2024-01-11, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GustafBradson
Förr sade man att kvinnornas värnplikt var barnafödande. Det var tidigare livsfarligt att föda barn.
Så är det inte längre. Kvinnor och män fungerar lika bra som kanonmat.

Ska vi ha en jämnställd och feministisk armé så ska lika många kvinnor som män slåss vid fronten på ett eller annat sätt.
Senast redigerad av CBDtillTHC 2024-01-11 kl. 21:53.
Citera
2024-01-11, 21:51
Medlem
Har en dotter som både intelligent och vältränad. Kan absolut bli så att hon får göra värnplikten.

Fast det skär ju i hjärtat när hon lite då och nämner att hon vill ha barn sen.

Tänk om hon istället hamnar på ett Natoläger, bomber och granater.

Varför skicka ut unga människor? De kan skicka ut mig istället. Medelålders, fött barn,, ingen mens, jag kan springa och ha ryggsäck på mig. Jag har gjort mitt. Jag är inte heller så känslig längre utan ganska krass.

Vore det inte bättre att skicka ut mamma /mormor iistället?
Senast redigerad av Tissetiss 2024-01-11 kl. 21:53.
Citera
2024-01-11, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av falsusinomnibus
Man förstår den unga generationen. Vem vill slösa bort tid och energi på att krypa runt i buskar, bli hunsad, döda andra människor och kanske eventuellt stryka med själv? En normal människa vill inte dö på någon lerig åker för någon annans prestige.

Så det är bättrre att bara ge upp och bli dödad istället då?
Citera
2024-01-11, 21:54
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FederalAgent
https://www.tv4play.se/klipp/452167dce08022d0393a/7-av-10-kvinnor-klarar-inte-krav-for-varnplikt?playlist=4IAYFJFU8GOuFxWHxQlxbO

Bland grabbar är det 5 av 10 som diskvalificerar sig efter att de fyllt i mönstringsunderlaget.

Är detta ett maskande från kvinnor eller mår kvinnor sämre än pojkar på riktigt? Hur får vi kvinnor att må bättre så de klarar lumpen?

Eller är det männens uppgift att försvara landet?

Jämställdhet = när det gynnar kvinnor.

Så enkelt är det, låt er inte luras.
Citera
2024-01-11, 21:54
Medlem
CSHamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FederalAgent
https://www.tv4play.se/klipp/452167dce08022d0393a/7-av-10-kvinnor-klarar-inte-krav-for-varnplikt?playlist=4IAYFJFU8GOuFxWHxQlxbO

Bland grabbar är det 5 av 10 som diskvalificerar sig efter att de fyllt i mönstringsunderlaget.

Är detta ett maskande från kvinnor eller mår kvinnor sämre än pojkar på riktigt? Hur får vi kvinnor att må bättre så de klarar lumpen?

Eller är det männens uppgift att försvara landet?

Vilket sammanträffande att kvinnor helt plötsligt mår psykiskt dåligt och inte alls är jämställda när det väl kommer till kritan!
Citera
2024-01-11, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tissetiss
Har en dotter som både intelligent och vältränad. Kan absolut bli så att hon får göra värnplikten.

Fast det skär ju i hjärtat när hon lite då och nämner att hon vill ha barn sen.

Tänk om hon istället hamnar på ett Natoläger, bomber och granater.

Varför skicka ut unga människor? De kan skicka ut mig istället. Medelålders, fött barn,, ingen mens, jag kan springa och ha ryggsäck på mig. Jag har gjort mitt. Jag är inte heller så känslig längre utan ganska krass.

Vore det inte bättre att skicka ut mamma /mormor iistället?

Buhu tänk va tråkigt för alla som haft en son som sedan 3000 år tillbaka blivit slaktade på slagfältet.

Ska vi ha jämnställdhet så ska vi har jämnställdhet, det går inte ducka för det ultimata priset för vår demokrati.

Din dotter ska kunna offras vid fronten precis som någon annans son.
Citera
2024-01-11, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjoflo
Jag beskrev inte hur jag tänker utan hur de tänker.
Du kan pmma mig om du vill bli av med din incelism😁
Citera
2024-01-11, 21:58
Medlem
PK-befriads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CBDtillTHC
Buhu tänk va tråkigt för alla som haft en son som sedan 3000 år tillbaka blivit slaktade på slagfältet.

Ska vi ha jämnställdhet så ska vi har jämnställdhet, det går inte ducka för det ultimata priset för vår demokrati.

Fast nästa krig blir det helt feministernas tur, de har en del att ta igen.
Citera
2024-01-11, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rantaplan
Du kan pmma mig om du vill bli av med din incelism😁
Och deras!!!
Citera
2024-01-11, 21:59
Medlem
mingtians avatar
Social media psyop.
Citera
2024-01-11, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CBDtillTHC

Nä, det vore bättre om de skickar ut mig istället Oss medelålders som börjat tröttna på andra människor! Vi som gjort vårt .
Senast redigerad av Tissetiss 2024-01-11 kl. 22:03.
Citera
2024-01-11, 22:05
Medlem
Självklart så är det inte så många som mår så dåligt, det är bara trams. Däremot så är det många som påstår att dom mår dåligt just för att slippa lumpen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in