2024-01-09, 18:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av UppsalaMILF
Rätt säker på att det är en Citroen C4.

Citat:
Ursprungligen postat av UpAndGo2
Jag tycker man ser i början i videon på ratten att det är Citroën för emblemet där ser ut ungefär som << (alltså två V som är som två pilar ovanför varandra uppåt i färdriktningen). Skulle gissa på en Citroën C3 eller C4.

Jag tror ni är på rätt spår, gädda 182 Big Chikour ser ut att köra en Citroën C4.

Framför allt mittkonsolen avgjorde det för mig efter att ha jämfört med andra generationen som kom ut 2010-2019 om man får tro Wikipedia. Dock har jag inte hittat någon från 2010 på Blocket som ser ut så här, de ser ut att tillhöra första generationen. Så jag gissar på årsmodell omkring 2015.

I övrigt är ratten är lik, instrumenteringen lyser orange, en rund del på sätet under nackstödet stämmer, antennen finns på taket, den har en liten spoiler ovanför bakrutan, quarterglass-rutan är lite mindre än på tidigare generationen C4 (samt C3), den kromade listen samt handtaget på passagerarsidan stämmer.

Edit: Bild på mittkonsol från Citroen C4 https://postimg.cc/Whq6TL20
Senast redigerad av Raymond-Chow 2024-01-09 kl. 18:44.
Citera
2024-01-09, 18:56
Medlem
Nelias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hagalez
#167 Dramagäddan
Om man bor 20 minuter med tåg söder om Stockholm, var hamnar man då? Bor med sin bror i lägenhet, troligtvis född 901107?
Det är ett stort område att täcka. 20 med bil? Handen, Huddinge, Vårby...
Citera
2024-01-09, 19:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av StigEngstrom
Nä vidrigaste av dom alla måste vara robinsongäddan 144.
Hörde sist att han häckar i en fjällstuga med nån familjemedlem som handlar åt honom...

Nummer 200 är troligtvis ohotad 1:a som fantiserade om att knulla ihjäl ett spädbarn mot en fitta.

Om vi skall diskutera gäddor som faktiskt HAR åkt fast "på riktigt" och blivit dömda så är Gädda 96 ett arsel av rang.

Han sitter i sinkabirum nu.

https://dumpen.se/2022/05/05/10689/
Citera
2024-01-09, 19:08
Medlem
139s avatar
Citat:
#167 Dramagäddan
Om man bor 20 minuter med tåg söder om Stockholm, var hamnar man då? Bor med sin bror i lägenhet, troligtvis född 901107?

Suttit och luskat lite nu, men det är knepigt.

Sevenius, sevtier, seven, sev är några namn han nämner. "Sevenius" i mellannamn skrev han, men det låter ju mer som ett efternamn. När han publicerades var det nån här som hade hittat raderade konton på Youtube, Reddit och nåt mer med användarnamn "SevTier" - så det verkar ju ha nån slags koppling till honom i alla fall. Om det nu var han, men raderade konton brukar ju inte sällan betyda att det är en gädda.

Han säger att han bor 20 min söder om Stockholm med tåg ja, gissar att det är pendeltåg han syftar på då, jag känner ingen som kallar tunnelbana för tåg i alla fall.
Skulle kunna vara Huddinge med omnejd - Flemingsberg (19 min från Stockholm C), Trångsund (17 min), Tullinge (21 min) osv men svårt att pinpointa nåt exakt med så knapphändig info.

När han chattade med fiskaren, november 2022, så nämnde han att han gick nybörjarkurs i teater på torsdagar.

Han skriver minst tio gånger vilken stor kuk han har, vill ofta påpeka att den minsann är 19 cm och kanske för stor för flickan.
https://dumpen.se/wp-content/uploads/2022/11/received_5725409444205773.jpeg

Fyllde 32 år i november 2022.

https://dumpen.se/2022/11/24/dramagaddan-napp-167-stockholm/
Citera
2024-01-09, 19:27
Medlem
phreuds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 139

Sevenius, sevtier, seven, sev är några namn han nämner. "Sevenius" i mellannamn skrev han, men det låter ju mer som ett efternamn. När han publicerades var det nån här som hade hittat raderade konton på Youtube, Reddit och nåt mer med användarnamn "SevTier" - så det verkar ju ha nån slags koppling till honom i alla fall. Om det nu var han, men raderade konton brukar ju inte sällan betyda att det är en gädda.

Han säger att han bor 20 min söder om Stockholm med tåg ja, gissar att det är pendeltåg han syftar på då, jag känner ingen som kallar tunnelbana för tåg i alla fall.
Skulle kunna vara Huddinge med omnejd - Flemingsberg (19 min från Stockholm C), Trångsund (17 min), Tullinge (21 min) osv men svårt att pinpointa nåt exakt med så knapphändig info.

När han chattade med fiskaren, november 2022, så nämnde han att han gick nybörjarkurs i teater på torsdagar.

Han skriver minst tio gånger vilken stor kuk han har, vill ofta påpeka att den minsann är 19 cm och kanske för stor för flickan.

Ett otroligt long-shot, men, Jag tänkte 20 min med tåg söderut kan ju vara Södertälje. Där finns Södertälje Amatörteater. Backar man lite bland nyheterna till November 2022, så hittar man att en av grupperna (Lerduvorna) kommit igång att repetera en pjäs - på torsdagar. Finns även en bild på deltagarna, men inget direkt bildlikt exemplar bland dem.
https://sta.nu/category/aktuellt/page/5/
Citera
2024-01-09, 19:45
Medlem
HassanVonEssens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raymond-Chow
Jag tror ni är på rätt spår, gädda 182 Big Chikour ser ut att köra en Citroën C4.

Framför allt mittkonsolen avgjorde det för mig efter att ha jämfört med andra generationen som kom ut 2010-2019 om man får tro Wikipedia. Dock har jag inte hittat någon från 2010 på Blocket som ser ut så här, de ser ut att tillhöra första generationen. Så jag gissar på årsmodell omkring 2015.

I övrigt är ratten är lik, instrumenteringen lyser orange, en rund del på sätet under nackstödet stämmer, antennen finns på taket, den har en liten spoiler ovanför bakrutan, quarterglass-rutan är lite mindre än på tidigare generationen C4 (samt C3), den kromade listen samt handtaget på passagerarsidan stämmer.

Edit: Bild på mittkonsol från Citroen C4 https://postimg.cc/Whq6TL20
Citroen alltså. Spännande. Då är det Big Chikour som gäller ikväll med andra ord. Områden som nämns i chatten är ju Lund, Eslöv, Malmö och Lomma. Skriver att han kan tänka sig att köra till Lomma och att han bor i Lund så det är rimligt att utgå därifrån. Det är ändå ett väldigt stort område.

Vi kommer inte att komma framåt i de här fallen om vi inte koordinerar våra sökinsatser. Det måste ske metodiskt som i ett polishus, inte genom att var och en söker för sig själv så att man söker på samma plats flera gånger. Vi måste bokföra var vi har sökt och med vilka villkor, så att man inte behöver göra samma slagning flera gånger.

Vi kan bestämma att vi kör efter följande kriterier:

45-52 år
Är gift
Äger bil
Bilen är en Citroën (inte nödvändigtvis en C4)
Har ett arabiskt namn

Mitt förslag är att man bockar av postnummerområden. Mest intressanta är Lunds ytterområden:

222 70
224 80
227 30
227 60
227 63

o.s.v.

Postnummerkarta:
https://www.worldpostalcodes.org/l1/se/se/sverige/karta/r2/karta-over-postnummer-i-lunds-kommun

Hittar man en kandidat man inte kan avfärda så sparar man den tills vidare. Dela gatunamnet. När man har sökt på ett par postnummerområden så citerar man detta inlägg och uppdaterar listan. Vet man ett område i trakten som är invandrartätt kan man köra det området utifrån postnummer. Bara man uppdaterar listan.

Vi kan eventuellt behöva söka på andra postnummerområden som inte tillhör Lunds kommun, t.ex. mellan Lund och Lomma.

Man kan också komma från andra hållet genom att utgå från bilen. Man söker då på biluppgifter.se efter samtliga Citroën/Citroen i Lunds kommun till att börja med. Man får då väldigt många träffar och får på något sätt anteckna vilka träffar man har gått igenom och uppdatera detta inlägg. Tänk på att bilen kan vara skriven på ett företag eller på hans fru. Ett förslag är att bocka av år för år när modellen koms ut:

2010-2020?

Då söker man bara på ett år i taget. När man är klar med ett år eller två uppdaterar man listan.
Senast redigerad av HassanVonEssen 2024-01-09 kl. 19:54.
Citera
2024-01-09, 19:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av 139

Jag får fram 49 män boendes i Stockholms län födda 901107 (på Birthday.se). Ingen av dessa står ut. Mest svenska namn och de utländska namnen är korta och inte så krångliga som han menar på att hans namn är. Kan det vara nåt annat födelsedatum?
Citera
2024-01-09, 19:55
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nelia
Det är ett stort område att täcka. 20 med bil? Handen, Huddinge, Vårby...

Pendeltåg från Centralen? Skogås, Handen, Flemingsberg
Citera
2024-01-09, 19:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av HassanVonEssen
Citroen alltså. Spännande. Då är det Big Chikour som gäller ikväll med andra ord. Områden som nämns i chatten är ju Lund, Eslöv, Malmö och Lomma. Skriver att han kan tänka sig att köra till Lomma och att han bor i Lund så det är rimligt att utgå därifrån. Det är ändå ett väldigt stort område.

Vi kommer inte att komma framåt i de här fallen om vi inte koordinerar våra sökinsatser. Det måste ske metodiskt som i ett polishus, inte genom att var och en söker för sig själv så att man söker på samma plats flera gånger. Vi måste bokföra var vi har sökt och med vilka villkor, så att man inte behöver göra samma slagning flera gånger.

45-52 år
Är gift
Äger bil
Har ett arabiskt namn

Mitt förslag är att man bockar av postnummerområden. Mest intressanta är Lunds ytterområden:

222 70
224 80
227 30
227 60
227 63

o.s.v.

Postnummerkarta:
https://www.worldpostalcodes.org/l1/se/se/sverige/karta/r2/karta-over-postnummer-i-lunds-kommun

Hittar man en kandidat man inte kan avfärda så sparar man den tills vidare. Dela gatunamnet. När man har sökt på ett par postnummerområden så citerar man detta inlägg och uppdaterar listan. Vet man ett område i trakten som är invandrartätt kan man köra det området utifrån postnummer. Bara man uppdaterar listan.

Vi kan eventuellt behöva söka på andra postnummerområden som inte tillhör Lunds kommun, t.ex. mellan Lund och Lomma.

Man kan också komma från andra hållet genom att utgå från bilen. Man söker då på biluppgifter.se efter samtliga Citroën/Citroen i Lunds kommun till att börja med. Man får då väldigt många träffar och får på något sätt anteckna vilka träffar man har gått igenom och uppdatera detta inlägg. Tänk på att bilen kan vara skriven på ett företag eller på hans fru. Ett förslag är att bocka av år för år när modellen koms ut:

2010-2020?

Då söker man bara på ett år i taget. När man är klar med ett år eller två uppdaterar man listan.

Ärligt talat orkar jag inte med mastodontjobbet att filtrera C3 el. C4 i Skåne län. Lycka till 👍
När det närmar sig kan jag hoppa på!
Kör bara via telefonen så rätt osmidigt
Citera
2024-01-09, 19:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av HassanVonEssen

45-52 år
Är gift
Äger bil
Har ett arabiskt namn

222 70
224 80
227 30
227 60
227 63

o.s.v.

Postnummerkarta:

Ett tips som inkom i tråden är att han möjligtvis kan ha jobbat på Sweco vid Drottningtorget i Malmö.
Jag kan ta några postnummer och gå igenom men vore det inte bättre att flytta över till Telegram så man inte tar upp för mycket plats i tråden här? Telegram är anonymt och smidigt.
Citera
2024-01-09, 19:59
Medlem
HassanVonEssens avatar
Citat:
Jag får fram 49 män boendes i Stockholms län födda 901107 (på Birthday.se). Ingen av dessa står ut. Mest svenska namn och de utländska namnen är korta och inte så krångliga som han menar på att hans namn är. Kan det vara nåt annat födelsedatum?
Har gjort den där slagningen tidigare men det är en återvändsgränd. Behöver också koordineras. Problemet är att Stockholm är alldeles för stort. Om Sev* inte finns i namnet är det kört.

(FB) Dumpen - Tråden där vi BARA diskuterar GÄDDORNA som fångats!
Citera
2024-01-09, 20:05
Medlem
HassanVonEssens avatar
Citat:
Ett tips som inkom i tråden är att han möjligtvis kan ha jobbat på Sweco vid Drottningtorget i Malmö.
Jag kan ta några postnummer och gå igenom men vore det inte bättre att flytta över till Telegram så man inte tar upp för mycket plats i tråden här? Telegram är anonymt och smidigt.
Faktum är att varje sökinsats skulle behöva en helt egen tråd. Eftersom det inte lär uppskattas här så är det säkert en bra idé att flytta över utredningen till en annan plattform. Det viktiga är att oavsett hur vi bestämmer oss för att söka måste alla som deltar vara med på att söka efter det mönster vi bestämmer. Det är enda sättet att effektivisera.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in