2024-01-13, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LarryKoopa
Jobbar han i Torslanda? Stod det i chatten? Orkade inte läsa hela.
Då är det nog på Volvo.

Ja, det stod i chatten, men med tanke på hur han ljuger friskt om ålder och annat, är det nog tveksamt.
Citera
2024-01-13, 12:39
Medlem
eldrattans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Ja, det stod i chatten, men med tanke på hur han ljuger friskt om ålder och annat, är det nog tveksamt.

I detta fall skulle jag nog vilja påstå oddsen för att gäddan inte är inlagd skulle nog inte ens ge tillbaka pengarna.

Jag tror inte riktigt en del av er här inne förstår vilken chockfas en del gäddor hamnar i. Han lär nog inte vara kontaktbar den närmsta veckan iaf. Sedan kanske vitrockarna lyckas medicinera gäddan tillräckligt kraftigt för att han ska kunna forma något ord på egen hand.
Citera
2024-01-13, 12:41
Medlem
Eerki18cms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hunksy
Ehh, nej… Han ansåg sig ju inte ha nåt problem
Då kanske #345 med fru har bjudit med #346 med fru på en swingers, vin och yoga-retreat till #346 vingård i Sydafrika. När de kommer hem är det här säkert glömt.
Gubbarna är bevisligen kåtare än kaninerna på Gotland.
Senast redigerad av Eerki18cm 2024-01-13 kl. 13:04.
Citera
2024-01-13, 12:44
Medlem
Eerki18cms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eldrattan
I detta fall skulle jag nog vilja påstå oddsen för att gäddan inte är inlagd skulle nog inte ens ge tillbaka pengarna.

Jag tror inte riktigt en del av er här inne förstår vilken chockfas en del gäddor hamnar i. Han lär nog inte vara kontaktbar den närmsta veckan iaf. Sedan kanske vitrockarna lyckas medicinera gäddan tillräckligt kraftigt för att han ska kunna forma något ord på egen hand.
En medicin som hjälper mot chocken och ångesten är Cyanid.
Citera
2024-01-13, 13:06
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whataboutism
Hur stort rummet för bältesläggning/elchockbehandling är vet jag inte men fastigheten som ligger ute till försäljning är på 125+15 kvm.

#346:ans hus har taxerad boyta 56 m2 + biarea 46 m2, så bostadshuset är ca 100 m2 i 2 plan. Därför det ser lite lustigt ut. 15 m2 lär vara källardelen och de extra 25 m2 de själva anger i annonsen lär vara nya attefallet.

Utropspris är under vad de själva köpte det för 2017 så de kommer förmodligen gå back med nuvarande läge på marknaden.
Senast redigerad av Carlbom 2024-01-13 kl. 13:09.
Citera
2024-01-13, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whataboutism
Hur stort rummet för bältesläggning/elchockbehandling är vet jag inte men fastigheten som ligger ute till försäljning är på 125+15 kvm.

Sök på namn o adress på Google, då visar hitta 56kvm i sökresultaten , går man sen in på hitta så står ingen storlek.

Så antingen är det mer yta som egentligen är biyta som mäklaren listar som boyta, eller så är sökresultat fel.
Villan ser absolut inte ut att vara 125kvm
Citera
2024-01-13, 13:12
Medlem
Eerki18cms avatar
Fick nyss höra från säker källa att #346 husförsäljning inte alls var kopplad till Dumpen. Paret hade signat sig för en ny bostad före jul som det skulle flytta till. Nu försöker de med näbbar och klor att dra sig ur den affären. Gissningsvis så behöver det nu var sitt boende.
Säga vad man vill om Dumpen men den föder mäklarbranschen en bransch som just nu behöver all hjälp den kan få!
Den enes bröd den andres död!
Ifall #345 och #346 behöver snabbt få tak över huvudet kan Hank slinka in på Ikea och införskaffa två tältsängar. Vet att Hank har plats och söker sällskap.
Tänk er vilket mysgäng, kan ostört se på hårdporr 24/7 utan att någon stör dem, ha dasspappersrullar i driver i vardagsrummet och snacka gamla minnen. Hank kan förevisa grabbarna kapaciteten i en revolver på 2dm. Foodora levererar mat 7 dagar i veckan.
Senast redigerad av Eerki18cm 2024-01-13 kl. 13:33.
Citera
2024-01-13, 13:17
Medlem
eldrattans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
#346:ans hus har taxerad boyta 56 m2 + biarea 46 m2, så bostadshuset är ca 100 m2 i 2 plan. Därför det ser lite lustigt ut. 15 m2 lär vara källardelen och de extra 25 m2 de själva anger i annonsen lär vara nya attefallet.

Utropspris är under vad de själva köpte det för 2017 så de kommer förmodligen gå back med nuvarande läge på marknaden.

Jag får det till att huset såldes för halva priset 2016 mot vad dom begär för det nu.

Så några köpte huset och renovera det och sålde det omgående igen 2017 alltså?!

https://www.hemnet.se/salda/villa-4rum-landvetter-harryda-kommun-kappasvagen-1-503645
Citera
2024-01-13, 13:20
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eldrattan
Jag får det till att huset såldes för halva priset 2016 mot vad dom begär för det nu.

Så några köpte huset och renovera det och sålde det omgående igen 2017 alltså?!

https://www.hemnet.se/salda/villa-4rum-landvetter-harryda-kommun-kappasvagen-1-503645

Ja, någon köpte det 2016 för 2.6 mille och renoverade det för att bara ett år senare sälja det till #346 för drygt 5.3 mille.

https://www.booli.se/sok/slutpriser?areaIds=468549
Citera
2024-01-13, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PROLIFIC
Det här har diskuterats flera gånger. Att översätta gädderier på vuxna relationer, exempelvis att föreslå för en Tinder-date att man ska ses vid en grind till en park där det är "mörkt och bra" så att man kan våldta (#345) eller att man ska mötas i ett trapphus (#346), görs för att påvisa att gäddorna är ena störda jävlar. Och ja, alla här vet att det finns gäddor som lyckas med sina gädderier och utsätter riktiga barn för övergrepp, och vilka mekanismer som ligger bakom.

Grejen är den att många gäddor lever ett till synes bra och ordnat liv med partner, familj och jobb så de har (troligen) koll på hur de ska bete sig i andra sociala sammanhang. Jag har mycket svårt att tro att #346 föreslog trapphus som första träff med sin fru. Samma med #345 så klart, det var nog inte så många våldtäkts"skämt" när han uppvaktade sin fru. Det händer liksom inte. Sen så finns det de hopplösa missfostren som Candyman Kent, han har troligen ingen aning om hur man ska bete sig i nåt socialt sammanhang överhuvudtaget.

Mr Mouthful #162 illustrerar det bra. När han trodde att han pratade med ett barn svinade han på och skickade penisbilder. När han däremot trodde att den han pratade med var i laglig ålder (vet ej hur gammal) så betedde han sig betydligt trevligare.

Det är ett utstuderat och hänsynslöst beteende många av gäddorna visar upp. Jag vet inte om alla är världsfrånvända, jag tror att de vet att beteendet är jävligt skevt och att de förslagen de kommer med är helt off men de är så totalt avtrubbade och förstörda i sitt inre att de bara kör på. Det finns så klart totalt världsfrånvända stollar, typ Brevbäraren #185 som tror att hans grodperspektivbild med damfrisyr och hängiga chipspattar är upphetsande. Och Fluffisen #316 som tror att hans tangakalsonger tillverkade av en slaktad Lisebergskanin och prat om jättekvinnor är uppkåtande för nån annan än han själv. Han levde verkligen i en parallell verklighet.

Svårt att förklara vad jag vill få fram märker jag. Men det är uppenbart så att många av gäddorna är ytterst beräknande i sitt groomande. Alla lever förvisso i parallella verkligheter, men på olika sätt.

Absolut är det så.
(Kanske var otydlig, men mitt inlägg var inte något mothugg utan mer ett utvecklande av resonemanget, adresserat till tråden/diskussionen som helhet.)

Samma tendenser finns i vår bild av exempelvis alkoholister och knarkare. Vi tenderar att föra tankarna till risiga gestalter på någon parkbänk vid något förortscentrum, när det lika gärna kan röra sig om en mellanchef inom techindustrin med familj, villa i fin kranskommun till Sthlm och två Teslor på uppfarten. Bevisligen är folk beredda att ta höga risker för att leva ut sina mörka begär, om det så är lördagslina eller skevt porrberoende/vurm efter tonårssex.
Senast redigerad av vraalaak 2024-01-13 kl. 13:46.
Citera
2024-01-13, 13:51
Medlem
eldrattans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eerki18cm
Fick nyss höra från säker källa att #346 husförsäljning inte alls var kopplad till Dumpen. Paret hade signat sig för en ny bostad före jul som det skulle flytta till. Nu försöker de med näbbar och klor att dra sig ur den affären. Gissningsvis så behöver det nu var sitt boende.
Säga vad man vill om Dumpen men den föder mäklarbranschen en bransch som just nu behöver all hjälp den kan få!
Den enes bröd den andres död!
Ifall #345 och #346 behöver snabbt få tak över huvudet kan Hank slinka in på Ikea och införskaffa två tältsängar. Vet att Hank har plats och söker sällskap.
Tänk er vilket mysgäng, kan ostört se på hårdporr 24/7 utan att någon stör dem, ha dasspappersrullar i driver i vardagsrummet och snacka gamla minnen. Hank kan förevisa grabbarna kapaciteten i en revolver på 2dm. Foodora levererar mat 7 dagar i veckan.

Fast dom hade ju lagt ut en annons om att hyra ut attefallshuset till en student med start ibörjan av 2024. Det talar ju för att försäljningen kom väldigt impulsartat av frugan.
Citera
2024-01-13, 13:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av HassanVonEssen
Självklart ska vi gotta oss åt varenda stavelse i #346s ökända telefonsamtal.
Härligt att du uppmärksammade oss på detta samtal, eheheh

Pga tidsbrist så hinner jag inte gotta mig i allt som Dumpen bjuder på, men tack vare sådana här inlägg så kan jag plocka russinen ur kakan, som t.ex. samtalet från nr 346.
Även gäddgalan var en braksuccé, jag hade helt missat den haltande varsel-exorcisten (nr 318) men fick ta en närmare titt på honom eftersom han kammade hem så många vinster.

Dessa inspelade samtal är verkligen guld! De blir en sorts inspektionslucka så vi kan blicka rakt in i gäddornas trasiga huvuden. Jag gillade samtalet från 346 för han var så fylld av förväntan, han ville verkligen komma loss ur trafikstockningen för att slicka fiffin på en 13-åring, men möttes istället av mardrömmen det innebär att bli en Dumpen-gädda. Den vinpimplande "Hemlige Johan" är inte så hemlig längre, eeheheheh
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in