2024-01-11, 10:33
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Du har helt rätt men han har en poäng för det kan räknas som förtal även om det är helt sant.

Citat:
Ursprungligen postat av sidthekiddo
Ni är väldigt naiva om ni tror att det inte förekommer alkohol på bussen hem från bortamatcher bland hockeylag även på elitnivå. Det är hockeyspelare vi talar om. Mörkertalet spelare som ligger farligt nära alkoholism (eller till och med är där) inom de stora ligorna i världen, inklusive NHL, är väldigt mycket större än vad man många förstår. Alkoholismen är tyvärr utbredd inom hockeyn, även om det har blivit mycket bättre i jämförelse med för kanske 20 år sedan.

När Börje Salming kom tillvaka till AIK efter NHL så sa han rent ut att han gillade att ta några bärs efter en match och att han brukade göra det, det blev naturligtvis ramaskri med det sket han i! RIP Börje!
Citera
2024-01-11, 11:35
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaay
Det här kanske har något med tråden att göra.

https://www.expressen.se/sport/hockey/hockeystjarna-misstanks-ha-plogat-sno-rattfull/

"En svensk hockeystjärna med landslagsmeriter misstänks för rattfylleri.
Spelaren ska ha plogat snö onykter mitt i natten, enligt Aftonbladet."

Publicerad 10 jan 2024 kl 13.45
Om det är bara att han plogat snö med en fyrhjuling med 0,6 i promille mitt i natten när det är folktomt ute? Hur kan han få sparken för det? Ett ickebrott! Rent nonsens!
Citera
2024-01-11, 11:37
Medlem
Hobbybondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Om det är bara att han plogat snö med en fyrhjuling med 0,6 i promille mitt i natten när det är folktomt ute? Hur kan han få sparken för det? Ett ickebrott! Rent nonsens!
Antingen har man åkt dit för rattfylleri elller så har man det inte. Man kan ju knappast börja göra mjuka bedömanden om ett brott för där kan jag garantera att alla har olika åsikter. Eller är det till dig man vänder sig för att fälla avgöranden i sådana frågor.
Citera
2024-01-11, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
När Börje Salming kom tillvaka till AIK efter NHL så sa han rent ut att han gillade att ta några bärs efter en match och att han brukade göra det
Ja, år 1990.

Jag bara utgår från att det sköt mer proffsigt idag, drygt 30 år senare, än att folk sitter och ölar på spelarbussen på väg hem efter match.
Citera
2024-01-11, 12:37
Medlem
Doraemon-FTWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av byggare bob
Ja, år 1990.

Jag bara utgår från att det sköt mer proffsigt idag, drygt 30 år senare, än att folk sitter och ölar på spelarbussen på väg hem efter match.

Vad är oproffsigt med att ta en öl efter en match?
Menar du att Nils van der Poel, OS-guldmedaljören, var oproffsig som inkluderade öl i sin kost?
Citera
2024-01-11, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doraemon-FTW
Vad är oproffsigt med att ta en öl efter en match?
Menar du att Nils van der Poel, OS-guldmedaljören, var oproffsig som inkluderade öl i sin kost?
Absolut ingenting är proffsigt med att sitta och öla bak i bussen på väg hem från match. Det är korpen-nivå på det.

Klubbar på elitnivå i sporter som ishockey och fotboll utformar individuella dieter och träningsprogram för att deras spelare ska vara 100% vässade till träning och match i en business som omsätter hundratals miljoner och samma klubbar skulle alltså vara OK med att spelarna knäpper upp ölburkar längst bak i bussen och fyllnar till på vägen hem från en bortamatch?
Citera
2024-01-11, 12:49
Medlem
Citat:

Så du tror alltså att man får fyllköra på nätterna?
Hur ska man veta att det är folktomt om det nu skulle ha någon betydelse vilket det inte har.

Det enda nonsens här verkar vara inuti ditt huvud.
Citera
2024-01-11, 13:08
Bannlyst
Vadå drograttfylla?
Citera
2024-01-11, 13:25
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svammelprofeten
Så du tror alltså att man får fyllköra på nätterna?
Hur ska man veta att det är folktomt om det nu skulle ha någon betydelse vilket det inte har.

Det enda nonsens här verkar vara inuti ditt huvud.
Vad man får och vad man gör är två olika saker, idiotlagar bryr jag mig inte det minsta om. Den enda som riskerade att råka illa ut var han själv.
Citera
2024-01-11, 13:28
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hobbybonde
Antingen har man åkt dit för rattfylleri elller så har man det inte. Man kan ju knappast börja göra mjuka bedömanden om ett brott för där kan jag garantera att alla har olika åsikter. Eller är det till dig man vänder sig för att fälla avgöranden i sådana frågor.
Givetvis bör man väga in hur brottet begåtts. Ger du en pedofil en knytnäve för att pedofilen stött på din 10 åriga dotter på nätet så gör du dig skyldig till misshandel.
Hoppar du på en tunn liten 18 åring på krogen pga du är full och dum och oprovocerat ger 18 åringen en knytnäve så gör du dig skyldig till misshandel.

Tycker du att brotten är lika klandervärda?
Citera
2024-01-11, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av byggare bob
Absolut ingenting är proffsigt med att sitta och öla bak i bussen på väg hem från match. Det är korpen-nivå på det.

Klubbar på elitnivå i sporter som ishockey och fotboll utformar individuella dieter och träningsprogram för att deras spelare ska vara 100% vässade till träning och match i en business som omsätter hundratals miljoner och samma klubbar skulle alltså vara OK med att spelarna knäpper upp ölburkar längst bak i bussen och fyllnar till på vägen hem från en bortamatch?

Precis. Vet inte hur involverad du har varit inom hockeyns värld, men har du det så vet du också kulturen kring alkohol. Den lever även bland elitspelarna.

Men det ska sägas att det sups mer i NHL och KHL än vad det gör i SHL. Kulturen är ännu värre där. Hört galna fyllehistorier från både Ryssland och Nordamerika som kommer bara från de närmaste åren.
Citera
2024-01-11, 13:59
Medlem
Hobbybondes avatar
Citat:
Givetvis bör man väga in hur brottet begåtts. Ger du en pedofil en knytnäve för att pedofilen stött på din 10 åriga dotter på nätet så gör du dig skyldig till misshandel.
Hoppar du på en tunn liten 18 åring på krogen pga du är full och dum och oprovocerat ger 18 åringen en knytnäve så gör du dig skyldig till misshandel.

Tycker du att brotten är lika klandervärda?
Nu pratar vi om en arbetsgivare, jag personligen kan ju vara hur jag vill. Men om man som arbetsgivare börjar vägs in massa personliga tyckanden så lär man få svårt i framtiden att kicka någon gör något alls, för det kommer alltid finnas folk som tycker annorlunda. Har en arbetsgivare en viss policy så håller man sig givetvis till den
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in