2024-01-11, 08:12
Medlem
hazenectars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bastukramare
Vilket antiklimax!

Är beredd att hålla med, men kan också vara marknaden som håller andan i väntan på att etf:erna börjar handlas. Ska bli intressant att se hur dom inflödena påverkar priset.
Citera
2024-01-11, 08:17
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av velpelle
Kan någon vänlig själ förklara vad det är för skillnad för den vanliga småspararen att köpa ett certifikat med BTC som underliggande jämfört med en ETF?
Tror det skall vara samma upplägg. Jag vet inte om certifikaten MÅSTE vara backade av just Bitcoin (men jag tror det) eller om dom bara behöver vara backade av motsvarande värde.
Eventuella skillnader för småspararen lär vara små iaf.

Men tror inte du kan verifiera att certifikaten är backade överhuvudtaget, utan du måste lita på vad dom säger. ETF:erna är iaf hårt reglerade kring detta.

Betänk att utfärdaren av certifikaten en gång har gått i konkurs, vilket frös allting och det var oklart om ägare av certifikaten skulle få något tillbaka. Nu löste det sig och en ny ägare gick in och drev på allt som vanligt.
Vet inte om det finns risk att det händer igen med certifikaten, och isf skall det ställas i paritet med om man tror det är större eller mindre risk att något liknande händer de amerikanska ETF:erna.

Citat:
Ursprungligen postat av Bastukramare
Vilket antiklimax!
Hade du spelat på pump eller dump?
Citera
2024-01-11, 08:46
Avslutad
Vad har vi att se fram mot nu?
Kanske är det någon stor Krypto-gala framåt hösten?
Citera
2024-01-11, 09:01
Medlem
Jag får väl erkänna att jag hade fel!

Satan, SATAN vilken enorm effekt EFT:erna fick på Bitcoin. Nästan så att vi är och nuddar ATH!
Citera
2024-01-11, 09:17
Medlem
pumse1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Vad har vi att se fram mot nu?
Kanske är det någon stor Krypto-gala framåt hösten?

Halving i April är alltid kul
Citera
2024-01-11, 09:20
Medlem
pumse1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PolisenOrebro
Jag får väl erkänna att jag hade fel!

Satan, SATAN vilken enorm effekt EFT:erna fick på Bitcoin. Nästan så att vi är och nuddar ATH!

Bitcoin i sidled och mega pump på alts var inte vad jag förväntade mig Får se hur BTC reagerar över kommande dagar när ETF:erna börjar trada.
Citera
2024-01-11, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pumse1337
Bitcoin i sidled och mega pump på alts var inte vad jag förväntade mig Får se hur BTC reagerar över kommande dagar när ETF:erna börjar trada.

Inte riktigt vad jag väntade mig heller, måste jag medge

ETC är upp trettio procent på ett dygn. Det borde man ha förstått att det skulle bli så när bitcoin-ETF:erna får klartecken!

Altcoinmarknaden är fullständigt irrationell.
Citera
2024-01-11, 11:33
Avslutad
Inte vad jag väntade mig heller, men vi får se vad som händer när de börjar trada.
Citera
2024-01-11, 13:09
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SithMaster
Inte vad jag väntade mig heller, men vi får se vad som händer när de börjar trada.
Det är 2 olika saker att hålla i sär.

#1 Kommer ETF:erna att godkännas eller inte, och vad har marknaden räknat på?
ETF:erna godkändes och priset rörde sig föga, vilket betyder att marknaden hade tagit ut detta i förskott (med tanke på den massiva ökning vi sett under höst/vinter).

Noterbart är att jag tror fler räknade med en Sell the news event än att vi skulle pumpa, så för mig är det en halv vinst att vi inte dumpade på kort sikt.

#2 Hur mycket ny likviditet kan tänkas komma in i Bitcoin nu med ETF:erna?
Kebabmedpommes har ju länge menat att det kommer vara svalt intresse då han tycker att de som velat ha Bitcoin redan kunde köpt sådana och inte riktigt förstår vad ETF:erna bidrar med.
Har han rätt så lär vi nog se priserna sjunka ganska snart, då jag tror marknaden räknat med betydligt större intresse än vad Kebab menar.

Om mindre än 2 timmar så kommer vi börja få en första liten indikation på hur det ligger till på den här fronten och hur det kan komma att se ut de kommande veckorna/månaderna.
Citera
2024-01-11, 13:12
Medlem
Bitcoin går ju sådär. ETH är upp 10 på 24h BTC 3.2.
Citera
2024-01-11, 13:12
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Det är 2 olika saker att hålla i sär.

#1 Kommer ETF:erna att godkännas eller inte, och vad har marknaden räknat på?
ETF:erna godkändes och priset rörde sig föga, vilket betyder att marknaden hade tagit ut detta i förskott (med tanke på den massiva ökning vi sett under höst/vinter).

Noterbart är att jag tror fler räknade med en Sell the news event än att vi skulle pumpa, så för mig är det en halv vinst att vi inte dumpade på kort sikt.

#2 Hur mycket ny likviditet kan tänkas komma in i Bitcoin nu med ETF:erna?
Kebabmedpommes har ju länge menat att det kommer vara svalt intresse då han tycker att de som velat ha Bitcoin redan kunde köpt sådana och inte riktigt förstår vad ETF:erna bidrar med.
Har han rätt så lär vi nog se priserna sjunka ganska snart, då jag tror marknaden räknat med betydligt större intresse än vad Kebab menar.

Om mindre än 2 timmar så kommer vi börja få en första liten indikation på hur det ligger till på den här fronten och hur det kan komma att se ut de kommande veckorna/månaderna.
Priserna sjunker när kryptokartellen vill det, detta är naturligtvis ingen transparent ”marknad”.

Är det därför det t ex trycktes tethers i rekordfart under hösten, för att förbereda för alla som tänkte köpa på sig när ETF:er lanserades?
Citera
2024-01-11, 13:18
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kebabmedpommes
Priserna sjunker när kryptokartellen vill det, detta är naturligtvis ingen transparent ”marknad”.
Tänker du på Illuminati eller ödlorna då?

Citat:
Ursprungligen postat av kebabmedpommes
Är det därför det t ex trycktes tethers i rekordfart under hösten, för att förbereda för alla som tänkte köpa på sig när ETF:er lanserades?
Gissningsvis har det funnits många som vill in på marknaden INNAN den stora horden kommer och börjar köpa ETF:er...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in