2024-01-12, 19:13
Bannlyst
Flickor kan söka sej till lottakåren. Sköta förplägningtjänst.
Citera
2024-01-12, 19:15
Medlem
Minimuchers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Retrouvailles
Suicid är vanligare bland män, men kvinnor vårdas oftare inom psykiatrin. Män som mår dåligt är som grupp mindre benägna till att söka vård. Lämpligast blir nästan att kolla på hur många som uppger att dom har ett gott psykiskt välbefinnande, vilket faktiskt är män.

Okej, så det du egentligen säger är att män mår sämre än kvinnor.
Men i och med att dem inte säger något så räknas dem inte? Luddigt

Så summa av ekvation är endå att män mår sämre?
Citera
2024-01-12, 19:16
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ensamkrigaren
Då ska de inte ha rätt att rösta heller.
Om jag har förstått vår historia rätt så fick endast män som gjort värnplikt eller betalat in viss skatt rösträtt.

Kvinnor fick allmän rösträtt 1921. Men först 1923 fick män allmän rösträtt.

Så dels är utsagan om att Sverige fick allmän rösträtt iom kvinnors rösträtt felaktig. Och dels är det fel att alla män hade rösträtt före. Den var hårt villkorad.

I praktiken fick alla män allmän rösträtt 1923 dvs 2 år efter alla kvinnor fick rösträtt.

Så har jag förstått det. Jag uppmanar alka med bättre kunskap och källor att korrigera mig.
Citera
2024-01-12, 19:19
Medlem
happilappis avatar
För att slippa värnplikt så är det bara hävda psykisk ohälsa och depression. Det är omöjligt för en läkare att motbevisa. Man kommer aldrig skicka ut personer med psykiska problem i krig eftersom dom innebär en fara för sig själv och andra.
Citera
2024-01-12, 19:40
Medlem
Mr.Teabags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tessar
sighs, är du inte svenska lärare kanske. stavnings protokoll brukar va sista utväg för troll.

redigering historik är kvar, detta är en webbtjänst, vad du skriver är kvar i en server även om det raderas av användaren

Jag har aldrig klagat på din stavning eller svenskakunskaper. Jag klagade på att du citerade min kommentar på ett felaktigt sätt.

P.S. Det går fortfarande att redigera inlägg om man ser att det blir fel.
Senast redigerad av Mr.Teabag 2024-01-12 kl. 19:44.
Citera
2024-01-12, 19:48
Medlem
Jag betvivlar inte att den psykiska ohälsan ökat. Däremot trot jag väldigt många unga använder just termen ”psykisk ohälsa” och därigenom bli immuna mot allt vad ansvarstagande etc betyder.

Psykisk ohälsa som begrepp känns oerhört urvattnat. Ett kort man kan dra vid minsta motstånd och som omgivningen inte får, kan eller vill ifrågasätta pga dagens samhällsklimat.
Citera
2024-01-12, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 31G350125
Flickor kan söka sej till lottakåren. Sköta förplägningtjänst.
Hur jämlikt är det?
Citera
2024-01-12, 19:54
Medlem
Tror det beror på att 10 av 7 inte är så bra på matte också
Citera
2024-01-12, 19:54
Medlem
Backaborts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FederalAgent
https://www.tv4play.se/klipp/452167dce08022d0393a/7-av-10-kvinnor-klarar-inte-krav-for-varnplikt?playlist=4IAYFJFU8GOuFxWHxQlxbO

Bland grabbar är det 5 av 10 som diskvalificerar sig efter att de fyllt i mönstringsunderlaget.

Är detta ett maskande från kvinnor eller mår kvinnor sämre än pojkar på riktigt? Hur får vi kvinnor att må bättre så de klarar lumpen?

Eller är det männens uppgift att försvara landet?
Har väl alltid varit männens uppgift att försvara landet?
Citera
2024-01-12, 20:04
Medlem
Ringhals3s avatar
[quote=tessar|87011067]
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
vet ej vilken tid du lever i men nu förtiden språkunskaper brukar inte va ett problem, kanske 1920 eller nånstans . 2018 vi införde språk kunskap, men då vårat samhälle är kulturellt berikat av olika nationaliters intelligens, matkultutr,bestånd,tycke,kläder samt politik. och du sitter fortafarande och klagar. du är fast i någåt år och förvägrar utveckling.

Du skriver så konstigt att jag inte förstår vad jag läser.

Jag tror att allmän värnplikt som vetkligen innefatfade hela årskullar skulle göra att färre mådde dåligt när de mönstrar.
Citera
2024-01-12, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av backvudejaflash
Tror det beror på att 10 av 7 inte är så bra på matte också

Det säger sig ju självt. Så det har du rätt i.
Citera
2024-01-12, 20:11
Medlem
Filip Ludvig Adam Sigurd Helge Bertil Adam Caesar Kalle - kom

Hörbarhet nolla över.

Klart slut
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem