2024-01-10, 02:57
Medlem
Man blir ju nyfiken nu vad som hänt? 👀 Hoppas någon insatt hoppar in här och berättar.
Citera
2024-01-10, 12:43
Medlem
Det stämmer att han blåser folk på pengar. Jag vet flera som blivit lurad av Valle. Han har även blivit polisanmäld för bedrägeri och förhoppningsvis är det fler som polisanmäler honom.
Citera
2024-01-10, 12:59
Medlem
Cristuphers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kottgranskott
Det stämmer att han blåser folk på pengar. Jag vet flera som blivit lurad av Valle. Han har även blivit polisanmäld för bedrägeri och förhoppningsvis är det fler som polisanmäler honom.

Hur har de blivit lurade och har dem tillslut fått tillbaka pengarna?

/ också lurad
Citera
2024-01-10, 13:14
Medlem
Nej dom har inte fått tillbaka pengarna. Så fort han blir avslöjad så blockerar han.
Citera
2024-01-10, 13:38
Medlem
Är det Valentino som exonphspoilerse syftar på med storyn "lurat folk på blocket"? Vet någon mer exakt hur han gått tillväga?
Citera
2024-01-12, 09:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Retrouvailles
Är det Valentino som exonphspoilerse syftar på med storyn "lurat folk på blocket"? Vet någon mer exakt hur han gått tillväga?

Vet inte om blocket men han har varit aktiv i en facebook grupp som heter "High end sweden" där folk säljer märkeskläder.

Flera där har anklagat honom för att han säljer kläder tar betalt men aldrig skickar några kläder. Finns bevis i den gruppen där folk har lagt upp deras konversationer med honom där han lovar att skicka bla bla men han gör det aldrig.

Riktig horunge.
Citera
2024-01-13, 10:16
Medlem
Jag kan bekräfta att han har bedragit folk på pengar via blocket och marketplace. Jag blev själv drabbad och har polisanmält.
Citera
2024-01-13, 20:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Noiterider
Jag kan bekräfta att han har bedragit folk på pengar via blocket och marketplace. Jag blev själv drabbad och har polisanmält.

Hur gick han tillväga för att lura dig?
Citera
2024-01-13, 21:04
Medlem
Blocketannons. Jag betalade i förväg, som man inte ska, men eftersom han var verifierad med BankID på blocket och telefonnummer för swish stämde med samma namn så kändes det som ganska låg risk.

Sen sköt han upp överlämning av varan några gånger. Till slut sa han att han skulle swisha tillbaka. Det har han inte gjort än, så det är därför polisanmält.

Han har ju blåst fler: 4 minuter in i denna video ser vi ett annat exempel https://youtu.be/aqDP7twWZPs?si=ZVc5Q34caWwltUOd
Citera
2024-01-13, 21:34
Medlem
Är han romsk?
Citera
2024-01-13, 22:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Noiterider
Blocketannons. Jag betalade i förväg, som man inte ska, men eftersom han var verifierad med BankID på blocket och telefonnummer för swish stämde med samma namn så kändes det som ganska låg risk.

Sen sköt han upp överlämning av varan några gånger. Till slut sa han att han skulle swisha tillbaka. Det har han inte gjort än, så det är därför polisanmält.

Han har ju blåst fler: 4 minuter in i denna video ser vi ett annat exempel https://youtu.be/aqDP7twWZPs?si=ZVc5Q34caWwltUOd

Vad sålde han för vara? Och hur mycket kostade den? Kan du inte lägga upp er konversation? Kände du igen namnet från Anis kanal eller Robinson?
Citera
2024-01-14, 15:25
Medlem
Jag undrar hur mycket pengar han lyckats lura, förlåt "låna" bror Anis på genom åren. Förmodligen därför det är ovänner idag..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in