2024-01-11, 12:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Hello87
De är ngn som skrivit qtt Linnea ska berätta allt om crippe i en video. Och Pontus delade händelsen

Ahja Ja han är ju inte så noga med att vara källkritisk. "Jag har fått massor med dm om att Linnea skall lägga ut en video och berätta allt"
Yeah right
Citera
2024-01-11, 12:01
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkblomman
Finns massor av framförallt kvinnor som hamnar i klorna på män som misshandlar dom både psykiskt och fysiskt. Dessa har i många fall barn med sig eller får det tillsammans med den som slår dom.

Bör alla dessa också bli av med sina barn? Svara gärna på den.

Om du tycker det så ska vi alltså straffa ett offer ytterligare och även de barn som är offer mister sin mamma för att deras mamma är ett offer!

Trodde det var gärningsmannen vi ska straffa och stötta och hjälpa offren. Finns massor av andra sätt att hjälpa än att splittra en familj som har blivit offer för våld i nära relation.

Blir Chrippa nu dömd så har Chloe en mamma som är hennes trygghet! Du kanske inte anser det, men din åsikt är inte en sanning!

Sedan finns det inte tillräckligt med fosterfamiljer som det är. Sällan socialen tar barnen ifrån sina föräldrar. Oftast slutar det i olika stödinsatser.
De flesta som lever i en misshandels relation berättar om hur dem gjorde allt i sin makt för att skydda sitt barn.
Chrippa gjorde tvärt om, han valde att utsätta sitt barn för fara (om det Anjo säger är sant)

Offret kan få hjälp, dem kan få hjälp att lämna, skyddat boende, osv, men oftast vill dem inte lämna sin partner. Många barn omhändertas när föräldrarna vägrar skydda sina barn, många barn omhändertas när föräldrarna upprepades gånger låter sina barn fara illa. Tycker du det är fel? Tycker du man ska låta barn fara illa, låta barn bli misshandlad bara för att ena föräldern inte vill lämna relationen?

En mamma som får veta att barnet blivit misshandlad, och mammans reaktion är inte att kontakta polisen, utan istället filma för att tjäna pengar på barnets trauma (enligt förtala gänget)
Det låter absolut som en mamma som behöver stöd i sin föräldraroll, ja. Men jag har aldrig nämnt omhändertagande.

Du svarade aldrig på frågan:
* Du skulle utan problem lämna ditt barn till en person som är galen, bipolär, våldsam och farlig, som du vet regelbundet misshandel andra människor, du skulle utan problem lämna ditt barn till en sån person i flera timmar och bara gå därifrån?
Citera
2024-01-11, 12:04
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkblomman
Tror eftersom du inte besvarade min frågeställning om det hade varit en kvinna med barn i samma situation så är det för att han är man.

Hatar du män eller bara Chrippa?
Det var ingen sån fråga med i kommentaren jag svarade på?
Citera
2024-01-11, 12:05
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hello87
De låter som att de va Joakim son fick ut honom tidigare??? Men de va väll för hade all bevis de behövde så de släppte honom innan?
Ja, Jocke kan inte påverka polis, åklagare, osv.
Hade han kunnat det hade chrippa aldrig häktats 😂
Bara massa skit snack som vanligt.
Citera
2024-01-11, 12:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Ja, Jocke kan inte påverka polis, åklagare, osv.
Hade han kunnat det hade chrippa aldrig häktats 😂
Bara massa skit snack som vanligt.

Tror du som jag att trollen börjar tappa greppet? Dem köper verkligen allt som sägs
Citera
2024-01-11, 12:10
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Chloe for illa i Örebro också, lämnades med kvinnoboxaren psykmorsa.
Fan vet hur mycket hon bevittnat egentligen.
Lilla gumman, det är pga Chrippas livsval som Chloe utsatts för faror.
Orkar inte lista alla fel, det är "raderat" och skulle väl gapats inför socialtjänsten med prints och noga utvalda yt-klipp. SÅ ÄRE!
Ja, men nu när Anjo visat hur alla i flickans närhet ignorerat flickans behov, ignorerar att skydda flickan, osv, så hoppas jag soc går in och ger lite stöd i deras föräldrar roll, det behövs verkligen (enligt informanterna förtala gänget sprider)
Citera
2024-01-11, 12:10
Avslutad
Fråga när Chrippa senast hade sex med Linne. Ni kommer bli förvånade. Varför ha sex med Linnea som är så farlig? Blev han våldtagen?
Citera
2024-01-11, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goldentie
Fråga när Chrippa senast hade sex med Linne. Ni kommer bli förvånade. Varför ha sex med Linnea som är så farlig? Blev han våldtagen?

Varför vill du veta de??? Klart de hade sex trots toxic förhållande
Citera
2024-01-11, 12:15
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Tror du som jag att trollen börjar tappa greppet? Dem köper verkligen allt som sägs
Det har dem väl gjort hela tiden?
Dem verkar ju tro på allt förtala gänget säger. Om förtals gänget sa att himlen var grön skulle dem tro det.

Undra om dem kommer tro på FUPen iallafall, eller om dem är totalt allergiska emot riktig fakta? Och enbart tror på det dem ser i youtube videos?

Jag tror inte Linnea är en ängel, men hon förtjänar inte heller att bli grovt misshandlad.
Däremot tyder all fakta på att dem har någon form av bevis emot Chrippa. Så något har ju helt klart hänt.
Citera
2024-01-11, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Läst du ens min kommentar innan du svarade???
Jag skrev ingenting att det var konstigt att dem backade honom. Jag förstår att dem backar honom. Klart dem står på sin familjs/väns sida. Det är helt normalt.
Jag skrev även att det måste vara hemskt för honom att inte få träffa dottern.

Min kommentar handlade om hur dem beskrev honom som en skör fjäril som varit med om ett trauma att sitta i häktet. Klarar han inte häktat i 2 veckor kommer han ju dö om han döms till fängelse.

Stor skillnad på häkte med fulla restriktioner och anstalt.
Citera
2024-01-11, 12:27
Medlem
Citat:
Ställer Lisen Jonna och Julia sig bakom en kvinnoboxare? Ett svar vi aldrig kommer att få eftersom dem är redan så nedtryckta i skorna att dem inte vågar. Linnea vågade och därför skall hon straffas av folkdomstolen
ANJO, din luffare, gör en dokumentärserie tillsammans med din fru som handlar om våld mot kvinnor i nära relation. Ta upp hur det börjar och ofta slutar. Rabbla lite statistik om hur många som lever skyddat och hur många som dör

Chrippa Jockiboi Rask och Anjo har alla döttrar. Kommer dem göra sig förtjänta av stryk från sina framtida partners? Kommer deras fäder ställa sig bakom den som slår? Eller kommer dem uppfostras till att det är männens lag som gäller? Fyra snubbar utan bollar

Är du så arg nu att du förtalar Chrippa?

Hur vet du att han slagit L?
Citera
2024-01-11, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GregerAfGyllenstie
Inga idiotsvar nu tack, men tror vi att han kommer bli dömd eller inte?

Han blir inte dömd, han har varit tillsammans med ett psyko som fabricerat ihop allt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in