2024-01-12, 15:03
Medlem
RickRozays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Tredjegenerationens invandrare är inte etniska svenskar, de har fortfarande utländsk bakgrund.

Jag pratar om akademiska begreppet utländsk bakgrund som det används av SCB och dylika, akademiska myndigheter, dina egna definitioner är orelevanta!
Citera
2024-01-12, 15:10
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RickRozay
Jag pratar om akademiska begreppet utländsk bakgrund som det används av SCB och dylika, akademiska myndigheter, dina egna definitioner är orelevanta!
Irrelevanta*

Det är bara inom den svenska akademin man förnekar etnicitet och ras, så jag syftar på den vedertagna vetenskapen på ett internationellt plan.
Citera
2024-01-12, 15:11
Medlem
Om ni mår dåligt är värnplikt nåt som kommer göra en massa nytta för er.
Gå upp tidigt, äta ordentligt och mycket fysiskt träning samt kamratskapen är underbar.
I kort rutiner vare sig sovrutiner/matrutiner/träningsrutiner kommer göra att du mår bra, i knopp och kropp.
Citera
2024-01-12, 15:45
Medlem
Polis2010s avatar
Samhällskontraktet är upplöst. Jag gör inget mer för Sverige. Blir det krig så flyr jag till Finland eftersom de klarar av att hålla anfallare från landet. Nu är chefen för Marinen, chefen för Säpo och chefen för Polisen alla kvinnor. Om någon fisbrud skulle ge mig order på fältet så skulle jag blåsa av henne huvudet.
Citera
2024-01-12, 16:09
Medlem
Minimuchers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ballcancer
Det kan vara så enkelt att du haft en ätstörning eller depression tidigarer som gör att du inte är lämplig att göra lumpen tex. Behöver inte vara att du mår dåligt just där och då.
Tycker siffrorna är väntade då tjejer mår sämre än killar enligt statistik. Så inget konstigt.

Märkligt, 4 av 5 dagliga självmord än ju män….. tror du får börja ta fram din statistik. Mycket pekar på tvärt emot.
Citera
2024-01-12, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EricBlair
Somaliskor på 24 år kan ha 8 barn även om det kanske mer ofta är 3-4 i den åldern.
Visst beror det även på nedmonteringen av svensk kultur vilket även drabbar svenska ungdomar.

Oavsett detta så ser ju trenden minst sagt illavarslande ut. Motivet till mulikulturvurmandet är "söndra och härska". Nu har man söndrat så mycket så folk undrar vad det egentligen är vad vi ska försvara? Gränserna har varit vidöppna i 30 år så det kan ju knappast vara gränserna som ska försvaras? Kanske försvarsviljan ökar när kalifatet införs? Jihad mot Norge?

Jadå, landet är ju i förfall, det är det ju ingen diskussion om. Att det skulle vara mycket mer än 30% av ungdomar som invällare från MENA tror jag är tveksamt, än dock är det 30% för mycket.
Citera
2024-01-12, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HenAnnan
Jag bara konstaterar: Du började med att skriva:

Det var förstås totalt uppåt väggarna fel. Så du började trassla.

Ja, beroende på hur man tolkar SCBs siffror så kan det ju vara så att även jag hade fel. Det kanske inte är fullt 50%, men i alla fall någonstans mellan 40 och 50% (enligt SCB).

Om du vill se hur det ser ut bland unga idag så behöver du inte åka till utanförskapsområden.
Ta vilken grundskola eller förskola som helst i en av de tre storstäderna.

Det är svårt att hitta en där majoriteten är svenskar.

Fast du likställer barn från norrmän som svartingar från MENA, vilket gör jämförelsen meningslös.

Finland har varit det land som exporterat flest människor till Sverige i ett halvt sekel, men enligt dig är deras barnbarn att likställa med somalier.
Citera
2024-01-12, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Judehatarn
Fast du likställer barn från norrmän som svartingar från MENA, vilket gör jämförelsen meningslös.

Finland har varit det land som exporterat flest människor till Sverige i ett halvt sekel, men enligt dig är deras barnbarn att likställa med somalier.

Enligt SCB är finländarnas barnbarn pursvenska. Det är så statistiken är uppsatt.
Finländarna kom på 60- och 70-talen. Så deras barnbarn har egna barn vid det här laget.
Citera
2024-01-12, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MirrorMatch
Om ni mår dåligt är värnplikt nåt som kommer göra en massa nytta för er.
Gå upp tidigt, äta ordentligt och mycket fysiskt träning samt kamratskapen är underbar.
I kort rutiner vare sig sovrutiner/matrutiner/träningsrutiner kommer göra att du mår bra, i knopp och kropp.

Hoppas värnplikten också lär dem att stänga av mobilen och att prata med andra IRL istället för att stirra på en skärm och klicka på tumme upp o tumme ner, swipe-a höger och swipe-a vänster.
Citera
2024-01-12, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FederalAgent
https://www.tv4play.se/klipp/452167dce08022d0393a/7-av-10-kvinnor-klarar-inte-krav-for-varnplikt?playlist=4IAYFJFU8GOuFxWHxQlxbO

Bland grabbar är det 5 av 10 som diskvalificerar sig efter att de fyllt i mönstringsunderlaget.

Är detta ett maskande från kvinnor eller mår kvinnor sämre än pojkar på riktigt? Hur får vi kvinnor att må bättre så de klarar lumpen?

Eller är det männens uppgift att försvara landet?

De kanske mår bättre psykiskt av att få studera genusteori, yoga, HR och socialhögskola än att drillas hårt både fysiskt och psykiskt i stressade, högt teamwork-baserade situationer? Bara mina små tankar.
Citera
2024-01-12, 17:37
Medlem
moderator-hatarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FederalAgent
https://www.tv4play.se/klipp/452167dce08022d0393a/7-av-10-kvinnor-klarar-inte-krav-for-varnplikt?playlist=4IAYFJFU8GOuFxWHxQlxbO

Bland grabbar är det 5 av 10 som diskvalificerar sig efter att de fyllt i mönstringsunderlaget.

Är detta ett maskande från kvinnor eller mår kvinnor sämre än pojkar på riktigt? Hur får vi kvinnor att må bättre så de klarar lumpen?

Eller är det männens uppgift att försvara landet?
Alla kvinnor mår psykiskt dåligt mer eller mindre
Citera
2024-01-12, 17:49
Medlem
RickRozays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Irrelevanta*

Det är bara inom den svenska akademin man förnekar etnicitet och ras, så jag syftar på den vedertagna vetenskapen på ett internationellt plan.

Nej, ekonomer internationellt godtar fullt och hållet SCB:s statistik, det är bara du som försöker ljuga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in