Citat:
Ursprungligen postat av
Conception
Då är frågan varför de inte gör det omgående. För det hade ju otvivelaktigt inneburit ett snabbt övertagande av hela Ukraina.
Jag tror inte då har några planer på att ta över hela Ukraina. Jag tror de kommer fortsätta vara nedgrävda tills någon måste ge vika i utnötningskriget och de anser att det är Ukraina som kommer kasta in handduken.
Citat:
Ursprungligen postat av
Conception
Detta dravel om att Ryssland har sparat sin bästa utrustning är givetvis bara dravel. Ingen inleder en offensiv utan att ställa allt man har till förfogande vid startlinjen.
Nej. Men det har jag inte påstått heller.
Citat:
Ursprungligen postat av
Conception
Ingen vinner genom att ta stora förluster.
Jo, ryssarna. Det har varit deras modus operandi under lång tid. 80% av alla sovjetiska män födda 1923 dog i andra världskriget.
Citat:
Ursprungligen postat av
Conception
Alla är vi människor. Det finns ändå en viss självbevarelsedrift och intelligens hos dem även om de är ryssar.
Ja, vi är människor. Men vi är olika. Våra prioriteringar och traditioner är olika. Det är typiskt svenskt kardinalfel att tro att alla "egentligen" är likadana. Titta på gal-tan-diagrammet.
Citat:
Ursprungligen postat av
Conception
Ryssar har även de människor som smiter från mobiliseringen och har även de skickat förståndshandikappade till fronten. Vad är skillnaden?
Skillnaden är att de sitter på större mänskliga resurser, om det skulle behövas, vilket är avggörande i ett utnötningskrig.
Citat:
Ursprungligen postat av
Conception
Uppgifter säger att 20 000 män har lämnat Ukraina sedan kriget startade. Samma siffra för Ryssland är 700 000. Uppseendeväckande?
Nej. Ryssland har ju inte, som Ukraina, mobiliserat och förhindrar inte folk att resa.
Citat:
Ursprungligen postat av
Conception
Misslyckas mot en fiende som inte slåss som en reguljär armé ja. För det finns ingen armé i världen som kan stå upp mot den amerikanska.
Oj, jag visste inte att det fanns speciella krav på att ett invaderat land måste slåss som en "reguljär armé"... Om de bara slåss som irakier, afghaner eller vietnameser, så är det allstå helt normalt att USA:s armé förlorar, den är fortfarande egentligen överlägsen?
Citat:
Ursprungligen postat av
Conception
Ukrainare sitter också bakom minfält. Så igen, vad gör Rysslands pågående nötning så fantasiskt?
Skillnaden är att Ryssland redan tagit de områden de är intresserade av.