Citat:
Ursprungligen postat av
Free12
Det har du rätt i men det var väl något slags paketpris och Odefalk och bröderna Bergvall? Men att det skulle stå på LB som dyrare?
Självklart är det så, men har svårt att se att detta är en supertalang som garanterat kommer lyckas i Europa och inte är en ny Tibbling. Jag hade tagit buden på över 100 direkt utan att blinka. Visst är han lovande, men han har fan inte visat mycket ännu och en dålig säsong gör att han inte är värd en krona längre.
Hoppas fan bara inte vi säljer till Barca och går med på massa bonusar och skit som dom kommer fiffla bort och förstöra honom om dom slipper betala en femtiolapp extra! Ta Frankfurts bud på över 100 och lägg dit vidareförsäljningsklausul!
Vad vi kan sälja honom för är svårare för mig att spekulera kring än vad som var rimligt att köpa honom för. Nu pratar jag strikt ekonomiskt dessutom utan att ta i beaktande att Bosse vill spelare och familjs väl i tillägg (lex. önskad övergång till Barca som ryktats om dessvärre).
Hade Bosse/Henke frågat mig om råd (why?

) för ett år sedan så hade jag sagt ”kör” upp till 20. Hade varit extremt högt men ändå känts ok att motivera. Över den summan så nej, för hög risk. Men i den riskanalysen ligger ju att man har insikt om klubbens ekonomi och hyfsad koll på vad svenska talanger har gått för. För bara något år sedan hade 20 varit omöjligt… om ens 10.
20 mkr + 20 % är idag helt rimligt att BP skulle ha haft. Om det var det där och då är mer spekulativt men jag tror att de kunde pressat högre i just detta fall. Hur motsvarande förhållanden ser ut för spekulativa köpare ser ut har jag väldigt svårt att förutse.
När vi köpte honom var det aldrig tänkt att han skulle dominera AS 2023. Detsamma gäller en köpare om Bundesliga, PL, Eredevisie eller vad det nu blir för 2024.
Njuter till 100 % av denna situation hursomhelst!