2024-01-11, 09:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Det var väl hela ideen med denna märkliga story.
Chrippas "hackade" kanal uppvisade för mycket opassande content.
Nu ska väl han och Jullan starta en familjemyskanal.

Om allt detta inte är en setup, borde samtliga "youtubers" som spridit denna grova förtalskampanj mot "Linnea" plockas in pga samhällsfara.

Jocke, Anjo, Rask, Cluee

Det blir väl den nya succen, filmen och dokumentärseien i 59 delar om trollen på flashback och falsk ryktesspridning, Stalkern osv.

Hatarna på flashback, vem är det som hatar och tar lagen i egna händer?

Youtubers som lever i sitt lilla universum där ingen får säga någonting om den store ledareb.
Hela detta drev, med förberedda intervjuer, #freechrippa
osv

Det räcker nu

Det finns en verklighet, barn och unga växer upp och tror det är såhär det fungerar i den riktiga världen.

Detta. Har kollat lite på dessa gossar när de försöker leka förståsigpåare och har då framförallt sett Anjos klipp i ett försök att intressera mig för ämnet. Herregud säger jag, sitter och skäms för deras skull. Människorna verkar ju på fullaste allvar tro att han sitter och låter intelligent och kunnig kring det han pratar om. De påstår att de är opartiska (vilket är det roligaste av allting) samt ha en massa ”bevis”.

Som du säger. De lever i sitt eget lilla universum. Tragiskt vilken utveckling som har skett. Dessa människor, ”Chrippa” inkluderat, hade ju varit ena enorma lallare utan youtube. Men den digitala utvecklingen har hjälpt dem att finna en väg till att hitta likasinnade som sitter dag in och dag ut och konsumerar dessa lågtstående individer. Vilket dock man i sin tur kan garva åt.
Citera
2024-01-11, 09:24
Medlem
KentWasHeres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dunderC
Chrippa på Facebook:

Hej alla, först vill jag bara säga, Tack för allt stöd ni visat för mig och min familj, Tack till min älskade bror, Joakim Lundell som kämpat dag och natt, för att jag ska komma ut! Jag har förlorat åtkomst till alla mina sociala medier, men hoppas att lösa allt under dagen, så ska ni få veta mera om vad som hänt. Är så överväldigad så inte sovit något inatt, Men det minsta jag kan säga är, Jag älskar er! /Chrippa <3
Som jag hade hoppats på, chrippert verkar vara ödmjuk och kärleksfull. Inte alls några täckta hot eller matchosnack.

Oavsett om han döms så är det den här förändringen som behövdes. Mer vill visa sig men härifrån känns det lovande.
Citera
2024-01-11, 09:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av sidthekiddo
Detta. Har kollat lite på dessa gossar när de försöker leka förståsigpåare och har då framförallt sett Anjos klipp i ett försök att intressera mig för ämnet. Herregud säger jag, sitter och skäms för deras skull. Människorna verkar ju på fullaste allvar tro att han sitter och låter intelligent och kunnig kring det han pratar om. De påstår att de är opartiska (vilket är det roligaste av allting) samt ha en massa ”bevis”.

Som du säger. De lever i sitt eget lilla universum. Tragiskt vilken utveckling som har skett. Dessa människor, ”Chrippa” inkluderat, hade ju varit ena enorma lallare utan youtube. Men den digitala utvecklingen har hjälpt dem att finna en väg till att hitta likasinnade som sitter dag in och dag ut och konsumerar dessa lågtstående individer. Vilket dock man i sin tur kan garva åt.

Det spelar ingen roll vad Anjo "granskar" så vill han utge sig för att vara experten. Vart enda ämne han rotar i får ju en att undra om han menar allvar eller om han själv tror på det han säger. HAr han hela diagnosregistret i sin kropp? Från A till Ö
Citera
2024-01-11, 09:40
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sidthekiddo

Svenska hillbilly-folket som inte lärde sig engelska blev fast vid svenska youtubekanaler.
Deras fans består av folk som har problem med att förstå saker, och visst märks det på lögnerna som dom drar.

Som när Chrille tog bort röstförvrängningen i Lokals video där nån unge ringde in och berättade att Jockiboi och Jonna hade gett sig på henne. Chrille sänkte bara hastigheten på videoklippet och då bevisades det att ungen som ringde var Lokals ex Maria, fast hon hade ju inte med det att göra, men Chrille hade ändå bevis som dög till att förtala Maria.

Såna lögner drar man bara om det är ungar och folk som inte vet nå som kollar.
Citera
2024-01-11, 09:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av dunderC
Chrippa på Facebook:

Hej alla, först vill jag bara säga, Tack för allt stöd ni visat för mig och min familj, Tack till min älskade bror, Joakim Lundell som kämpat dag och natt, för att jag ska komma ut! Jag har förlorat åtkomst till alla mina sociala medier, men hoppas att lösa allt under dagen, så ska ni få veta mera om vad som hänt. Är så överväldigad så inte sovit något inatt, Men det minsta jag kan säga är, Jag älskar er! /Chrippa <3

🤮 Fan jag kräks
Citera
2024-01-11, 09:51
Medlem
Chrippa e live på julias ig atm. Han uppgav att han gjort en sammanställning på flera a4 sidor om det som hänt under deras relation. Lär väl bli en bok…
Citera
2024-01-11, 09:51
Medlem
Lassemannen33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Är det lagligt för honom att ljuga om situationen innan rättegången varit?

Hade jag varit han så hade jag gjort som Linnea, varit tyst bara
Citera
2024-01-11, 09:58
Medlem
Så bara Joakim har gjort saker för honom? Inte hans andra bror?
Citera
2024-01-11, 09:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lassemannen33
Hade jag varit han så hade jag gjort som Linnea, varit tyst bara

Den intelligensen innehar han inte
Citera
2024-01-11, 10:03
Medlem
KungPungPats avatar
Här är en av ungarna som tror på förtalsligan och "vet" hur ond Linnea är: https://youtu.be/K6jEscDpn94?feature=shared

Helt sjukt ju att lura ungar till att repetera grova förtal på youtube.
Citera
2024-01-11, 10:06
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 21.savage
Klart dom går ut med att dom stöttar chrippa till 100% varför dom inte backar Linnea till något är förståeligt?

Testa sitt i häktet med fulla restriktioner 2 veckor och se om de är så kul för psyket. Om det visar sig att han är oskyldig, så tror jag att de tar ännu mer. Ha sin dotter i tankarna och förlorat sin inkomst källa. Som att man drar undan allt på 1 sec.
Läst du ens min kommentar innan du svarade???
Jag skrev ingenting att det var konstigt att dem backade honom. Jag förstår att dem backar honom. Klart dem står på sin familjs/väns sida. Det är helt normalt.
Jag skrev även att det måste vara hemskt för honom att inte få träffa dottern.

Min kommentar handlade om hur dem beskrev honom som en skör fjäril som varit med om ett trauma att sitta i häktet. Klarar han inte häktat i 2 veckor kommer han ju dö om han döms till fängelse.
Citera
2024-01-11, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goldentie
Den intelligensen innehar han inte

Inte hon heller se Pontus senaste händelse
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto