2024-01-12, 13:26
Medlem
Hej! Jag har nyligen börjat intressera mig för mining, särskilt med tanke på den stigande trenden för bitcoin. Jag undrar helt enkelt om det är värt att komma igång. Jag har gjort några egna beräkningar, och det verkar som att det inte är lönsamt, men det kan också bara vara jag som räknat fel 😁

tanken var typ 8 3070 i ett mining rigg
Citera
2024-01-12, 13:44
Medlem
Vad menar du med 8 3070 ?
Citera
2024-01-12, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av their
Vad menar du med 8 3070 ?
Ett rigg med 8 rtx 3070
Citera
2024-01-12, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kentakofot1234
Hej! Jag har nyligen börjat intressera mig för mining, särskilt med tanke på den stigande trenden för bitcoin. Jag undrar helt enkelt om det är värt att komma igång. Jag har gjort några egna beräkningar, och det verkar som att det inte är lönsamt, men det kan också bara vara jag som räknat fel 😁

Osannolikt med svenska elpriser inkl energiskatt och moms. Konkurrenterna har gratis el. Det skulle väl isåfall vara om du har egna solpaneler med överskott.
Citera
2024-01-12, 13:55
Medlem
SchrodingersPizzas avatar
Har svårt att tänka mig att det skulle vara speciellt lönt att köra mining på 3070 i Sverige. Dom kanske även är LHR? Har för mig att många kort i 30 serien var det. Sedan är just 30 serien den mest strömhungriga av alla Geforce, så även det talar emot.

Tror att ASIC maskiner och billig energi är nödvändigt för att göra Bitcoin mining lönsamt, men jag har egentligen inte så mycket koll på hur det fungerar i dagsläget, om något jag missat har förändrats drastiskt.
Citera
2024-01-12, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SchrodingersPizza
Har svårt att tänka mig att det skulle vara speciellt lönt att köra mining på 3070 i Sverige. Dom kanske även är LHR? Har för mig att många kort i 30 serien var det. Sedan är just 30 serien den mest strömhungriga av alla Geforce, så även det talar emot.

Tror att ASIC maskiner och billig energi är nödvändigt för att göra Bitcoin mining lönsamt, men jag har egentligen inte så mycket koll på hur det fungerar i dagsläget, om något jag missat har förändrats drastiskt.
Tack för din insikt, visste inte att 30-serien hade LHR kort.
Citera
2024-01-12, 14:12
Medlem
SchrodingersPizzas avatar
Citat:
Tack för din insikt, visste inte att 30-serien hade LHR kort.

Tror det fanns både och. Mitt ASUS GeForce RTX 3070 8GB ROG STRIX GAMING OC v2 är LHR iallafall.
Citera
2024-01-12, 15:57
Medlem
Citat:

Vad menar du med ”ett mining rigg”?
Citera
2024-01-12, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jumpjet
Vad menar du med ”ett mining rigg”?

Precis som det låter.

https://letmegooglethat.com/?q=mining+rig+btc
Citera
2024-01-13, 14:11
Bannlyst
Berors ju helt och hållet på vad du betalar per kwh
Citera
2024-01-14, 00:35
Medlem
För mig som jobbar med stora Datacenters så skulle det inte vara svårt att placera och gömma en mining rig bland alla andra servrar i racken utan att det märks, gratis el
Citera
2024-01-14, 18:44
Medlem
Miner kan fungerar som värmelement, specialt bra för garaget eller källaren
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem