2024-01-10, 19:07
Medlem
eldrattans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dudelidu
Tja är så att jag pissar för körkortet och har gjort alla mina 6 prov nu och ska skicka in mina läkarpapper senast den 27e. Undrar om det tar lång tid för Transportstyrelsen att skicka ett beslut om jag ska behöva pissa mer eller om man slipper de. Är sugen på att röka men sitter ju i så jävla länge så man blir ju nojig haha

Beror lite på det där. Kan bli kompletterande prover som sträcker sig över flera år om det vill sig illa.

Brukar gå fortare om du ska ta eller blivit av med körkortet att få svar än om du har kvar körkortet fast du måste pissa.
Citera
2024-01-10, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cakewet
Yeah, tänker att det kan ju inte skada o basta iaf, dricka några liter vatten om dagen lär va bra, tjack går ur hyfsat fort, några dagar på UP, kanske uppemot en vecka om det skickas på analys.
I
Hehe ja fast med bra träning som ger bättre avkastning på svett än att bara basta 😝

Jo med tjo dricker man mycket vatten.
Början av 2000-2016, inga UP alls, sedan efter det varje år fåtal gånger
Inge missbruk eller åkt dit men att ha sett olika inlägg, att analys dyker upp ofta, beroende på ärende.

Men inom vården
Ifall både Stickorna & analys börjar bli mer standard, bortser misstankarna såklart, jag har lisdex på recept, men att analys ska äga rum, korrekta mig om jag har fel, behövs det inte starka skäl vid analys om man utesluter misstankarna? rutinmässigt kanske, hm, eller 😵‍💫
Senast redigerad av Xc90D5Awdpro 2024-01-10 kl. 22:14.
Citera
2024-01-11, 08:24
Medlem
speedygonsalezs avatar
Hejsan, syns Psilocybin psilocin, alltså svamp (finns det andra substanser i viss berusningssvamp?)
iaf ätit mexican cubensis, tänkte något liknande..

på dessa drogstickor som SOC har..

https://www.prodia.se/produkter

dom har nån slags multisticka..

ska ta reda på exakt vilken, men fattar inga av förkortningarna.

INGA CHANSNINGAR TACK OCH INGA RYKTEN, NI SKA VETA!!

mvh
Citera
2024-01-11, 11:58
Medlem
eldrattans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av speedygonsalez
Hejsan, syns Psilocybin psilocin, alltså svamp (finns det andra substanser i viss berusningssvamp?)
iaf ätit mexican cubensis, tänkte något liknande..

på dessa drogstickor som SOC har..

https://www.prodia.se/produkter

dom har nån slags multisticka..

ska ta reda på exakt vilken, men fattar inga av förkortningarna.

INGA CHANSNINGAR TACK OCH INGA RYKTEN, NI SKA VETA!!

mvh

Ja det gör det. Fast jag säger inte vilken av dom det syns på för du har så otrevlig och framfusig ton.
Citera
2024-01-11, 20:46
Medlem
Nu idag 2024 vet jag ej hur stickorna ser ut Så jag väljer att fråga. Hur länge sitter amfetamin i urinet idag? Tänkte nu en 0,5g torsdagkväll tills måndag eftermiddag/kväll. Är det lugnt tror ni?
Citera
2024-01-11, 21:16
Medlem
speedygonsalezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eldrattan
Ja det gör det. Fast jag säger inte vilken av dom det syns på för du har så otrevlig och framfusig ton.

text har ingen ton
Citera
2024-01-11, 21:21
Medlem
eldrattans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av speedygonsalez
text har ingen ton

Gissa vilken av dom? En av stickorna har med en substans som dom andra inte har. Förövrigt den enda drogen där namnet är helt utskrivet fast det är iof en förkortning.

Hur som helst. För att torska på psilocin så måste du ha maximal oflax eller så har du ett större problem. Den går ut på något dygn samt den ger hög tolerans omgående. Så om du nu inte gluffsar i dig kvällen innan klarar du dig.
Citera
2024-01-11, 21:36
Medlem
speedygonsalezs avatar
Citat:
Gissa vilken av dom? En av stickorna har med en substans som dom andra inte har. Förövrigt den enda drogen där namnet är helt utskrivet fast det är iof en förkortning.

Hur som helst. För att torska på psilocin så måste du ha maximal oflax eller så har du ett större problem. Den går ut på något dygn samt den ger hög tolerans omgående. Så om du nu inte gluffsar i dig kvällen innan klarar du dig.

tack, nu slipper jag kolla på sidan, juste..

Citera
2024-01-12, 01:41
Medlem
Tja, rökte 10g gräs mellan 30-4 januari. Sen också nästan 4g skithasch förra helgen (fredag/lördag).
Tog blodprov idag vid typ 16:00, kommer det visa positivt?

Är 1.95m 80kg

Gått över 100+h sen jag rökte iaf
Senast redigerad av needcounseling 2024-01-12 kl. 01:44.
Citera
2024-01-12, 14:55
Medlem
Citat:
Ja det är det nya nya nu. 3-4 veckor är ändå rätt kort tid. Är inte ovanligt med över 2 månader på alpra på ett sådant test.

Dom är svåra att manipulera dom testen så vet inte vad man kan göra inför ett salivprov. Däremot har jag fått tips att man ska äta mycket c vitaminer b.l.a för att förkorta tiden.

Förstår inte vad du menar med att du vill ta ett blod eller salivprov för att motbevisa dom?! Vill du ta ett till salivprov för att visa att du är positiv på även det med?

Detta var ett stavfel och jag menade naturligtvis urinprov eller blodprov pga av den långa tiden som alpra sitter i salivproven trots den korta halveringstiden.
Är det någon som vet varför man är positiv så länge på salivtesten när man är ren i både blod och urinprov, det är ju inte fettlösligt som tex THC vad jag vet iaf?? Mvh
Citera
2024-01-12, 15:46
Medlem
eldrattans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xposted
Detta var ett stavfel och jag menade naturligtvis urinprov eller blodprov pga av den långa tiden som alpra sitter i salivproven trots den korta halveringstiden.
Är det någon som vet varför man är positiv så länge på salivtesten när man är ren i både blod och urinprov, det är ju inte fettlösligt som tex THC vad jag vet iaf?? Mvh
.
Det beror på vad för typ av prov dom tar. När dom tar salivprov så går det bara påvisa en substans. Det gör att dom kan söka efter extremt små mängder. Urinprov och blodprov så mäter dom nivåer av drogen också. Det fortare att hamna under cutoff värdet då.

Det finns även blodprov som bara söker efter substans och inte nivåer. Då tar man oftast bara ett stick i fingret och lämnar några droppar blod. På sådana blodprov går det också spåra lång tid.
Citera
2024-01-12, 15:50
Medlem
Någon som vet om Tianeptine syns på Urinprov?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in