Citat:
Ursprungligen postat av
Arccosinus
Dina spekulationer o gissningar är mer än vidriga.
Jag har verkat i Ryssland och hjälpt dess industri sedan Sovjetunionen.
Dina gissningar om hur det är i Ryssland gör mig förbannad, allt du spekulerar om är fel, inihelvete fel.
Jag har verkat från väst till öst och upplevt Ryssland inifrån och ut under många år.
Om du har några frågor eller funderingar om hur det egentligen är i Ryssland så är du välkommen att fråga, men måla förihelvete inte upp någon paradissituation för ryssarna, generellt lever de i en missär du inte ens får i dina mardrömmar!
Hur paradiset ser ut varierar nog från folk till folk, men ryssarna har aldrig haft det så bra som nu. Jag har aldrig varit i Ryssland, men jag har läst det mesta om landet. Vi i väst har en tendens att mäta allt efter vår egen måttstock, och har väldigt svårt att inse att andra folkslag fungerar på annat sätt. Du skulle bli lika förvånad om du frågar en muslimsk fundamentalist om vad som är viktigt i livet.
Sen är Ryssland ett stort land med olika folkslag, religioner och kulturer, så det är svårt att säga vad "ryssen" tycker. Ta inte illa upp, men att du har jobbat i Ryssland gör dig knappast till någon Rysslandsexpert. Har du umgåtts med "folk på gatan", i landets alla delar, och frågat dem vad de tycker?