Resultat: Hur gör du angående Expressen efter ändringen?
Jag kommer fortsätta läsa det lilla som går
22,03%
65 röster
Jag kommer betala för att få tillgång
3,05%
9 röster
Jag kommer sluta läsa Expressen
33,90%
100 röster
Jag bryr mig inte
41,02%
121 röster
2024-01-10, 07:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snobird
Så var det ja men är inte så nu. Ändringen kom igår tror jag...

Kollade nu på morgonen, alla nyheter var öppna. Vill man däremot läsa en snyftartikel om någon Mrs nobody som fått alzheimer eller något silly-seasonskvaller, ja då är det premium som gäller.
Citera
2024-01-10, 07:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av prostetnic
Kollade nu på morgonen, alla nyheter var öppna. Vill man däremot läsa en snyftartikel om någon Mrs nobody som fått alzheimer eller något silly-seasonskvaller, ja då är det premium som gäller.

Visa mig en vanlig artikel som är öppen enligt dig?
Citera
2024-01-10, 07:34
Medlem
Citat:
Visa mig en vanlig artikel som är öppen enligt dig?

Vaddå? Bara till att klicka på:

https://www.expressen.se/nyheter/sa-forsoker-kina-paverka--valet-i-taiwan-sarbara/
https://www.expressen.se/nyheter/sa-forsoker-kina-paverka--valet-i-taiwan-sarbara/
https://www.expressen.se/tv/nyheter/varlden/har-uppges-amerikansk-militar-jaga-flygande-manet/

Inte speciellt utvalda utan de tre första jag hittade. Alla tre öppna såvitt jag kan se.
Citera
2024-01-10, 07:35
Medlem
Absolut är fler tidningar det, Tycker bara att media är inte till för att förvrida sanningen till ett visst partis vinning! Hade det faktisk vart samhällsinformation så hade det gått ohyggligt mycket bättre för de många tidningar som finns
Citera
2024-01-10, 07:49
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Visst, flera av deras utländska nyheter kommer från andra tidningar. Dessa har faktiskt sällan paywalls...
Exakt, och oftast är det ju ändå lite såna där ding ding värld påståenden, så då är det bättre gå till källan direkt.

Jag tror det här blir kvällstidningsdöden.
Citera
2024-01-10, 08:06
Medlem
Jag upptäckte en intressant sak... När jag läste tidningen i privat tab gick det att läsa lika många artiklar som innan. Det var inte en kort text och undertill en knapp med inloggning.

Så jag ändrade lite inställningar till ingen nytta. Sen testade jag med en annan webläsare och det funkade där också.

Slutligen raderade jag alla cookies och... Nu funkar det som innan.

Jag trodde helt klart det var något Expressen ändrat eftersom det var så konsekvent vid varje artikel. Dessutom att jag hade inte ändrat något på min kant..

Så vad kan man lära av detta? Att reaktionen skulle bli mycket negativ från många om Expressen gick längre med att kräva betalt för fler artiklar. Dessutom att cookies tydligen kan ställa till problem...

Ursäkta för detta. Jag var 100% säker först det inte var i min ände det var problem.
Citera
2024-01-10, 08:13
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
Exakt, och oftast är det ju ändå lite såna där ding ding värld påståenden, så då är det bättre gå till källan direkt.

Jag tror det här blir kvällstidningsdöden.
Tror också de kommer tappa läsare och att få kommer vilja betala när de vant sig att det mesta på nätet är gratis.

Folk kommer inte sluta läsa nyheter på internet men det kommer ske genom gratisalternativ. Kan tänka mig att stora mediebolag går under och enskilda journalister och andra tyckare kommer tjäna på detta, t ex Marcus Oskarsson, Navid Modiri, Henrik Jönsson och Joakim Lamotte.

Vet inte om jag gråter så mkt över det då alla oavsett storlek inte klarar av att vara objektiva i sin nyhetsförmedling.

Vi hamnar också mer i bias när vi söker information. Vad detta kommer leda till är möjligtvis fler konfliktytor men ingen kan med säkerhet veta vad som händer. T ex blev ju Metallicas attack på Napster knappast något som dämpade den framtida strömningsmarknaden.
Citera
2024-01-10, 08:19
Medlem
Blaskas avatar
Tyder bara på att dom har sämre lönsamhet. Hoppas dom går i graven snart!
Citera
2024-01-10, 08:24
Medlem
Det finns alltså folk som fortfarande läser Expressen och Aftonbladet?
Citera
2024-01-10, 08:25
Medlem
Fuckwindowss avatar
Kommer aldrig betala en krona till svensk media med tanke på vad dom orsakat.
Citera
2024-01-10, 08:33
Medlem
Läser inte vinklad skräp.
Citera
2024-01-10, 08:38
Medlem
Hannitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarsmolket
Det finns alltså folk som fortfarande läser Expressen och Aftonbladet?

Eftersom de är ganska snabba på att rapportera om det händer något extraordinärt tror jag de flesta surfar in med jämna mellanrum och kollar rubrikerna. Det gör jag åtminstone.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in