2024-01-11, 07:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av razerdayzer
Rask blev dömd att betala 85k i skadestånd för förtal, som inte ens var i närheten av denna storlek och spridning som L nu får mot sig. Sen om detta som L får emot säg är förtal det kan jag inte svara på, men säg att det skulle vara det, då skulle hon nog kunna hämta stora summor.

Härligt att chrippa är ute i alla fall! Han är nog skyldig till mycket men tror absolut inte han är skyldig till det han suttit häktad för och jag tror absolut inte L är så oskyldig i det hela.
Du glömmer att det var 6 målsägande i Rask case. Sen glömmer du att det även var olaga integritetsintrång han dömdes för, vilket spelar roll. Så skadeståndet hamnade på cirka 15k för vaddera, vilket är "normalt".
Så nej, Om Linnea nu har blivit utsatt för ett förtal så kommer hon knappt få 10k för det.
Jag har svårt att se att en åklagare skulle "ta" i detta case. Har även svårt att se vart förtalet skulle vara. Att anjo påstår att Linnea är destruktiv i en destruktiv relation? Vad är förtalet i det?
Citera
2024-01-11, 07:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Det blir nog inget av förtalet. Hon kan inte gå ut mer utan att riskera livet precis som Joz.. klart att hon hade blivit miljonär om hon tog dom allihop rättsligt för förtal.. men jag är skeptisk ännu.
Jag trodde att vi skulle göra t-shirts med Linneas ansikte på , som hjälten som tog förtalsligan rättsligt för att hjälpa fler än sig själv mot dreven som förtalarna skapar.
Hon glöms nog bort istället.

Jag hade betalat för hennes stämningar.. för samhällsnyttan som jag ser det som.

Hon vågar nog inte heller då allt läggs fram på bordet! Tror också hon kommer hålla en jävligt låg profil oavsett om Chrippa blir åtal elr ej!

Om du vill göra Linnea rik så kan ni som tycker synd om henne göra en https://www.gofundme.com/en-se så får folk donera till "flickstackarn".

Vore även roligt att se hur mycket eller lite den skulle skramla ihop!

Tips vore väl att sätta ett lågt mål så det ser ut som en vinst.
Citera
2024-01-11, 07:25
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkblomman
Va snackar du om?

Du framstår som en ensam lite tragisk figur! Syskonkärlek verkar du inte ha hört talas om. Jag hade lätt kunnat skriva liknade brev till mitt syskon som jag har en liknande relation till som Chrippa verkar ha till Jocke!

Du förstår om man sitter häktad så har man tid för reflektion och tankar, för att få uttryck för dessa känslor och tankar så kan man t.ex skriva ett brev för att kunna få utlopp för dessa.

Inget märkvärdigt eller konstigt, ja förutom i din lilla trångsynta värld då!

Om det enda du tänker på i häktet är hur långt upp i röven som din tunga ska på din bror genom ett brev.. så är du ju groomad och beroende av din bror som gärna vill att du visar hur bra han är.

Kan inte ens tänka på det där brevet utan att börja skratta hysteriskt.
Citera
2024-01-11, 07:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ricin
Du glömmer att det var 6 målsägande i Rask case. Sen glömmer du att det även var olaga integritetsintrång han dömdes för, vilket spelar roll. Så skadeståndet hamnade på cirka 15k för vaddera, vilket är "normalt".
Så nej, Om Linnea nu har blivit utsatt för ett förtal så kommer hon knappt få 10k för det.
Jag har svårt att se att en åklagare skulle "ta" i detta case. Har även svårt att se vart förtalet skulle vara. Att anjo påstår att Linnea är destruktiv i en destruktiv relation? Vad är förtalet i det?

Hatarna i denna tråd hugger på allt och önskar att Chrippa vore död känns det som! Dom tar varje chans oavsett hur liten den är och önskar en person de inte känner personligen all olycka i världen.

Det får väl dom att må bra?
Citera
2024-01-11, 07:32
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkblomman
Hon vågar nog inte heller då allt läggs fram på bordet! Tror också hon kommer hålla en jävligt låg profil oavsett om Chrippa blir åtal elr ej!

Om du vill göra Linnea rik så kan ni som tycker synd om henne göra en https://www.gofundme.com/en-se så får folk donera till "flickstackarn".

Vore även roligt att se hur mycket eller lite den skulle skramla ihop!

Tips vore väl att sätta ett lågt mål så det ser ut som en vinst.

Vi får avvakta och se. Förtalet är iaf så grovt att vissa hatar Linnea nu.

Att saker läggs fram på bordet är förtalet som gjorde dig arg.
Citera
2024-01-11, 07:34
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noclue90
Går bara att säga 🤢🤮🤮🤢 om dessa meddelanden nu.
Och känns som att dessa människor skulle behöva göra Linnea sällskap på en eventuell psykisk utredning. Och utifrån deras beteende, hantering och totala brist av självinsikt och konsekvenstänk känns det ju faktiskt nu som att Linnea skulle komma igenom den med mest fördelaktigt resultat.
De personer som varit inblandade från Chrippas håll (som är inom den närmsta kretsen) borde verkligen få konsekvenser för hur de betett sig för oavsett hur och vad så har de annars med detta satt en ny grund för vad som kan anses vara normalt beteende vad gäller dessa drev och spridande av icke bekräftad information men som de sprider som fakta.
Och skulle Linnea nu faktiskt ha de problem som de lyft så är ju det oavsett inte rätt ändå utan det blir ju nästan än mer värre om man ger sig på en person med psykiska problem.

Så ja...🤮🤢🤮
Eller hur!!!! De lämnar ut Linnea fullständigt. Samtidigt som de kräver att själva bli lämnade ifred.

Och vad värst är enligt mig, är att de hävdar att Linnea får skylla sig själv om hon fick stryk. Hon hade ju varit jobbig…

Kvinnosyn som talibaner.
Citera
2024-01-11, 07:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Vi får avvakta och se. Förtalet är iaf så grovt att vissa hatar Linnea nu.

Att saker läggs fram på bordet är förtalet som gjorde dig arg.

Är inte ett dugg arg faktiskt! Känner inte Chrippa eller Linnea så varför skulle jag bli känslomässigt involverad i detta?

Att jag sedan tror att Linnea inte kommer anmäla någon för förtal är mest en känsla jag har, då jag inte tror hon vill synas mer i rampljuset då hon inte fick det överväldigande stöd hon trodde hon skulle få.

Vore dock intressant om hon anmälde.
Citera
2024-01-11, 08:02
Medlem
Nu får vi veta sanningen ! Han är släppt ifrån häktet 👏🏼
Citera
2024-01-11, 08:03
Medlem
KentWasHeres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av berge1
Nu får vi veta sanningen ! Han är släppt ifrån häktet 👏🏼
Är du seriös? Är Chrippa släppt?
Citera
2024-01-11, 08:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KentWasHere

Ja sedan 12 timmar tillbaka! 😊

Förhandling fortfarande den 15/1 nu på Måndag alltså.
Citera
2024-01-11, 08:10
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ditt beteende påminner verkligen om hur incels beter sig.

Kan inte ta kritik, stalking tendenser, lever ensam, ljuger för det mesta och är totalt osammanhängande.

Vad är det för Gudar du tror på?

Vad snackar du om?

Incells är snubbar som inte kan attrahera en enda kvinna så dom blir hatiska mot alla kvinnor samtidigt som kvinnoboxare som Chrille blir både förebild och smygbögfantasi.

Chrille är inte min gud, men sen kvinnomisshandeln har incells börjat avguda Chrille som dom vill böga i smyg.

Inget fel med det.
Citera
2024-01-11, 08:16
Medlem
Citat:

Jävligt nice! Finns ett barn som får sin pappa tillbaka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in