2024-01-12, 10:41
Medlem
bananjuices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Er akademi är grym.. därför ni kritar på P17-lirare från DIF.

Synd att ni inte lyckas övertyga unga lirare att framtiden finns på skansen.
2024-01-12, 10:42
Medlem
eternussermos avatar
Kurtulus klar för Hellas Verona enligt gazetta dello sport

https://www.gazzetta.it/Calciomercato/12-01-2024/live-calciomercato-le-notizie-di-oggi-12-gennaio-2024.shtml

KURTULUS I VERONA— Hellas har valt förstärkningen för att ersätta Hien: det är Edvin Kurtulus, svensk back född 2000 för Hammarby

2024-01-12, 12:25
Medlem
DidierDrogba02s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Klart det blir budkrig och svenskt transferrekord på vår guldklimp.

Och sen får Henke en svettig vår när vi tackar nej till allt under 200 och behåller honom till sommaren.

Inte för att ni sitter i skiten ekonomiskt men jävlar vad ni är desperata med att höja priset på Bergvall bara för att kunna slänga käft mot MFF. Sedan måste vi väga in att Bergvall prioriterar skolan före en utlandsflytt och hur många i Europa kommer ta risken att integrera in en snart 18-årig svensk i stenhårda träningsrutiner samtidigt som han ska brottas med plugget vid sidan av planen.

Vi höjde budet på Hugo under hans sista halvår hos oss då han hade som mest intresse från utlandet. Med andra ord ska man smida medan järnet är varmt.
2024-01-12, 12:30
Medlem
Valvantos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bananjuice
Tyvärr kul för BP och dif om ryktena visar sig stämma, men i längden framför allt bra för oss som har ett fint arbete med egen akademi om priserna för svenska spelare går upp.

Precis. OM buden stämmer så är det bra för oss långsiktigt med tanke på hur många unga spelare vi redan har och kommer fortsätta ta fram framöver.
2024-01-12, 12:49
Medlem
Londons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DidierDrogba02
Inte för att ni sitter i skiten ekonomiskt men jävlar vad ni är desperata med att höja priset på Bergvall bara för att kunna slänga käft mot MFF. Sedan måste vi väga in att Bergvall prioriterar skolan före en utlandsflytt och hur många i Europa kommer ta risken att integrera in en snart 18-årig svensk i stenhårda träningsrutiner samtidigt som han ska brottas med plugget vid sidan av planen.

Vi höjde budet på Hugo under hans sista halvår hos oss då han hade som mest intresse från utlandet. Med andra ord ska man smida medan järnet är varmt.

Lustigt hur man kan se saker på så olika sätt.

Såg ingen snacka ner Hugo eller ifrågasätta hans talang från varken vårt eller något annat håll när han bröt igenom. När det kommer till LB däremot ska ni protektionistiskt jämföra och hävda Hugos överlägsenhet.

Nöjer mig där i kukjämförelse och ser fram emot att följa den extrema mediala bevakningen för stunden och bådas karriär i förlängningen.
2024-01-12, 13:24
Medlem
DIF kräver 150 miljoner + för Bergvall.
Bajen tackar nej till bud på 60 miljoner för Djukanovic.
Häcken vill ha 100 miljoner + för Sonko.
Gnaget tackar nej till 45 miljoner för Kusi-Asare.
Malmö kommer knappast sälja Nanansi för under 70-80 miljoner.

Vet inte exakt vad det är, om det är kopplat till Projekt 500 eller vad det kan vara, men att svenska klubbar äntligen nått en ekonomisk nivå där man vågar stå på sig och kräva det våra spelare faktiskt är värda, är oerhört positivt för hela Allsvenskan.

Förhoppningsvis kan vi redan inom snar framtid sluta jämföra med tidigare, alldeles för låga prissättning på våra spelare när vi gör värderingar av spelares värde.
2024-01-12, 15:10
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valvanto
Precis. OM buden stämmer så är det bra för oss långsiktigt med tanke på hur många unga spelare vi redan har och kommer fortsätta ta fram framöver.
OM buden stämmer - pratar vi då om klass?
2024-01-12, 15:11
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DidierDrogba02

Sam/Sam på Bromma Gymnasium håller samma klass som Guidettis kosthållning.
2024-01-12, 16:33
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av London
Lustigt hur man kan se saker på så olika sätt.

Såg ingen snacka ner Hugo eller ifrågasätta hans talang från varken vårt eller något annat håll när han bröt igenom. När det kommer till LB däremot ska ni protektionistiskt jämföra och hävda Hugos överlägsenhet.

Nöjer mig där i kukjämförelse och ser fram emot att följa den extrema mediala bevakningen för stunden och bådas karriär i förlängningen.
Det är avundsjuka och rädsla som lyser igenom.

Tycker personligen att 150 för Bergvall är lite väl mycket, men om Bosse är säker på att han kommer slå igenom så är det bara stå på sig eller vänta tills han är värd det dubbla!
2024-01-12, 17:46
Medlem
Londons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Free12
Det är avundsjuka och rädsla som lyser igenom.

Tycker personligen att 150 för Bergvall är lite väl mycket, men om Bosse är säker på att han kommer slå igenom så är det bara stå på sig eller vänta tills han är värd det dubbla!

Så sjukt svårt att värdera. 10 mkr var ju mycket pengar för oss men samtidigt en 100 % no brainer när vi plockade över honom. Frankfurt kanske resonerar likadant idag på 100 mkr?

Tycker intuitivt att talang känns sjukt dyrt idag men har samtidigt ödmjukhet inför hur begränsad min kunskap av att värdera en fortbollsinvestering (snarare än en spelare) är. Det enda jag med säkerhet kan konstatera att det aldrig varit ett sånt medialt drag i och utanför Sverige runt en spelare som inte ens fyllt 18 och att det kanske finns en orsak

Är övertygad om att vi kommer sälja för billigt hur hög summan än blir i detta fall men det är också vår plats i näringskedjan. Detsamma gällde BP. Kan bara hoppas att summan blir så hög som möjligt
2024-01-12, 17:56
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av London
Så sjukt svårt att värdera. 10 mkr var ju mycket pengar för oss men samtidigt en 100 % no brainer när vi plockade över honom. Frankfurt kanske resonerar likadant idag på 100 mkr?

Tycker intuitivt att talang känns sjukt dyrt idag men har samtidigt ödmjukhet inför hur begränsad min kunskap av att värdera en fortbollsinvestering (snarare än en spelare) är. Det enda jag med säkerhet kan konstatera att det aldrig varit ett sånt medialt drag i och utanför Sverige runt en spelare som inte ens fyllt 18 och att det kanske finns en orsak

Är övertygad om att vi kommer sälja för billigt hur hög summan än blir i detta fall men det är också vår plats i näringskedjan. Detsamma gällde BP. Kan bara hoppas att summan blir så hög som möjligt
Det har du rätt i men det var väl något slags paketpris och Odefalk och bröderna Bergvall? Men att det skulle stå på LB som dyrare?

Självklart är det så, men har svårt att se att detta är en supertalang som garanterat kommer lyckas i Europa och inte är en ny Tibbling. Jag hade tagit buden på över 100 direkt utan att blinka. Visst är han lovande, men han har fan inte visat mycket ännu och en dålig säsong gör att han inte är värd en krona längre.

Hoppas fan bara inte vi säljer till Barca och går med på massa bonusar och skit som dom kommer fiffla bort och förstöra honom om dom slipper betala en femtiolapp extra! Ta Frankfurts bud på över 100 och lägg dit vidareförsäljningsklausul!
2024-01-12, 18:15
Medlem
Londons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Free12
Det har du rätt i men det var väl något slags paketpris och Odefalk och bröderna Bergvall? Men att det skulle stå på LB som dyrare?

Självklart är det så, men har svårt att se att detta är en supertalang som garanterat kommer lyckas i Europa och inte är en ny Tibbling. Jag hade tagit buden på över 100 direkt utan att blinka. Visst är han lovande, men han har fan inte visat mycket ännu och en dålig säsong gör att han inte är värd en krona längre.

Hoppas fan bara inte vi säljer till Barca och går med på massa bonusar och skit som dom kommer fiffla bort och förstöra honom om dom slipper betala en femtiolapp extra! Ta Frankfurts bud på över 100 och lägg dit vidareförsäljningsklausul!

Vad vi kan sälja honom för är svårare för mig att spekulera kring än vad som var rimligt att köpa honom för. Nu pratar jag strikt ekonomiskt dessutom utan att ta i beaktande att Bosse vill spelare och familjs väl i tillägg (lex. önskad övergång till Barca som ryktats om dessvärre).

Hade Bosse/Henke frågat mig om råd (why? ) för ett år sedan så hade jag sagt ”kör” upp till 20. Hade varit extremt högt men ändå känts ok att motivera. Över den summan så nej, för hög risk. Men i den riskanalysen ligger ju att man har insikt om klubbens ekonomi och hyfsad koll på vad svenska talanger har gått för. För bara något år sedan hade 20 varit omöjligt… om ens 10.

20 mkr + 20 % är idag helt rimligt att BP skulle ha haft. Om det var det där och då är mer spekulativt men jag tror att de kunde pressat högre i just detta fall. Hur motsvarande förhållanden ser ut för spekulativa köpare ser ut har jag väldigt svårt att förutse.

När vi köpte honom var det aldrig tänkt att han skulle dominera AS 2023. Detsamma gäller en köpare om Bundesliga, PL, Eredevisie eller vad det nu blir för 2024.

Njuter till 100 % av denna situation hursomhelst!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in