2024-01-11, 18:20
Medlem
Vem är ägaren till hundarna?
Citera
2024-01-11, 19:12
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Vad var det för typ av hundar?

Vanliga mördarhundar. Vanlig wt svenne eller wt blatte. Attackerar hundar så har ägaren misskött hunden under flera år.
Senast redigerad av Hegamon 2024-01-11 kl. 19:22.
Citera
2024-01-11, 19:18
Medlem
vodericks avatar
Mest knarkhandlare som har "sånna" hundar.
Avliva alla.
Förbud mot att köpa eller äga.

Små och mellan stora hundar:
Kvinnor som har en hotbild skaffar dessa.
Dom har gjort slut med ngn migrant som mer visade sig vara en knarkhandlare och kvinno misshandlare.
Alt unga tjejer som vill kunna vara utomhus utan att nysvenskar börjar äckla sig mot dom på stan.

Läskigt hur vårt samhälle blivigt....
Citera
2024-01-11, 20:10
Medlem
Stenbocksmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bebbanburg
Nu igen ! Det finns ytterligare ett par ganska färska trådar på fb om dessa aggresiva hundar och dessa IQ-befriade ägare. Tänk att det skall vara så svårt att göra ett snabbt lagförslag att det skall vara licens att få ha dylika hundar. gymnasielagen klubbades igenom på en fikarast men att stoppa dessa dödsmaskiner skall ältas i långbänk.

Fast det var ju inte kamphundar... Din slutledningsförmåga tyder på att även ditt iq ligger ganska lågt.
Citera
2024-01-11, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stenbocksmannen
Fast det var ju inte kamphundar... Din slutledningsförmåga tyder på att även ditt iq ligger ganska lågt.

Det stod på bt.se att kvinna blivit biten i ansiktet och i handen och för att nå upp till ansiktet behöver det ju ändå var ganska stora hundar.
Hennes egen hund hade också blivit skadad och sprungit bort en stund, tills den kom till rätta igen.

Jag har själv blivit attackerad av en annan hund när jag var ute och sprang med min egen Jack Russell. Man får men för livet tyvärr. Jag har haft hundar hela mitt liv och älskar alla djur, men efter den händelsen blev jag rädd för större hundar.

Känner så med kvinnan. Och ja det är alldeles för mycket sånt här. Eftersom ägaren här inte var i närheten, kan man anta att dom rymt, men folk är dåliga överlag på att ha kontroll på sina hundar. Det går så fort när det händer. Och ofta blir det fruktansvärda konsekvenser när tex den attackerade hunden dör osv.
Citera
2024-01-11, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av itsawrap
Det stod på bt.se att kvinna blivit biten i ansiktet och i handen och för att nå upp till ansiktet behöver det ju ändå var ganska stora hundar.
Hennes egen hund hade också blivit skadad och sprungit bort en stund, tills den kom till rätta igen.

Jag har själv blivit attackerad av en annan hund när jag var ute och sprang med min egen Jack Russell. Man får men för livet tyvärr. Jag har haft hundar hela mitt liv och älskar alla djur, men efter den händelsen blev jag rädd för större hundar.

Känner så med kvinnan. Och ja det är alldeles för mycket sånt här. Eftersom ägaren här inte var i närheten, kan man anta att dom rymt, men folk är dåliga överlag på att ha kontroll på sina hundar. Det går så fort när det händer. Och ofta blir det fruktansvärda konsekvenser när tex den attackerade hunden dör osv.
Eller så gick kvinnan in på någons tomt, trädgård.
Citera
2024-01-11, 20:24
Medlem
eternussermos avatar
4000 sjukhusbesök varje år pga hundbett och i stigande, vad väntar vi på?

https://lakartidningen.se/klinik-och-vetenskap-1/artiklar-1/klinisk-oversikt/2023/02/biten-eller-angripen-av-hund-en-allt-vanligare-diagnos/
Citera
2024-01-11, 20:31
Medlem
Står i tidningen att det inte är kamphundar. Kan det vara varghundar/hybrider igen? Helt vansinnigt att man inte täppt det kryphålet i lagen.
Citera
2024-01-11, 20:35
Medlem
early.birds avatar
Avliva alla agresiva lösspringande hundar direkt. Vad gör de för samhällsnytta?
Citera
2024-01-11, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stenbocksmannen

Apropå IQ. Var i min text ser du ordet ” kamphundar”?
Citera
2024-01-11, 20:52
Avslutad
Minns det här fallet från Värmdö tror jag, två blattar hade bussat sina kamphundar mot stackars hästtjej som var ute och red.

Botkyrka vet jag är en breathing ground för kampisar och titt som tätt brukar ibland fjortis-brudar från förorterna med gråten i halsen berätta om när polisen tog ifrån hennes "ofarliga" pitbull som inte längre lydde.

Saker o ting var bättre förr Konstapeln hade lite monopol på schäfrarna mot flower-pundarna på 70-talet.
Citera
2024-01-11, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blabarslycka
Eller så gick kvinnan in på någons tomt, trädgård.

Verkar inte troligt.
Det stod skogsområde i BT. Och att dom hade svårt att lokalisera ägaren och varifrån hundarna kom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in