Citat:
Ursprungligen postat av
Conception
För att de inte har tillräckligt med vanliga ryssar som hade ställt upp. Det hade med all säkerhet imploderat landet.
Det där kan naturligtvis diskuteras. Jag tror personligen inte att det skulle imploderat landet.
Citat:
Ursprungligen postat av
Conception
De vinner ju inte nu så varför skulle de vinna ett utnötningskrig när de inte kan göra någon mer mobilisering. Det går givetvis inte.
Som jag ser det så vinner de, även om de tar stora förluster. Men vi får väl se hur det ser ut i November, efter presidentvalet i USA.
Citat:
Ursprungligen postat av
Conception
Så är det. Skillnaden är att människor ändå är betydligt mer upplysta om vad som pågår i omvärlden än under sovjettiden. Då så trodde man att alla människor i världen hade det lika illa. Nu när ryssarna, speciellt i storstäderna, fått smaka på lite lyx, så vill man inte tillbaka till misären.
Där tror jag verkligen du missar hur ryssar tänker. Ryssar är inte som svenskar.
Citat:
Ursprungligen postat av
Conception
Jaså. Hur många smiter och påverkar det något?
Jag har ingen aning om hur många som smiter, men ATT folk smiter är ju säkert. En vän till mig är gift med en Ukrainska och enligt henne är det många som gör nästan vad som helst för att inte bli kanonmat vid fronten. Om det påverkar något? Ja, det tror jag att det gör. Jag såg ett ganska sorgligt klipp häromsistens där Ukraina skickat ut en förståndshandikappad till skyttegraven.
Citat:
Ursprungligen postat av
Conception
Det är väl självklart att det alltid är en brist på manskap och material i en försvarande armé. Konstigt vore det annars. Uppenbarligen så har de tillräckligt med soldater för att kunna försvara sig men att göra en större offensiv kräver alltid fler. Det är väl bara USA som i sina konststycken i modern tid alltid lyckats ställa tillräckligt med soldater i fronten. I varje fall i sina senare kampanjer.
Men om de skall köra ut ryssen som grävt ned sig bakom sina minfält så är det ju just en större offensiv som krävs... Jag skulle vilja påstå att om det är inom något område USA alltid misslyckas så är det när det handlar om boots on the ground. De är duktiga på att bomba sönder länder med flyg, men deras arméer brukar alltid misslyckas i längden: Vietnam, Irak, Afghanistan...