2024-01-12, 12:15
Medlem
LupusLupuss avatar
Min S7 fungerar efter alla år utmärkt och uppfyller mina behov bra.

Tills nu,, för nu har skärmen fått för sig att bli delvis mörk typ halva skärmen eller 80 % av den lite olika.

Det händer endast då den legat på ett svalt ställe, typ i en ytterficka i jackan eller i garaget.

Efter ett tag i värmen eller efter en omstart så är den ok igen.

Batteri nivån spelar ingen roll det är likadant med laddaren inkopplad.

Tips på orsak och åtgärd?

(Jag vet att det statistiskt är dags för en ny lur men inte just nu om jag kan slippa)
Citera
2024-01-12, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LupusLupus

Tills nu,, för nu har skärmen fått för sig att bli delvis mörk typ halva skärmen eller 80 % av den lite olika.

Det händer endast då den legat på ett svalt ställe, typ i en ytterficka i jackan eller i garaget.

(Jag vet att det statistiskt är dags för en ny lur men inte just nu om jag kan slippa)

Kan tyvärr inte hjälpa till med orsaken däremot har jag haft två S7 som uppträtt exakt likadant och då har jag löst det genom att hålla telefonen rumstempererad (+20) eller bära den i en ficka nära kroppen så den hållit sig varm av kroppsvärmen.
Citera
2024-01-12, 12:26
Medlem
Rebiselles avatar
Citat:

Ja.. köp en ny. Min hade oxå taskigt batteri.
Citera
2024-01-12, 12:26
Medlem
Ljust ja, ett trix är att sänka ljusstyrkan på skärmen om du har bråttom och inte hinner värma upp den, för att tillfälligt kunna se bättre. När mina har varit nästan svarta på skärmen har det synts bättre om man sänkt ljusstyrkan. Ibland har dom varit helt svarta och då ser man ju tyvärr inte hur man ska sänka ljusstyrkan.
Citera
2024-01-12, 13:21
Medlem
S7 har inte fått några säkerhetsuppdateringar på länge och kommer inte få några fler heller, kanske dags att inse att det är på tiden att byta upp sig?
Citera
2024-01-12, 14:22
Medlem
LupusLupuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nypan-sr
S7 har inte fått några säkerhetsuppdateringar på länge och kommer inte få några fler heller, kanske dags att inse att det är på tiden att byta upp sig?

Så är det givetvis, denna lur har jag haft så länge så jag minns inte ens från vilket år den är, men satan vad den har varit pålitlig och levererat för de pengarna.

Frågan är vad man ska välja nu för att få något som är av samma kvalité och samtidigt prisvärt.
Den får inte vara större än en S7 om den ska överleva och få plats i mina kläder.
Citera
2024-01-12, 14:50
Medlem
0A0As avatar
Citat:
Så är det givetvis, denna lur har jag haft så länge så jag minns inte ens från vilket år den är, men satan vad den har varit pålitlig och levererat för de pengarna.

Frågan är vad man ska välja nu för att få något som är av samma kvalité och samtidigt prisvärt.
Den får inte vara större än en S7 om den ska överleva och få plats i mina kläder.

En Samsung Galaxy S23 är inte mycket större. Sedan är frågan om den är prisvärd. Det finns nog billigare telefoner i samma storlek.

Samsung Galaxy S23

Dimensions: 146.3 x 70.9 x 7.6 mm
Weight: 168 g

Samsung Galaxy S7

Dimensions: 142.4 x 69.6 x 7.9 mm
Weight: 152 g
Senast redigerad av 0A0A 2024-01-12 kl. 14:53.
Citera
2024-01-12, 14:57
Medlem
Citat:
Den är från början av 2016 och har väl inte fått uppdateringar sedan 2020 nån gång.
Citera
2024-01-12, 15:08
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Det kanske kan hjälpa att lägga in LineageOS med Android 13 om problemet beror på någon bugg https://youtu.be/NzVUtVn9P5Y?si=F0TnC7cFK2lhO8ya
Citera
2024-01-12, 15:35
Medlem
Sen är det så att inte alla operatörer stöder VoLTE på tex S7 vilket får till följd att den blir mer eller mindre obrukbar nu när operatörerna stänger ned 2G & 3G-näten.
Citera
2024-01-12, 17:14
Moderator
Rassas avatar
Telefoni, surfplattor och läsplattor —> Telefoner, surf- och läsplattor: felsökning och problem /Moderator
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in