Citat:
Ursprungligen postat av
Cachero
Ja, för polisen läser här…. 😂😂😂
Det kan jag bekräfta att dom gör, så även övriga inom räddningstjänsten, för att ha lite koll, det är inte för inte som flashback har kommit att omnämnas i media och på kafferasten, bland högutbildade och lågutbildade.
Det är oftast via flashback som "nyheter" kommer ut och blir snackisar, till skillnad mot papperstidningarna och media, där det råder pressetik och inte djungelns lag...
Denna tråd handlar om
CHRIPPA, Christofer Berg, Jockibois bror
Det finns all anledning att fundera över hur det kan komma sig att Christofer blivit denna högljudda underhållare.
Det kan inte vara jättelätt att vara Christofer.
När han föddes, hade mamma häcken full med sitt mycket krävande förstfödda barn.
Sen kom i ganska snabb takt tvillingsyskonen Jacke och syrran.
Det är jobbigt att vara mellanbarn,
För just Christofer måste det varit otroligt smärtsamt och oförklarligt varför storebror gjorde mamma ledsen och tvillingsyskonen tog all tid.
Jag vill lyfta att jag inte försvarar våldshandlingar, överhuvudtaget, men anledningen till att Christofer sitter anhållen idag är nog bra mycket smutsigare än vi kan ana.
Jag har skrivit lite teorier om vad det kan handla om, även relaterat till Olof K och osämjan mellan lägren/klanerna...
Jag länkar ett sevärt klipp i Jockes tråd och har skrivit ett långt inlägg i Anjos tråd om den förtalskampanj som pågår och uppfyller CHRIPPAs tråd.
Christofer har haft en rå jargong med föräldrarna, men han har ändå valt att lämna det käraste han har där, sin dotter. Jag tror inte han skulle göra det om morsan var så hemsk som Jocke vill framhäva.
Jocke som har byggt sin karriär på att vara den stökiga bråkiga gränslösa grabben som gjort så mycket knas...
Idag sitter han med en fanbase bestående av wannabees och fjortisar ända upp i Linn3as ålder och lite till.
Linn3a har enligt "prints" haft en idoldyrkan sen massor av år, sen tiden för när Juli@ och Christofer träffades.
Dom har varit ett par i 7 år, tror jag hon nämnde i "sanningsintervjuen" som Jockes fanboy Anjo gjort, på uppdrag av sin chef Jocke...
Snurrigt...
Läs mitt inlägg i Anjos tråd och begrunda vad som sägs för att framställa den misstänkte Chrippa som oskyldig och den målsägande, "offret" som skyldig.
Jag har själv varit hård och är tydlig med vad jag tror om hennes intentioner, men det är bättre att prata om Anjos serie om "Chrippa fallet", som görs på uppdrag av Joakim Lundell, den person som Pontus Björlund är beredd att dö för...
Gå in och läs där, jag tycker genuint synd om Christofer som förmodligen inte kommer vara jätteimponerad när han får kännedom om vad "kompisen Anjo, som hänger ut sina vänner för content, för att at the end of the day" tjäna pengar, eftersom juutub är hans jobb och han gör som Joakim Lundell säger.
Det vore bättre att fortsätta i Anjos tråd, då han tagit på sig rollen som förhudsundersökningsledare