Citat:
Ursprungligen postat av
BummingAround
Ok tack, har en fråga kring tiderna som kanske tråden redan tagit upp men jag missat - SE hävdade att han vid sin skyndsamma gång på Sveavägen efter utstämpling kastar blickar på sin klocka, han t o m gick nära ett belyst fönster så han skulle se urtavlan då den var mörk - fick han frågan vilken tid hans armbandsur då visade? Det borde han rimligen kunnat svara på om han nu fick frågan eller själv berättat om han inte fick den frågan?
Spinner vidare på min egen fråga
Hittar inget i förhör om att SE blivit tillfrågad om vilken tid hans klocka visade, var FL och hela PU så inkompetenta och ointressanta kring SE?
SEs klocka gick naturligtvis hyggligt rätt då han hade viktig tid att passa och han ville inte missa tunnelbaneavgången. Om nu hans vittnesmål var sanningsenligt så visste han exakt tiden för "smällen" han hörde, dvs tidpunkt för MOP. Ser inte heller i rapporter att han själv informerar om den tid han läste av där vid skyltfönstret (igen, uppgiften kanske finns utan min vetskap i något protokoll?) Skulle verkligen inte "supervittnet" SE undgå att briljera i förhör och kontakt med media missa detta scoop?
Kan inte se annat än att han ljuger, han är så på och om sig med stämpelklockan men inte med sin egen tidsavläsning förutom att han ofta tittade på klockan dessa sekunder - klocktittandet har aldrig hänt som han vittnade om!
- SE är antingen GM eller så var han inte det supervittne han utgav sig för men ändå inte GM utan han passerade MP innan paret Palme, kanske slank han in på Bohemia (strax innan Jeppson var i närheten) för en stänkare innan han som planerat skulle ta bussen från Odenplan eller gick rakt förbi mot annan krog för att senare ta taxi hem så där sista dagen innan semester o Idreresan, det kunde han säkert unna sig). Nu blev det inte som han tänkt utan allt hände utan hans vetskap tills han kom ut igen och han såg efterspelet och hörde allmänt skvaller på MP.
Spekulationer så klart, men det är tråden till för. Det fanns för många mörkklädda gubbar i lämplig ålder för att reda ut alla vittnesmål - ta exemplet med kängurer-observationer i Värmland som började på 90-talet, snart sågs det kängurur lite överallt och rapporterades in - en form av människans behov att se saker andra ser eller har rapporterat. Hjärnan är ett manipulerande organ som styr o ställer!