Citat:
Ursprungligen postat av
400Ben
Har det kommit fram varför Linneas syster ljuger om häktad för grov misshandel? Borde hon inte vara lite källkritik i detta läge? Eller tar de alla chanser de får att slå?
Kan vara förtal av henne.
Det är vad många hävdat i tråden, men som tillbakavisats, brottsmisstanken...
Jag tror nog att syrran vet mer än någon annan, då hon fick vimla med på festival med gubbslemmen...
Det såg inte bra ut... äldre gubbar som inte borde intressera sig för småflickor...men som njöt av att få bjuda på lite godis... win-win...
Det märkligaste kan jag tycka är Linneas pappas inlägg på fb om att dottern äntligen fick sin prins...när det inte varit en överraskning att Chrille har barn och hade ett förhållande. Som förälder hade man inte hyllat en otrohetsaffär eller tyckt det var en så bra idé att flytta ihop med en gubbe som dessutom har barn...
Det har påtalats många gånger i tråden om det skeva i att hylla förhållandet offentligt...
Förtal är det som Anjo sysslar med, på uppdrag och tillsammans med Rask och Jocke, Chrilles egen bror.
Dom har gjort bort sig och grovt förtalat Linnea och även Christofer.
Dessutom har dom vetat om att en treåring utsatts för en skadlig miljö.
Det är väl därför Christofer blev förbannad på flashback som ifrågasatte bristande föräldraförmåga.
Det är inte jag som är en idiot som tvärvänt.
Jag står fast vid att varken Christofer eller Julia har skyddat sitt barn från fara, inte heller har vuxna i Chloes närhet larmat, utan dom har "samlat bevis" istället för att se till Chloes bästa.
Med en del av facit i hand, så kan jag inte för mitt liv förstå att Chrippa tillät det att gå så långt, när han känner Julias "nya" sen förr.
Ljusskygga tvivelaktiga affärer och svartsjuka i en enda röra.
Jag förstår efter att ha läst fupen om Julias mardröm, varför Chrille vägrade skriva på om dagisplats..
Vad jag inte förstod då, men som klarnat nu, är sekretessen kring utredningarna.
Detta är bara början.
Att då som bror och "vän" leka åklagare och polisutredare och hålla rättegång genom att hylla Chrille och sprida skit om Linnea.
Att dessutom förmå Julia, som förmodligen är sjukskriven efter sitt helvete.
Att intervjua henne och få henne att fråga Chleo ledande frågor från Anjo och gänget, som valt att offentliggöra privata chattar och digitala spår från Chrilles dotters padda...
Chrille skrek att Julia skulle ha fullmakt över hans konton i rättssalen, enligt Jocke...
Det skulle ju inte se bra ut om Julia än en gång blir misstänkt/anmäld för olaga dataintrång, som i förra härvan, då gärningsmannens morsa försökte påverka Julia att ta sig in i sonens telefon
Julia var inne i Hs sociala medier och snapade...
Anmälan från misstänkt gällande dataintrång av J..
Allt detta vet Jocke och Chrille, nu utnyttjas Julia att göra samma sak igen...
Hon behöver skyddas och Chloe måste skyddas.
Det är sjukt hur Anjo tror sig kunna sitta över lagen och han gör det för att Jocke säger det...
Det har han påpekat många gånger, att han gör allt för Joakim Lundell.
Det är ett stort spindelnät och i mitten sitter Jocke