2024-01-12, 05:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rantaplan
Nej, vi kvinnor är inte unika på något sätt!
Vi är varken sämre eller bättre än normalsoldaten.
Men i vissa övervakningsuppdrag är vi helt suveräna!
Om kvinnor ska göra militärtjänst så ska det vara inom sjukvården och ingenting annat av flera skäl
Citera
2024-01-12, 05:16
Avslutad
I ett normalt land där män är män så hade inte kvinnor och tjejer behövt göra lumpen. Detta landet är åt helvete.
Jag förstår varför många kvinnor i Sverige väljer att inte skaffa barn eller skaffar barn på egen hand.
Det är förvånansvärt att kvinnorna inte är ute på gatorna och demonstrerar.
Ja egentligen vi män också, för politikerna tycker ju att vi ska offra våra barn och kvinnor om det blir krig!
Citera
2024-01-12, 05:21
Medlem
Det går att vara så jävla tuff och styv i korken tills det verkligen gäller.
Tvinga 100% av kvinnorna som mönstrar att göra lumpen då.
Man ser ju inga sånna här problem i Israel.
Citera
2024-01-12, 05:45
Medlem
Citat:
Fuck off, dom flesta galningarna, mördarna, kriminella, våldsverkarna och inspärrade psyksjuka är fortfarande MÄN!
Ja det är manshat på stor nivå. Kvinnor friar kvinnor och låser in män. Sådant är matriarkatet :/
Citera
2024-01-12, 05:59
Medlem
Man kan stilla undra varför tjejer ens ska göra lumpen. De har inget att tillföra i ett krig och de har ingenting att tillföra under utbildningen. De har ej de fysiska förutsättningarna.

Men nu pratar vi om de psykiska förutsättningarna. Jag har svårt att tro att det är så många som är defekta utan det mesta är inbillat.

Jag är född på 90-talet och jag kan klart se att det är skillnad mellan generationer i psykisk hälsa, men endast inbillad. Fy fan vad min generation klagar och är vek i skallen. Jag arbetar på huvudkontoret på ett av de stora svenska modeföretagen och även om detta nu är någon forskning direkt kan man se att det är inte många här som är något att ha i händelse av krig. Vad skulle de göra av mobilen? Stoppa upp den och gömma i röven? Skall de tiktoka i skyttegraven? Nu pratar vi om de sk männen. Tjejerna är ännu värre och tro mig, ju yngre desto värre. 00-folket orkar jag knappt diskutera.
Senast redigerad av aklagarmyndigheten 2024-01-12 kl. 06:07.
Citera
2024-01-12, 06:06
Medlem
Citat:
Fuck off, dom flesta galningarna, mördarna, kriminella, våldsverkarna och inspärrade psyksjuka är fortfarande MÄN!

100% av alla masskjutare är män, även om det numera infunnit sig att shemales och transor också har satt igång med skolskjutningar osv. De måhända se ut som kvinnor ytligt men när det kommer till våldet är de fortfarande män. Inte så mkt att snacka om.
Citera
2024-01-12, 06:57
Medlem
Litauens avatar
Tappar hoppet på ungdomen.
Citera
2024-01-12, 07:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nittrick
Det går att vara så jävla tuff och styv i korken tills det verkligen gäller.
Tvinga 100% av kvinnorna som mönstrar att göra lumpen då.
Man ser ju inga sånna här problem i Israel.
Mja, de flesta kvinnor i Israel visar väl mest tuttar och röv i halvnakna bilder där de dansar på Tik Tok videos. Jag tror att de flesta av dem är sjukvårdare, vakter, trängtrupper (logistik) och liknande, citerar nedan wiki:

Amidst the 2014 Gaza War, the IDF stated that fewer than 4% of their female soldiers were enlisted in combat positions, such as infantry and helicopter/fighter pilots, and that they were instead concentrated in a variety of "combat-support" positions.

Vi får vara ärliga med att de psykologiskt, fysiskt och säkerhetsmässigt blir mer av en börda vid frontlinjen varvid understödjande enheter som ovan är lämpligast. De frigör män till frontlinjen genom att ta över understöd och produktion i de bakre leden. Sedan om någon butchflata nödvändigtvis måste bevisa att hon är manligare än manlig genom att stå vid frontlinjen så är det väl de enskilda individerna.
Citera
2024-01-12, 07:11
Avstängd
Merwinnas avatar
Jag tror att de flesta tjejer ljuger om sin ohälsa, för att de helt enkelt inte vill göra lumpen. Jag ser faktiskt inget fel i det heller, för det är en konstig idé att en ung flicka i ljuv sommarklänning ska tvingas ta på sig en uniform och leka soldat, marschera i tunga kängor, och öva sig på att stöta en bajonett i magen på en annan människa. Det är en jättekonstig idé att tjejer ska pressas till detta - att det sedan finns ett litet antal väldigt maskulina, buchiga tjejer som själva VILL göra det, är en annan sak. Då kan de väl få göra det, om det inte innebär stora anpassningar för att de måste ha egen toa, dusch och nattkvarter och sådant.

Dessutom är det tämligen självklart, att många fler flickor faller igenom i fysproven, eftersom män faktiskt HAR en starkare fysik än kvinnor. Det är liksom bara så det ÄR.

Det finns även andra problem med kvinnor i fält. Dels mensen - hur gör man med den, man lär ju inte kunna byta binda varannan timme, som man behöver göra de första två dagarna när man blöder mycket? Kvinnor blir även gravida, och då kan de under inga omständigheter ligga i fält. Dessutom förändras många kvinnors kroppar efter graviditet och förlossning, så bara för att en flicka hade god fysisk och klarade kraven när hon var 18 år, så är det inte alls säkert att hon är i form längre efter ett par barn. Förutom att man måste minska ner träningen under själva graviditeten, så flyttar fettet gärna runt och figuren blir mer tantig, och man kan få problem med t.ex. urin- och avföringsinkontinens och foglossning (svåra smärtor i bäckenet vid rörelse) som aldrig går över. Så då var ju kostnaden för den tjejens militärutbildning helt bortkastad...
Citera
2024-01-12, 07:11
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Är det inte kvinnor som anser att de ska vara med att styra sverige till hälften? De vill ha lika mycket lön? De vill ha lika mycke prispengar i alla tävlingar? De vill ha hälften av platserna i styrelserna osv. Men ska de försvara sverige så har de psykisk ohälsa. Känns som ett bra gäng att ge halva landet till.

Har inget emot kvinnor i mansdominerade yrken men de ska vara samma krav som gäller och inte något inkvoterat skit.
Citera
2024-01-12, 07:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejGreger666
Om kvinnor ska göra militärtjänst så ska det vara inom sjukvården och ingenting annat av flera skäl
Nej, de ska bli kanonmat de med. Det är viktigt med jämställdhet i vårt fina fosterland.

Det här kan man väl se som en mätning av hur många som vill försvara Sverige vid krig. Väldigt få, precis som jag misstänkte.
Citera
2024-01-12, 07:17
Medlem
Hur många behövs i stridande förband? 1 av 10 kanske? Krig är logistik och organisation. Det mesta som måste göras i försvarsmakten är vanliga jobb.

Alla behöver väl inte vara i SOGen?

Sen har jag full förståelse att dagens ungdomar mår sämre än tidigare generationer.

Krigshot, klimathot, omöjlig bostadsmarknad, TikTok och osunda sociala medier, kaos-skolan, utanförskap och en värdelös integration. Vi har gett våra ungdomar en rätt dålig start på livet…
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in