2024-01-09, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Om Natos mål är att förstöra Ryssland, så borde vi upplösa Nato direkt. Annars reducerar vi den mänskliga civilisationen till spillror genom kärnvapenkrig.

Som tur är tror jag inte ens Nato är så stolliga. Nato har mål som att hålla Tyskland nere, Ryssland ute från Europa, och USA kvar i Europa. Samt möjligen opportunistiskt utnyttja rysk instabilitet som inbördeskrig, om det händer när riktiga hökar styr USA. Men inte direkt som mål att förstöra Ryssland.

Det har funnits gott om tillfällen att bryta upp ryssland i delar.

En av anledningarna till att det inte gjordes är ju att man inte vet vad det blir av det hela.

Nu vet man iaf vad det innebär att inte beyta upp ryssland i delar. Det verkar vara lite som att inte utrota Hamas, mullorna i Iran osv.

Bara den med överhanden har lyxen att vänta på sådana insikter.
Citera
2024-01-09, 22:30
Medlem
RealTides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snyggast.i.Speedo
Den store ryske filosofen, Vladimir "Från Vladivostok till Lissabon" Solovyov intervjuas om framtiden av en "journalist" på rysk stats-tv. Rysk stats-tv slår på stora trumman med stora porträtt av Lenin och Putin i bakgrunden. Riktigt "djupa" frågor reds ut med den store tänkaren, som tex "du har bott i väst, är det sant att alla där är satanister?" Filosofen utlovar inbördeskrig och uppstyckning av USA och Europa.

För varje dag som går blir det mer och mer uppenbart att ryssarna lider av kollektiv mentalsjukdom. Det illavarslande är att mentalsjukdomen är obotlig.

Vladimir Solovyov predicts the future
https://www.youtube.com/watch?v=zkfJLxEgWF4

Vet inte om man ska skratta eller gråta, hur kan ett samhälle hamna där ryssland är idag?, värre än nassetyskland 1944.
Citera
2024-01-09, 22:34
Medlem
Citat:
I Stone's intervjuer med Putin sa den sistnämnde att det är därför han inte gillar homosexuellas rättigheter. De ska sluta böga och göra barn. Så Putin blundar inte. Men hans metoder kan man ju ha delade meningar om.

Det är väl iofs bara en smal remsa av folk som tar Stone’s gärning som en verklighetsbeskrivning?
Citera
2024-01-09, 22:35
Medlem
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnoughisEnough
Det är väl iofs bara en smal remsa av folk som tar Stone’s gärning som en verklighetsbeskrivning?

Fast du vet ju inga bättre intervjuer med Putin själv.
Citera
2024-01-09, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skalman1973
Produktionen minskar inte . Den ökar och skalar upp produktionen. Dock skalas inte produktionen upp så fort som du tycks tro . Du verkar ha lite svårt för att skilja på avsiktförklaringar och vad man faktiskt får gjort .

Har du sett ryska marinens alla nya fartyg ? Putin har vid varje år vid ryska flottans dag kommit med nya avsiktsförklaringar . Hur många fartyg har producerats ? Hur mycket har åstadkommits

En ryskt avsiktsförklaring är värt ungefär lika mycket valfläsk som det svenska inför ett val . Och ut kommer det en tummetott om du har tur

De bygger inte ens klart de de redan sålt. Indien är sura, fabriken som tillverkar motorerna ligger i (trumvirvel) Ukraina.
Citera
2024-01-09, 22:41
Medlem
TotalWars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snyggast.i.Speedo
Den store ryske filosofen, Vladimir "Från Vladivostok till Lissabon" Solovyov intervjuas om framtiden av en "journalist" på rysk stats-tv. Rysk stats-tv slår på stora trumman med stora porträtt av Lenin och Putin i bakgrunden. Riktigt "djupa" frågor reds ut med den store tänkaren, som tex "du har bott i väst, är det sant att alla där är satanister?" Filosofen utlovar inbördeskrig och uppstyckning av USA och Europa.

För varje dag som går blir det mer och mer uppenbart att ryssarna lider av kollektiv mentalsjukdom. Det illavarslande är att mentalsjukdomen är obotlig.

Vladimir Solovyov predicts the future
https://www.youtube.com/watch?v=zkfJLxEgWF4

#tvärtomspråket
#projicering

Men det är sant att i den nära framtiden kommer inte USA eller Ryssland vara hela som idag, samtidigt. En av dem kommer drabbas av inbördeskrig och uppstyckning, inte den andra. KGB gjorde bedömningen redan på 70-80-talet att det skulle hända USA under ungefär denna tid som nu (kommer inte ihåg exakt datum från rapporten). Jag menar tvärtom, jag tror det blir Ryssland som ryker av de två.

När vi använder #tvärtomspråket och hör sloganet "Make America Great Again" kan vi dra vissa slutsatser. Det är sorligt att se att de som går i dessa ledband inte vet vilken stig de egentligen går på, som får på väg till slakt. Men legenden talar om ett lejon som leder fåren på rätt väg igen. Vi får hålla tummarna att den legenden besannas.
Citera
2024-01-09, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SC430
Hur har vi det med köldskador bland ryssarna - hur bor dom - har de värme i trencherna-
om inte har de fått sobelpälsar för att värma sig med det är kallt o det är snö - kallare än
minus 10 löpande

Det är ändå bättre. De flesta dör när det är några plusgrader.
Citera
2024-01-09, 22:45
Medlem
Citat:

Menar du att Conan barbaren inte finns på riktigt?😅
Citera
2024-01-09, 22:57
Medlem
Citat:
Fast du vet ju inga bättre intervjuer med Putin själv.

Spelar det någon roll? Det är en filmatisering, betyder inte mer än så heller för mig.

Stor grej för dig misstänker jag?
Citera
2024-01-09, 23:04
Medlem
psychicsailors avatar
Citat:
Spelar det någon roll? Det är en filmatisering, betyder inte mer än så heller för mig.

Stor grej för dig misstänker jag?

Du verkar rätt intresserad av vad Putin är för en figur, så det spelar stor roll för dig, uppenbarligen. Också viktigt för dig att förminska allt som går mot vad du tror om Putin.

Men du får hitta någon annan att bråka med, som du tror blir ledsen över dina förolämpningar.

Jag tycker intervjuerna är sega, det är inte speciellt underhållande. Jag hade hellre läst det som en bok. Jag ger dem 3 av 5 i vikt för att förstå Ukrainakriget. Deras förtjänst är just att det inte finns något bättre vad jag vet (dvs som källmateriel).
Senast redigerad av psychicsailor 2024-01-09 kl. 23:06.
Citera
2024-01-09, 23:11
Medlem
JohnClarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Varför? Nato har aldrig attackerat Ryssland. Inte ens när de var som svagast.

Ryssland har inte attackerat länder i NATO. Inte ens när de var som svagast. Däremot har både Ryssland och länder i NATO många gånger i närtid visat att de mer än gärna göder sin egen vapenindustri genom att bomba länder som inte kan försvara sig.
Citera
2024-01-09, 23:14
Medlem
Yays avatar
https://www.youtube.com/watch?v=n7ARS_A7Orw
06:20 några Babuzzkor i Omsk som är arga över att Kineserna tar över deras jobb.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in