Hej alla!
Tack så mycket för reflektioner, kritik och glada tillrop. Jag skriver inte ofta i denna typen av forum så jag är jätteglad över responsen och tar till mig allas åsikter! Har fått en liten föraning om vad som kommer hända om jag slutar jobba, jag kommer troligtvis sitta på flashback och gagga med folk

.
Jag skall försöka svara på de frågor som kommit i tråden individuellt också, mest för att jag gillar dialogen

.
Ett litet förtydligande som jag tror kan vara på sin plats är att jag vet att jag inte, med säkerhet, kan förvänta mig att leva, utan att arbeta, på de ca 5 miljonerna som jag har idag. Frågan i trådstarten var mer av karaktären "Skall jag prioritera att vara ledig i några år nu och jobba lite mer senare, eller spara ett tag till och känna mig mer fri om några år?".
Jag lever också tillsammans med en man som har en inkomst, min ingång till en ev tidig pension är såklart att jag fortfarande skall bidra till den gemensamma kassan, men det är också en extra säkerhet att han har en inkomst som vi kan falla tillbaka på om börsen inte skulle prestera enligt mina förväntningar eller om något annat oförutsett skulle hända.