2024-01-10, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haschtomten2
De tjänar mer än du tror. Upp mot 300k förra säsongen på Rödin och Larsson. Men visst, kanske lite överdrivet med 200k. 150 k är mer rimligt.

Nä. Dom tjänar inte mer än jag tror eftersom jag i dom här fallen tror väldigt lite men vet desto mer. Det du gissar på där är ungefär rätt. Dock inte när det gäller Lindbäck.
Citera
2024-01-10, 14:31
Medlem
Crerands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gavve
Sammanträffande?
Brynäs spelade borta mot DIF den 13/12 och efter det saknas Lindbäck på matcherna (var inte med den 15/12).

"Enligt flera av varandra oberoende källor drack han under hemresan ”några öl”.

När mannen mitt i natten tagit sig från hemmaarenan till hemmet gick han inte och la sig. I stället ska han ha satt sig på en fyrhjuling och börjat ploga snö. Detta ska ha väckt grannskapets uppmärksamhet, så polis kallades till platsen och där fick elitidrottaren blåsa i en alkomätare.
"

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/P412E6/hockeystjarnan-plogade-sno-pa-fyrhjuling-gripen-for-rattfylleri

Så han har alltså först kört hem med sin bil och sen plogat. Snålt. Han borde ha tillräckligt med pengar för att beställa en taxi.
Senast redigerad av Crerand 2024-01-10 kl. 15:29.
Citera
2024-01-10, 14:40
Medlem
Citat:
Sammanträffande?
Brynäs spelade borta mot DIF den 13/12 och efter det saknas Lindbäck på matcherna (var inte med den 15/12).

När mannen mitt i natten tagit sig från hemmaarenan till hemmet gick han inte och la sig. I stället ska han ha satt sig på en fyrhjuling och börjat ploga snö. Detta ska ha väckt grannskapets uppmärksamhet, så polis kallades till platsen och där fick elitidrottaren blåsa i en alkomätare.
"

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/P412E6/hockeystjarnan-plogade-sno-pa-fyrhjuling-gripen-for-rattfylleri

Han sträckte sig på träning efter djurgårdsmatchen. Det finns att läsa för den som orkar scrolla i GDs liverapportering.
Citera
2024-01-10, 15:20
Medlem
Citat:
Sammanträffande?

"

Äger också en Quaddy Grizzly. Det är iofs många svenskar som äger en fyrhjuling men….
Citera
2024-01-10, 15:39
Medlem
Det låter oerhört 80-tal att Brynäs skulle tillåta att deras spelare sitter och ölar i bussen på vägen hem efter match.

Låter mer som nåt bondgäng i div 1 eller div 2 eller nåt.
Citera
2024-01-10, 15:48
Medlem
Schaefers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av byggare bob
Det låter oerhört 80-tal att Brynäs skulle tillåta att deras spelare sitter och ölar i bussen på vägen hem efter match.

Precis och med tanke på hur han bor så tror jag knappast grannarna rusar upp för att han plogar sent.
Citera
2024-01-10, 16:17
Medlem
Citat:

Landslagsmeriterad spelare, då håller man inte till i nåt bondgäng i div 2
Citera
2024-01-10, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schaefer
Precis och med tanke på hur han bor så tror jag knappast grannarna rusar upp för att han plogar sent.

Finns i alla fall två grannhus max 50 meter från Lindbäcks hus, har han väckt dom mitt i natten och varit igång ett tag kan nog irritation väckts
Citera
2024-01-10, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FiveLakes
Landslagsmeriterad spelare, då håller man inte till i nåt bondgäng i div 2
Finns förstås spelare som gjort någon landskamp någon gång som sedan aldrig blev något och därefter spelar i lägre divisioner bara för skojs skull.

Men hela konceptet med att sitta på spelarbussen och dricka öl känns så oerhört förlegat för en förening som Brynäs som ändå gör anspråk på att försöka vara "elit".

Edit: Lindbäck har spelat över 100 matcher i NHL men tidningen pekar bara ut att spelaren i fråga gjort någon landskamp.

Men, med det sagt så är förstås oddsen på att detta kommer ut samtidigt som ryktet om Lindbäcks drog-/rattfylla utan att de bägge är kopplade till varandra oerhört höga.
Senast redigerad av byggare bob 2024-01-10 kl. 16:40.
Citera
2024-01-10, 16:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av FiveLakes
Finns i alla fall två grannhus max 50 meter från Lindbäcks hus, har han väckt dom mitt i natten och varit igång ett tag kan nog irritation väckts
Det är två små sommarstugor som ligger närmast. Inga folkbokförda personer där.

Som sagt, artikeln gäller inte AL. Finns inte en chans att Brynäs tillåter öl på bussen efter en bortamatch.
Citera
2024-01-10, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swdrdz
Finns inte en chans att Brynäs tillåter öl på bussen efter en bortamatch.
Eller så gör de det och Brynäs är inte proffsigare än så. Det är ju inte en slump att Brynäs harvar i andraligan numer.
Citera
2024-01-10, 17:04
Medlem
Citat:
Finns förstås spelare som gjort någon landskamp någon gång som sedan aldrig blev något och därefter spelar i lägre divisioner bara för skojs skull.

Men hela konceptet med att sitta på spelarbussen och dricka öl känns så oerhört förlegat för en förening som Brynäs som ändå gör anspråk på att försöka vara "elit".

Edit: Lindbäck har spelat över 100 matcher i NHL men tidningen pekar bara ut att spelaren i fråga gjort någon landskamp.

Men, med det sagt så är förstås oddsen på att detta kommer ut samtidigt som ryktet om Lindbäcks drog-/rattfylla utan att de bägge är kopplade till varandra oerhört höga.

Du har en poäng med att drickandet på bussen låter märkligt (försökte han göra det i smyg?) men ja, man blir väldigt förvånad om det inte är Lindbäck.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in