2024-01-13, 02:27
Medlem
Vad i helvete sysslar Anjo med, jösses!
Citera
2024-01-13, 02:27
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vichy6
Tack. Man kan alltså tänka sig att denna härva i jakt på pengar kan bli kostsam?

Stora barn leker….
Ja blir det ett förtalsmål så kommer det märkas också på plattformarna.
Citera
2024-01-13, 02:30
Medlem
vichy6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Hoppas att 2024 inte blir lekplatsen i år för idiotas
Citera
2024-01-13, 02:33
Medlem
vichy6s avatar
Citat:

Men det kostar och ska chrippa dra det. Jocke tjänar deg. Är det hämnden?
Citera
2024-01-13, 02:33
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Hoppas att 2024 inte blir lekplatsen i år för idiotas
Jag kan bara hålla med
Citera
2024-01-13, 02:38
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Men det kostar och ska chrippa dra det. Jocke tjänar deg. Är det hämnden?
Jag hänger inte riktig med nu.
Förtalsmål kan kosta om man skall driva det själv, men för Linneas del bör det hamna på nivån "grovt förtal" och därmed drivas av åklagare - i så fall kostar det inget för Linnea.
Hämnden - ja, men en naturlig hämnd givet hur förtalad hon blivit (jag har ingen åsikt om det är rätt eller fel som lagts ut - utan enbart en juridisk aspekt)
Chrippa satt häktad och har inte kunnat lägga ut särskilt mycket - utan de som kan åtalas är de som pratat om henne på nätet - och där ligger t ex både Anjo och Rask illa till.
Citera
2024-01-13, 02:42
Medlem
Haha, såg Anjos video. Kul att Linnea har försökt att få en stor Tiktok profil att exposa chrippa och det slutar med att han backar chrippa trots att snubben inte ens vet vem han är.

Han blev inte övertygad av Linneas bevis med andra ord!
Citera
2024-01-13, 02:47
Medlem
vichy6s avatar
Citat:
Jag hänger inte riktig med nu.
Förtalsmål kan kosta om man skall driva det själv, men för Linneas del bör det hamna på nivån "grovt förtal" och därmed drivas av åklagare - i så fall kostar det inget för Linnea.
Hämnden - ja, men en naturlig hämnd givet hur förtalad hon blivit (jag har ingen åsikt om det är rätt eller fel som lagts ut - utan enbart en juridisk aspekt)
Chrippa satt häktad och har inte kunnat lägga ut särskilt mycket - utan de som kan åtalas är de som pratat om henne på nätet - och där ligger t ex både Anjo och Rask illa till.

Jo det fattar jag.

Om jag vore Linnea så skulle jag driva förtalsmålet och det skulle jag inte bara vinna, det skulle kunna bli ett prejudikat.
Citera
2024-01-13, 02:48
Medlem
SkattefriZons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Offentlig eller inte så har du inte rätt att sprida detta skvaller till allmänheten och anklaga en människa för diverse brott! Även om allt som Anjo & co påstår skulle visa sig vara sant så är det ändå förtal. De har spridit väldigt negativa saker om L för att folk ska tycka illa om henne, vilket är grunden för förtal. Anjo har till och med sagt det själv i sina videos, att L är hatad pga det som spridits om henne på social medier samt har han lagt ut på Instagram att hon aldrig kommer kunna få ett jobb eller en pojkvän i Sverige efter det här. Det är väldigt tydligt vilket uppsåt förtalsgänget har!

Haha så man får inte sprida negativa saker om offentliga personer. Du har noll koll.
Citera
2024-01-13, 02:56
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Jo det fattar jag.

Om jag vore Linnea så skulle jag driva förtalsmålet och det skulle jag inte bara vinna, det skulle kunna bli ett prejudikat.
Ok, jag tror hon skulle vinna - men däremot förstår jag inte hur det skulle bli ett prejudikat. Hur menar du där?
Citera
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkblomman
Haha, såg Anjos video. Kul att Linnea har försökt att få en stor Tiktok profil att exposa chrippa och det slutar med att han backar chrippa trots att snubben inte ens vet vem han är.

Han blev inte övertygad av Linneas bevis med andra ord!
En snubbe säger att Linnea bett honom göra en expose video på Chrippa, han visar inga bevis på det, det enda beviset vi har är hans ord. Och du köper det med hull och hår som sanning?
Om han hade sagt att himlen var grön hade du trott honom då också?
#källkritik SNÄLLA
Citera
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkattefriZon
Haha så man får inte sprida negativa saker om offentliga personer. Du har noll koll.
Nej, det får man faktiskt inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in