2024-01-13, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Vad har drogdomarna med saken att göra då??
Anledningen till att jag frågar är för att det inte känns som att Chrippa försökt dölja att han knarkar, ändå nämns det flera gånger att han inte upprepar att han dömts för narkotika, så fattar inte om jag ska vara helt ärlig.

Jag antar att de som lyfter det tycker att det är ett problem särskilt när man är förälder. De försöker hitta allt skit som går att hitta att prata om.

Sen tror inte jag att Chrippa missbrukar, däremot så kör han nog endel partylinor. Så man kan väl säga att han " brukar". Givetvis inte bra, men tycker inte heller att de som sitter och pimplar vin har rätten att uttrycka sin avsky kring det.
Citera
2024-01-13, 17:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av wick
Varför är Linnea så tyst? Har polisen släppt allt nu?

Polisen lämnar ingen information överhuvudtaget, det gör åklagaren. MEN åklagaren lämnar ingen information förrän utredningen är klar. Utredningen pågår fortfarande
Citera
2024-01-13, 17:37
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HubertOlsson
Det betyder ju att han skyldig eller hur?
Att han anmäler Linnea och polisen lägger ner den anmälan säger inget om hans skuld i att han står misstänkt för att ha misshandlat Linnea.

Men mtp på att polisen kom till plats, polisen valde att gripa chippa och domaren valde att han skulle häktas i 14 dagar på sannolika skäl misstänkt, allt det talar för att han är skyldig till något
Citera
2024-01-13, 17:38
Medlem
wicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goldentie
Polisen lämnar ingen information överhuvudtaget, det gör åklagaren. MEN åklagaren lämnar ingen information förrän utredningen är klar. Utredningen pågår fortfarande

Tack för svar 👍
Citera
2024-01-13, 17:39
Medlem
Citat:

Troligtvis läggs det ner iom att inget brott mot henne begåtts.
Citera
2024-01-13, 17:40
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CCkane
Jag antar att de som lyfter det tycker att det är ett problem särskilt när man är förälder. De försöker hitta allt skit som går att hitta att prata om.

Sen tror inte jag att Chrippa missbrukar, däremot så kör han nog endel partylinor. Så man kan väl säga att han " brukar". Givetvis inte bra, men tycker inte heller att de som sitter och pimplar vin har rätten att uttrycka sin avsky kring det.
Ja normala människor tycker det är ett problem när föräldrar knarkar runt sina barn, när föräldrar är påverkade runt sina barn, när föräldrar förvarar droger i hemmet där barnet bor.
Om du inte ser ett problem med det säger det ganska mycket om dig...
Citera
2024-01-13, 17:41
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Inte fan vet jag. Är du själv åklagare eller polis? Du tror dig veta allt verkar det som att döma av dina inlägg.
Och du verkar tro att Linnea tyst = polisen släppte utredningen, trots att Linnea varit tyst sedan dag 1
Citera
Avslutad
Citat:

Varför vill du ta ut något i förskott? Kan du inte låta saken ha sin tid så får du information när det är klart. Jag pratade med TR dagen efter C lämnade häktet och då blev informationen att utredningen pågick fortfarande
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Ja normala människor tycker det är ett problem när föräldrar knarkar runt sina barn, när föräldrar är påverkade runt sina barn, när föräldrar förvarar droger i hemmet där barnet bor.
Om du inte ser ett problem med det säger det ganska mycket om dig...

Klart det är ett problem, vrid inte på det. Har Chrippa med Chloe på krogen?
Citera
2024-01-13, 17:42
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ja, polisen griper och domare häktar ju folk bara för kul, helt utan grund eller bevis
Citera
2024-01-13, 17:43
Bannlyst
Citat:
Så snabbt jobbar inte våra myndigheter. Det kan ta bra många månader, t.om år innan man kan få veta om ett åtal ska ske eller om en utredning är nerlagd. Normaltid brukar vara runt 6-12 månader.
Citera
2024-01-13, 17:43
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Klart det är ett problem, vrid inte på det. Har Chrippa med Chloe på krogen?
Han har drogerna hemma, inte på krogen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in