2024-01-13, 12:38
Medlem
Jag får känslan att han gör det för själva lidandets skull? Ekonomin? Eller vad är poängen? Jag ska väl inte döma Erik, han verkar trevlig, men han verkar inte vara en mega-friluftare by heart så att säga.

Kan markägaren vara brorsan kanske…
Citera
2024-01-13, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian66
Det känns inte som att man är normalt om man flyttar ut till ett hotell i skogen. Det känns som att det är bohemer som flyttar ut till såna platser. Det är svårt med väckarklocka och ladda telefoner och datorer till exempel. Det är lika svårt att tvätta kläder. Man kanske kan ta med sig kläderna till jobbet. Sedan kan man tvätta på jobbet. Fördelen är att man slipper massa elräkningar och hyra och kan spara in väldigt mycket pengar. Det känns som att det är svårt att sköta om hygien i ett tält man. Man måste vara väldigt speciell om man kan klara såna saker som killen gör. Det finns ingen normala människor som gör på detta viset.
Det är inte komplicerat att sköta hygienen där ute. Tvätten av kläder fixar man lätt om man har polare eller släktingar. Att tvätta kroppen är inte heller komplicerat bara att värma vatten. För att hålla god kroppshygien räcker det att tvätta sig i underliv och under armarna det är där bakterier frodas
Citera
2024-01-13, 12:53
Avslutad
Erik har bott åtta månader i tält: (SR Oktober -23)
Hör Erik berätta varför han tycker fler borde testa tältlivet.

Klipp: https://sverigesradio.se/artikel/erik-har-bott-235-dagar-i-ett-talt-i-skogen-fler-borde-testa
Senast redigerad av explorers 2024-01-13 kl. 13:46.
Citera
2024-01-13, 12:54
Medlem
RadioGaGas avatar
Med ett tält i skogen slipper man störiga grannar som i lägenhetskomplex och ett tält är bra mycket billigare än en villa. Men om man trivs i ekorrhjulet; upp kl 7 och komma hem kl 18 och trängas bland människor hela tiden så kan man fortsätta bo i storstan.
Citera
2024-01-13, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FetFulElak
Jävla luffare. Snyltar på sin brors el. Hoppas han har markägaren tillstånd att bosätta sig där....

Skaffa en brud.

Går att läsa i artikeln att han har markägarens tillstånd för att komma förbi allemansrätten som bara gäller i 24h. Om man ska ifrågasätta något så är det väl hur han har löst toalettbiten, är ju inte lagligt att skita i ett hål i marken sedan länge nu så lite dumt att outa hur man har "löst" den biten.
Citera
2024-01-13, 12:57
Medlem
TeEsErs avatar
Ta bort
Citera
2024-01-13, 13:01
Medlem
eriklinds avatar
Jag kunde gjort detta, om jag bara hade haft en riktigt skön säng i tältet. Sova på liggunderlag eller liten luftmadrass funkar inte i längden för mig.
Citera
2024-01-13, 13:01
Medlem
eriklinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ClitEastwood
Går att läsa i artikeln att han har markägarens tillstånd för att komma förbi allemansrätten som bara gäller i 24h. Om man ska ifrågasätta något så är det väl hur han har löst toalettbiten, är ju inte lagligt att skita i ett hål i marken sedan länge nu så lite dumt att outa hur man har "löst" den biten.

Jag gissar på att hål i marken förekommer... men vad gör det?
Citera
2024-01-13, 13:02
Medlem
sfrges avatar
Det är väl såna här människor som blir munkar om dom blir religiösa. Dom har liksom inget behov av att äga någonting egentligen.

Samtidigt så har jag svårt att förstå grejen med det hela. Han jobbar ju fortfarande så han är ju ändå inne i det där ekorrhjulet.
Gör han det för att slippa ha folk omkring sig eller gör han det för att spara pengar?
Citera
2024-01-13, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eriklind
Jag gissar på att hål i marken förekommer... men vad gör det?

Det är olagligt att göra så. Strikta regler kring skit och piss då man inte vill ha bakterier ner i grundvattnet. Man får kompostera själv men då måste man anmäla till kommunen som i sin tur kommer ut och tittar att du har en tillräckligt bra anläggning. Du måste kompostera skit i minst 6 månader tror jag det var och urin kan du enbart sila ut på marken under vissa månader på året. Det är minst sagt omständigt.
Citera
2024-01-13, 13:12
Medlem
eriklinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ClitEastwood
Det är olagligt att göra så. Strikta regler kring skit och piss då man inte vill ha bakterier ner i grundvattnet. Man får kompostera själv men då måste man anmäla till kommunen som i sin tur kommer ut och tittar att du har en tillräckligt bra anläggning. Du måste kompostera skit i minst 6 månader tror jag det var och urin kan du enbart sila ut på marken under vissa månader på året. Det är minst sagt omständigt.

Jovisst, men vem ska bry sig ute i skogen? Jag hade bara kört på.
Citera
2024-01-13, 13:12
Medlem
Klas-Vegass avatar
Ni fattar väl att han inte mår så bra?

Att han mår bättre i skogen än i samhället. Men det säger inte mycket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in