2024-01-11, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matipa
Du har en väldig snedvriden syn på vad en våldtäkt är. Du behöver inte bli indragen in en buske och hotad med kniv för att det ska klassas som våldtäkt vet du va?

Vad skulle du kalla den debatten? Låt oss våldta kvinnor i fred?

Ja det är väl ganska självklart att det är skillnad på våldtäkt och våldtäkt. Om inte annat så i den effekt det har på offret. Det är att förminska våldtäkter att säga det är same-same.

Eller som en kvinna skrev om en chef som började tafsa på henne när hon var ung: "Jag var 20. Han var tjock, 45 år och skallig. Det här är alltså en man jag aldrig skulle tänka mig ha sex med."
Citera
2024-01-11, 11:31
Medlem
Dr.skalmanskis avatar
Citat:
De fyra vännerna var hans vänner.... Dom gick ju i samma faddergrupp. Hänger du ens med?

Det var dem ju inte, de kände ju knappt Viking enligt tingsrätten.

"Han kan ha hälsat på Viking men han kommer inte ihåg"

" Hon känner inte Viking"

" Hon kände igen Vikings namn innan
detta. Hon visste att målsäganden och Viking var i samma faddergrupp, vad
Viking pluggade samt att målsäganden och Viking hade haft kontakt på
Snapchat"

Varför ljuger du? Kommer det naturligt för feminister?
Citera
2024-01-11, 11:32
Medlem
Citat:
Dom flesta av oss i ett civiliserat samhälle klarar sig undan att våldta någon. Du kanske bör se över vilket samhälle du och dina barn vill leva i? Med ditt tankesätt föreslår jag iran, dom delar din kvinnosyn.

Det kanske du borde göra.
För jag vill inte leva i ett samhälle där kvinnor är slampor, bjuder hem personer de vill knulla hem till sig över natten, för att sedan hävda våldtäkt utan någon sorts bevisning.
Citera
2024-01-11, 11:34
Avstängd
Fiffiniffis avatar
Citat:
Vad förväntar du dig att han ska svara under ett polisförhör?

På tal om polisförhör, vad tycker du om faktumet att MÄ i de första förhören undanhöll för polisen att hon ridit/suttit på våldtäktsmannen? Bara råkar missa en specifik sexakt som typiskt sett är förenad med samtycke? Bara råkar missa nämna detta i flera förhör?
Citera
2024-01-11, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Ja det är väl ganska självklart att det är skillnad på våldtäkt och våldtäkt. Om inte annat så i den effekt det har på offret. Det är att förminska våldtäkter att säga det är same-same.

Eller som en kvinna skrev om en chef som började tafsa på henne när hon var ung: "Jag var 20. Han var tjock, 45 år och skallig. Det här är alltså en man jag aldrig skulle tänka mig ha sex med."

Hur vet du att GM inte ser ut som en tjock 45 årig som är skallig?
Citera
2024-01-11, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlackRockInc
Han dömdes aldrig för misshandel eller grov våldtäkt.
Dumma jävel.

Tjejen tränar kampsport och får lätt blåmärken.
Dumma jävel.

Då vet vi. Om en kvinna tränar kampsport och får lätt blåmärken så är bara att våldta. Anmäler hon dig så är det ord mot ord, blåmarkena fick hon från kampsporten.
Citera
2024-01-11, 11:41
Medlem
Citat:
Det kanske du borde göra.
För jag vill inte leva i ett samhälle där kvinnor är slampor, bjuder hem personer de vill knulla hem till sig över natten, för att sedan hävda våldtäkt utan någon sorts bevisning.

Det är inte jag som klagar på lagen. Han är ju dömd. Så rimligen bör du flytta för du inte gillar lagen här?

Varför vill du införa sharia lagar här? Åk dit där det redan finns.
Citera
2024-01-11, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.skalmanski
Det var dem ju inte, de kände ju knappt Viking enligt tingsrätten.

"Han kan ha hälsat på Viking men han kommer inte ihåg"

" Hon känner inte Viking"

" Hon kände igen Vikings namn innan
detta. Hon visste att målsäganden och Viking var i samma faddergrupp, vad
Viking pluggade samt att målsäganden och Viking hade haft kontakt på
Snapchat"

Varför ljuger du? Kommer det naturligt för feminister?

Viking har inga vänner. Han är en våldtäktsman.
Citera
2024-01-11, 11:43
Medlem
Citat:
Det är inte jag som klagar på lagen. Han är ju dömd. Så rimligen bör du flytta för du inte gillar lagen här?

Varför vill du införa sharia lagar här? Åk dit där det redan finns.

Han är inte dömd.
Det ska gå till hovrätt och sedan möjligen till högsta domstol.

Bara för att man döms för något betyder det inget.

Eller missade du i tråden om kvinnan som blev gruppvåldtagen i en lgh där alla GM frikändes för att hon hade tillgång till en telefon i köket?
Citera
2024-01-11, 11:44
Medlem
Citat:
Då vet vi. Om en kvinna tränar kampsport och får lätt blåmärken så är bara att våldta. Anmäler hon dig så är det ord mot ord, blåmarkena fick hon från kampsporten.

Nu utövar hon en sport, dvs judo, där själva utövningen är grepp som kan ge blåmärken.

Var skriver jag att det är okej att våldta?
Säg nu.

Det börjar bli uppenbart att de enda argumenten ni manshatande feminister har är att hitta att man sagt något man inte skrivit.
Istället för att bemöta det som skrivs.
Senast redigerad av BlackRockInc 2024-01-11 kl. 11:47.
Citera
2024-01-11, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
På tal om polisförhör, vad tycker du om faktumet att MÄ i de första förhören undanhöll för polisen att hon ridit/suttit på våldtäktsmannen? Bara råkar missa en specifik sexakt som typiskt sett är förenad med samtycke? Bara råkar missa nämna detta i flera förhör?

Hör av dig när du blir våldtaget i två timmar och se om du kommer ihåg alla positioner och ordningen på dom?
Citera
2024-01-11, 11:48
Medlem
Citat:
Han är inte dömd.
Det ska gå till hovrätt och sedan möjligen till högsta domstol.

Bara för att man döms för något betyder det inget.

Eller missade du i tråden om kvinnan som blev gruppvåldtagen i en lgh där alla GM frikändes för att hon hade tillgång till en telefon i köket?

Han är dömd av tingsrätten. Han kan överklaga domen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in