2024-01-12, 01:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Nej men jag, jag har levt ett extremt fartfyllt och ganska dekadent liv sen hon kom in i mitt liv och mycket fester, sena kvällar. Ja men jag har väl liksom, ja hur säger man? Eh, jag har liksom gått över mina egna gränser lite mer för vad jag orkar med egentligen.
F: Mmm.

Du valde att bortse från det viktigaste, Maja var helt slut

Och dig ska vi ta på allvar då du utpekade Tov€ som en mördare? 😅👍😀🤣

Bara att inse Maj@ och Johann@ mördade vår allas Tov€!

Enda skillnaden är att Johann@ tog sitt straff och Maj@ fortsätter att ljuga.
Citera
2024-01-12, 01:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Johanna är dömd och placerad - nu omplacerad pga av att hon och ett annat gäng kvinnliga interner allierade sig.

Det är två ställen som har högsta säkerhetsnivå för kvinnor och det är Hinseberg (även riksmottagning) och sen Ystad.
Om hon var på stand-by, under utredning (psykiskt och säkerhetsmässigt) och i väntan på placering har väl inte framkommit, men det har trots allt gått ett par månader nu.

Vart hon landar sen beror väl på hur KV förmår omstrukturera den grupp som tydligen allierat sig.

Dvs hon kan sitta och ansöka bäst hon vill ang prövningstillstånd inför HD.
Jämför med Möller.

Ok. Tack. Nu verkar det dock som att Johanna är på häktet i Göteborg enligt uppgifter i media. Kanske i väntan på omplacering då.
Citera
2024-01-12, 01:29
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EsmeraldaFelicia
Ok. Tack. Nu verkar det dock som att Johanna är på häktet i Göteborg enligt uppgifter i media. Kanske i väntan på omplacering då.
Skulle tippa att det är en akut och temporär lösning; att de var tvungna att snabbt sära gruppen ur säkerhetssynpunkt och under pg utredning.

Vi får väl se om media kan snappa upp mer framledes. Vore intressant att veta vilka som ingick i gruppen för övrigt bland läckerbitarna på Hinsan.
Citera
2024-01-12, 02:40
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amhearst
Man undrar vart Johanna Jansson tänkt fly? Otroligt svårt att hålla sig gömd och leva på flykt, både realfysiskt och mentalt - även om du har cash och kontakter. Hon hade varit gripen inom 12-24 timmar.

Och OM hon mot all förmodan lyckats hålla sig undan en tid, hade hon förmodligen lämnat över sig själv på närmsta station till sist.

VART skall du ta vägen? HUR tänker du leva?

Pappi kanske hjälper henne att fly till släkten i Israel?
Citera
2024-01-12, 02:40
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Johanna är dömd och placerad - nu omplacerad pga av att hon och ett annat gäng kvinnliga interner allierade sig.

Det är två ställen som har högsta säkerhetsnivå för kvinnor och det är Hinseberg (även riksmottagning) och sen Ystad.
Om hon var på stand-by, under utredning (psykiskt och säkerhetsmässigt) och i väntan på placering har väl inte framkommit, men det har trots allt gått ett par månader nu.

Vart hon landar sen beror väl på hur KV förmår omstrukturera den grupp som tydligen allierat sig.

Dvs hon kan sitta och ansöka bäst hon vill ang prövningstillstånd inför HD.
Jämför med Möller.

Hur vet du att Johanna blivit "placerad"? Eller sitter du och killgissar nu igen?

Hovrätten beslutade att hon skulle kvarvara i häktet och domen är överklagad och har således ännu inte vunnit laga kraft. Det har också i media nämnts att det var från häktet rymningen skulle ske.

Johanna blev förflyttad till Göteborg, och då knappast till den överbelagda Skogomeanstalten för sexualförbrytrare, utan snarare till det nybyggda häktet, som för övrigt har nästan dubbelt så många platser som Skogomeanstalten och är nästan sju gånger så stort som häktet i Hinseberg. Hon flyttades nog till häktet just för att hon sitter häktad.
Senast redigerad av flashmaner 2024-01-12 kl. 02:46.
Citera
2024-01-12, 02:45
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EsmeraldaFelicia

Sannolikheten är antagligen ganska stor att hon blir kvar på häktet i Göteborg tills domen mot henne vinner laga kraft och utredningen om hennes placering blir klar. Sedan lär det antingen bära av tillbaka till Hinseberg, men då till anstalten, eller ner till Ystad.
Citera
2024-01-12, 04:50
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Hur vet du att Johanna blivit "placerad"? Eller sitter du och killgissar nu igen?

Hovrätten beslutade att hon skulle kvarvara i häktet och domen är överklagad och har således ännu inte vunnit laga kraft. Det har också i media nämnts att det var från häktet rymningen skulle ske.

Johanna blev förflyttad till Göteborg, och då knappast till den överbelagda Skogomeanstalten för sexualförbrytrare, utan snarare till det nybyggda häktet, som för övrigt har nästan dubbelt så många platser som Skogomeanstalten och är nästan sju gånger så stort som häktet i Hinseberg. Hon flyttades nog till häktet just för att hon sitter häktad.
Hon är dömd och ansöker om prövningstillstånd.

Varför du svamlar om skogome vet du nog inte ens själv.
Citera
2024-01-12, 07:36
Medlem
Lol Johanna ville sticka

Blev chockad
Citera
2024-01-12, 07:50
Medlem
Eren-Jaegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner

Skogomeanstalten är för MÄN
Citera
2024-01-12, 10:45
Medlem
Mercedes avatar
Min son fick maginfluensa inatt och jag sa att han måste sova på sidan, då sa han nått som förvånade mig.
-Ja annars kan man dö som Tove.
Jag som inte diskuterat detta fall med honom frågade vad han menade och då sa han:
- Tove dog av kräk när hon låg på rygg.

Jag frågade vart han hade hört det och han berättade att de hade diskuterat Tovefallet i skolan förra året under rättegången (han går i 6an nu) och läraren! hade berättat att det var därför Tove dog för att kräk hade hamnat i lungorna.

Jag förklarade att Johannas advokat hade försökt få det att se ut så men att flera rättsläkare vittnade om att det inte var så.

Jag blev faktiskt lite upprörd (inombords) att läraren sa så till klassen heh, kanske för att jag är så insatt i fallet själv..
Citera
2024-01-12, 11:49
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mercede
Min son fick maginfluensa inatt och jag sa att han måste sova på sidan, då sa han nått som förvånade mig.
-Ja annars kan man dö som Tove.
Jag som inte diskuterat detta fall med honom frågade vad han menade och då sa han:
- Tove dog av kräk när hon låg på rygg.

Jag frågade vart han hade hört det och han berättade att de hade diskuterat Tovefallet i skolan förra året under rättegången (han går i 6an nu) och läraren! hade berättat att det var därför Tove dog för att kräk hade hamnat i lungorna.

Jag förklarade att Johannas advokat hade försökt få det att se ut så men att flera rättsläkare vittnade om att det inte var så.

Jag blev faktiskt lite upprörd (inombords) att läraren sa så till klassen heh, kanske för att jag är så insatt i fallet själv..

Jag funderar på i vilket sammanhang läraren sagt detta?

Om man diskuterar fallet under lektionen (samhällskunskap) eller om det är utifrån perpektivet; unga dricker alkohol, utan erfarenhet av hur och vad man dricker, kan bli redlöst berusade och lämnas ensamma i en farlig situation som varken de själva eller kompisar begriper.

En adekvat varning till den årskursen, då de inom snar framtid kommer att pröva på.

Samtidigt har inte skillnaden gått fram; att Tove som kräktes och aspirerat maginnehåll, inte kunnat reagera på det sätt som din son och andra som inte är inkapabla att reagera på normalt sätt när man kräks när man är sjuk, inte kommer att kvävas.

Har lite svårt att se att man går in på juridiken på den nivån eller strypvåld med åk 6r?
Citera
2024-01-12, 11:54
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Hon är dömd och ansöker om prövningstillstånd.

Varför du svamlar om skogome vet du nog inte ens själv.

Ok, du sprider bara en massa okunskap och skit alltså, som jag trodde. Att du inte kände till Skogomeanstalten var inte precis någon överraskning.

Johanna satt på häktet i Hinseberg eftersom hon har överklagat hovrättsdomen som inte vunnit laga kraft, och det var därifrån rymningen planerades. Nu är hon flyttad till häktet i Göteborg. Där blir hon nog kvar fram tills att HD avslår hennes begäran om överprövning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in