024-01-13, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Ja, polisen griper och domare häktar ju folk bara för kul, helt utan grund eller bevis

Alla som sitter häktade är dömda, är det så du menar? Jag vet att du tror på L, kul för dig. Jag tror hon snackar skit, för sån är hon. Hon upptar tid för de som verkligen behöver hjälp.
Citera
2024-01-13, 17:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Vad har drogdomarna med saken att göra då??
Anledningen till att jag frågar är för att det inte känns som att Chrippa försökt dölja att han knarkar, ändå nämns det flera gånger att han inte upprepar att han dömts för narkotika, så fattar inte om jag ska vara helt ärlig.
Du ser inte problemet?

Man blir som man umgås?

#freechrippa är så sjukt snedvrider, därför att Anjos snyftslogan om att
"Har han inte gjort DÄ, så ska Chloe ha sin pappa tillbaka"

DÄ= misshandeln?

Att bruka droger, anabola, smuggla, förvara, sälja, det är helt okej? Inga problem där?

Förtjänar inte Chloe ett liv långt bort från droger och kriminalitet?
Citera
2024-01-13, 17:47
Avslutad
Citat:
Ja, polisen griper och domare häktar ju folk bara för kul, helt utan grund eller bevis

CCkane menar noga bara att eftersom dem ringt och clearat med Jocke och Anjo så är det bevisat att det inte finns några bevis
Citera
2024-01-13, 17:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av CCkane
Vi är på flashback, här vädrar man sina åsikter om vad man tror och tycker. Du tror inte hon ljuger och jag tror hon ljuger och så var det med det.

Jag tror ingenting, jag väntar på FUP
Citera
2024-01-13, 17:49
Medlem
Citat:
Det är inte polisen som sagt att hon har "Blå märke på foten ;Rivsår på armen och något sugmärke,"
Dem rykterna kommer från förtals gänget, inte från polisen

Får man läcka bevis under en förundersökning och åtal inte väckts än?
Citera
2024-01-13, 17:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av VilaVila
Du får läcka vafan du vill. Polis eller åklagare har inte ensamrätt på någonting.
Citera
2024-01-13, 17:57
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CCkane
Alla som sitter häktade är dömda, är det så du menar? Jag vet att du tror på L, kul för dig. Jag tror hon snackar skit, för sån är hon. Hon upptar tid för de som verkligen behöver hjälp.
vem har sagt att han är dömd?
Citera
2024-01-13, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ricin
Du får läcka vafan du vill. Polis eller åklagare har inte ensamrätt på någonting.

Dumjävel, det beror vad som beslutats - har du hört om yppandeförbud?
Citera
2024-01-13, 18:01
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VilaVila
Ja, privatpersoner får läcka bevis, polis, åklagare, osv får inte läcka bevis.
Dock är det ännu inga bevis som läckts, bara lögner, rykten, skitsnack.
Citera
2024-01-13, 18:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Goldentie
Varför vill du ta ut något i förskott? Kan du inte låta saken ha sin tid så får du information när det är klart. Jag pratade med TR dagen efter C lämnade häktet och då blev informationen att utredningen pågick fortfarande
Jag har fått samma information.
Jag fick även veta att Linnea bytt målsägandebiträde.
Utredningen fortsätter.
Det var en omhäktningsförhandling som skulle skett den 15/1, men det behövs ju inte, eftersom Chrippa är släppt ur häktet medan utredningen fortgår.
Det finns enheldel att gräva i...tänk alla timmar av youtubevloggar som måste analyseras, osv
Det var väldigt viktigt att L skulle anmälas och daktas....svider det att Chrippa får en officiell mugshot nu, då han greps och hamnade i kurran?

Tydligen svider det att Joz har lajkat något inlägg till Linneas fördel, det spreds med ljusets hastighet, att Joz stöttar L....
Citera
2024-01-13, 18:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av banal
Dumjävel, det beror vad som beslutats - har du hört om yppandeförbud?
Yppandeförbud som åklagare aldrig använder, menar du?
På vilket sätt är yppandeförbud aktuellt i detta fall?
Till 99% så är du fri att sprida bevis och säga vad du har varit med om i en utredning.

Yppandeförbud används i väldigt komplicerade case, där det mediala intresset är stort. T.ex sexualbrott för att skydda någons integritet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in