Citat:
Du har rätt. Fast hela den diskussionen är en halmgubbe och ett sidospår. Det viktiga är att där fanns en viss vilja till fred från bägge sidor, men Ukrainas stora problem var 1) de litade inte på ryssarna, så hellre slåss med dem än underteckna något som de kanske bröt 2) Allra helst vill de bara ha säkerhetsgarantier från väst (detta är det riktiga dilemmat) 3) Möjligen känner de sig rätt blåsta av BoJo, men det är spekulation.
Inte ska vi släppa denna fråga!
Du, med flera andra har drivit frågan om fredsförhandlingar! Eftergifter, fred till priset av mark o s v .
Stark talesperson, där du hela tiden påtalar hur mycket du vet och förstår.
Inte minst att Boris Johnson har förstört alla de utsikter som då(mars 2022) fanns till fred.
Delegationerna har tydligt sagt att det inte fanns något.
Men du hävdar gång på gång att Boris förstörde, "något".
Detta "något" har jag tidigare spekulerat i, i brist på fakta från våra "sakkunniga" i förhandlingarna och vem som är "bad guy".
Ska bara upprepa en sak av det jag skrev tidigare.
Om avtalet(utkastet) fanns och de villkor som fanns i detta förslag, inte var orimliga för någon part, vore detta den största triumfen för Putin att kunna visa upp.
I FN, I EU eller i vilket intervju som helst.
Putin: Titta, jag var villig att...!
Då skulle stödet kunna ifrågasättas, för Ukraina.
Vapen, pengar eller annat, skulle troligen försvinna. (vad det sedan skulle innebära för Ukraina, är en helt annan fråga)
Så den stora frågan är:
Vad för utkast/avtal fanns det, som Boris Johnson "förstörde"?
Du som neutral, humanist, borde vara en av de som ivrigast skulle "vifta" med detta avtal!
Då, skulle vi kunna debattera innehållet och vem som är störst skitstövel.
Vore väl önskvärt för dig att stoppa upp detta i trynet på oss, som står på skitlandets Ukrainas sida i detta krig.