2024-01-11, 18:49
Medlem
Readyfreddies avatar
Mycket tråkigt men han har haft ett gott liv och har ändå nått en relativt hög ålder.

Trist också att han aldrig blev förbundskapten för Sverige men han var väl antagligen för dyr efter sina framgångar.
Citera
2024-01-11, 21:54
Medlem
En sak som gör Svennis så stor är att han är älskad överallt där han verkat. ALLA tyckte om honom,jag har aldrig hört något illa om honom i de klubbar han varit.

Om bukspottskörtelns uppgift är att producera insulin,borde man kunna reglera det med sprutor istället. Det går inte,jag vet det,men kanske i framtiden..
Citera
2024-01-11, 23:35
Medlem
WhereIsRussias avatar
så jävla sorgligt, han gör nog som Natthiko
Citera
2024-01-12, 00:14
Medlem
swimmingpools avatar
En grej som är jobbigt med att bli äldre är att kändisar man känner till bara dör hela tiden.
Svennis verkar va en go grabb.
Citera
2024-01-12, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Teabag
Så trist att höra om Svennis dödliga sjukdom. En mer sympatisk människa får man leta länge efter. Hoppas han får en fin sista tid! 😢

Sympatisk, absolut på många sätt. Vill dock minnas att hans kvinnoaffärer inte alltid verkade präglade av ärlighet?
Citera
2024-01-12, 00:55
Medlem
covfefe...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Mycket tråkigt men han har haft ett gott liv och har ändå nått en relativt hög ålder.

Trist också att han aldrig blev förbundskapten för Sverige men han var väl antagligen för dyr efter sina framgångar.
Nej, han ville bli förbundskapten https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/6n9Rbe/jag-vill-leda-landslaget

Enligt SvFF saboterade Svennis agent kandidaturen:
Tidigt framstår Svennis som första valet. Den 18 oktober bekräftar agenten och rådgivaren Lars Sternmarker att "Svennis har kontaktats av förbundet":

I Lagrells rapport är det mycket tydligt att det här uttalandet gör honom heligt förbannad.

Han skriver: ”En del av våra kontakter informerade tyvärr pressen. Värst var Svennis kommersielle agent, Lars Sternmarker, som ringde pressen hela tiden.”

Lagrell säger:

– Det finns många som har intresse av att kunna säga att de blivit kontaktade.

– Så när han ringde mig talade jag om för honom att han satte oss i en svår situation. Det var ju inte alls säkert att det hade blivit Svennis även om han hade sagt ja.

https://www.expressen.se/sport/fotboll/landslaget/lagrell-avslojar-allt-om-hamren-affaren/
Enligt Svennis själv erbjöds han jobbet, men stannade i Nott County av kontraktsskäl:
”Jag kunde inte lämna Notts County. Vi kom överens om att inte ge några kommentarer till tidningarna. Några veckor senare blev det klart att Erik Hamrén skulle ta över det svenska landslaget. Då gick Lagrell av någon anledning ut i media och sa att han aldrig erbjudit mig förbundskaptensjobbet. Det var inte sant. Det gjorde han, och jag tackade nej för att kunna stanna i Notts County. Det skulle visa sig vara ett stort misstag”.

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/VR557V/svennis-jag-var-tranare-i-united
Citera
2024-01-12, 02:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av molliesmille
Sympatisk, absolut på många sätt. Vill dock minnas att hans kvinnoaffärer inte alltid verkade präglade av ärlighet?

Har för mig att han nämnt någon gång att inte ansåg det som otrohet såvida han ej var gift.
Citera
2024-01-12, 04:19
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chonard
Får man inte cancer där om man är törstig?
Eller har anlag för det, eller har otur i livets lotteri.
Det pågår ständigt celldelningar som spårar ur men som T-cellerna tar hand om.
Citera
2024-01-12, 08:43
Medlem
Amors avatar
När man hör intervjuer med honom förundras man av hans naivitet i affärer. Han tillstår till och med själv att han får skylla sig själv när han blivit av med massa pengar osv.

Han ger ett intryck av att vara nån slags Forrest Gump-figur som inte har koll på nånting men ändå svepts med i massa grejer. Tänker även på hans insats i Alla mot alla där han verkligen inte kunde en enda fråga på en hel säsong.

Trots det nådde han så enorma framgångar. Kan det vara så att han fick nån slags knäpp i hjärnan under sin tid i England som gjorde han tappade allt även mentalt. Riktigt så aningslös och korkad kan han han inte ha varit hela vägen innan det?
Citera
2024-01-12, 08:51
Medlem
Arne Bajses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Problemet med just bukspottskörteln är dess närhet till övriga vitala organ. Cancer sprider sig till lever och kärl som ligger nära. Det är en diagnos med hög dödlighet. Finns några undantag på personer som levt länge med det ex Steve Jobs - men det är i princip alltid mycket dålig prognos.

Symptomen kommer smygande och själva bukspottskörteln är svåråtkomlig vilket gör det komplicerat att operera. Har aldrig hört att någon har lyckats avlägsna tumörer i bukspottskörteln.

Som sagt hög dödlighet och snabbt förlopp när diagnosen har ställts.

Bidragande orsaker är sponken och rökning.
Har Svennis tröstat sig med flaskan under sin karriär som tränare ?

Minns speciellt Hollywoodskådisen Patrick Swayzes resa med cancer i bukspottskörteln. Han kämpade mot sin cancer i 1.5 år innan han tynade bort. Svennis ser fortfarande rätt ok ut, antar att han har 1-2 år kvar. Svennis är ändå 75 år och nån gång ska livet ta slut, Swayze fick samma typ av cancer vid 56.
Citera
2024-01-12, 09:58
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne Bajse
Symptomen kommer smygande och själva bukspottskörteln är svåråtkomlig vilket gör det komplicerat att operera. Har aldrig hört att någon har lyckats avlägsna tumörer i bukspottskörteln.

Som sagt hög dödlighet och snabbt förlopp när diagnosen har ställts.

Bidragande orsaker är sponken och rökning.
Har Svennis tröstat sig med flaskan under sin karriär som tränare ?

Minns speciellt Hollywoodskådisen Patrick Swayzes resa med cancer i bukspottskörteln. Han kämpade mot sin cancer i 1.5 år innan han tynade bort. Svennis ser fortfarande rätt ok ut, antar att han har 1-2 år kvar. Svennis är ändå 75 år och nån gång ska livet ta slut, Swayze fick samma typ av cancer vid 56.
Även för oss som snusar är risken för pancreascancer tre gånger högre.

Upptäcks den i tid så går det ibland att operera bort hela organet, och så får patienten leva som diabetiker resten av livet.
Det finns även bromsmediciner som kan förlänga livet flera år.
Tyvärr så är det så att den här typen av cancer har en tendens att nästan genast metastasera (är det ett ord?), så det är tyvärr nästan alltid obotligt.

Tråkigt att Svennis inte får bli så gammal. Han verkar sympatisk tycker jag.
Citera
2024-01-12, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bruce Wayne
Dags igen.. Sven-Göran "Svennis" Eriksson och hans privatliv/otrohet är på förstasidorna igen..

Det som slog mig när jag tittade på Aftonbladets hemsida var beskärningen av bilden på förstasidan respektive själva delsidan med artikeln:

Beskuren: http://www.aftonbladet.se/nyheter/0508/20/svennisetta.jpg

Obeskuren: http://www.aftonbladet.se/nyheter/0508/20/svennis.jpg

Man kan få rätt olika associationer.. utan att ha för mycket snuskig fantasi.

Fan vilken mäktig trådstart att båda länkarna fortfarande fungerar, 19 år efter att tråden startades
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in