2024-01-08, 18:53
Medlem
johkv637s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Dels så hade hon kommit in på läkarutbildningen och dels så spelade hon fotboll och var duktig på det. Hon hade en pojkvän som hon just flyttat ihop med.

Betydligt mer framgångsrik än trashen som mördade henne.
... Läkarlinjen är imponerande!
Citera
2024-01-08, 19:50
Medlem
Det var en gång, två likasinnade kamrater som plötsligt inte längre var överens.

Fröken Janss*n:s tidigare berättelse handlade då om, att de svarta sopsäckarna, hade tillsammans med Fröken Hellm*n överdragits det avlidna och mördade offret T*ve T*nnies inom lägenhetens hall, varav den ena svarat sopsäcken hade pådragits från offrets huvud och ned mot mag-regionen och den andra svarta sopsäcken, hade pådragits nedifrån offrets fötter och upp mot buk-regionen.

Fröken Hellm*n:s egna och då gjorda berättelse handlade i stället om, att de svarta sopsäckarna överdrogs det avlidna och mördade offret T*ve T*nnies först när de båda likasinnade kamraterna vid det aktuella tillfället hade kommit ned till Fröken Janss*n:s transport-fordon.

Enligt det ovan skrivna så är det bara, att mycket enkelt ha konstaterat, att en av de tvenne fröknarna hade befattat sig med en lögn.

Senera framåt och med tidens gång så ändrade Fröken Hellm*n på sin tidigare berättelse och då, beträffande de svarta sopsäckarna.

Fröken Hellm*n berättade då, att hon tror❗att det då var hennes likasinnade kamrat Fröken Janss*n som överdrog det avlidna och mördade offert T*ve T*nnies med de svarta sopsäckarna precis innan Fröken Janss*n släpade ut det avlidna och mördade offert till skogen.

Fröken Hellm*n är en riktigt knepig liten figur som har befattat sig med många lögner och slingrat sig som en orm för att sålunda undankomma sitt egentliga ansvar, hon var genom alla de tidigare polisförhören som gjordes med henne, hal som en ål och sålunda helt och hållet ogreppbar.

Mvh/
@JokerMannen/
Citera
2024-01-08, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johkv637
... Läkarlinjen är imponerande!

Ja, det måste faktiskt få sägas vara imponerande, Läkar-linjen 👍 De andra två spritt språngande galna fröknarna Janss*n och Hellm*n gick istället på Mord-Linjen vilket inte kan sägas ha varit speciellt imponerande.

Mvh/
@JokerMannen/
Senast redigerad av JokerMannen 2024-01-08 kl. 20:02.
Citera
2024-01-08, 21:29
Medlem
Någon som har domarna? Jag har fup
Citera
2024-01-09, 07:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ur fup, s. 344:
"Kl. 02:59:40 skickar Johanna ett SMS till Maja med innehållet: ”Är i donkendriven nu✌”
Maja svarar med tummen upp emoji."

Här är en bild. Om du zoomar ses det bättre:
https://static.bonniernews.se/bildix/api/images/e89373f5-66e5-4cdc-a6dc-47193ef3edcc.jpeg?fit=crop&w=1400&h=825

Jag tror att segertecknet som J skickar är ett lugnande besked, dvs att resten av lögnen var framgångsrik under bilresan.
Att hon ansåg sig ha lyckats bedra grannen.

Att Maja sitter som på nålar. Hon svarar på 23 sekunder. Att Maja begriper vad J vill ha sagt.

Att hon var medveten att det blev kritiskt läge, vilket då J berättade när hon återvände upp för att hämta mobil med McD appen.

Tack! Är inte så influgen på vad alla dessa tecken betyder, för mig ser det mest ut som en kanin. Nu har jag lärt mig att det är ett segertecken!

Ja, det är nog som Du skriver... ett tecken på att grannen "svalt" vad JJ berättade (full, spyende, nerbäddad kompis).

Majas "tummen upp" (vilken tom jag förstod), lugnade nog även JJ då hon kunde dra slutsatsen att ingen mer hade varit och ringt på.
Citera
2024-01-09, 07:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Det behövs tydligen förtydligas att Maja friats från mordmisstankarna, eftersom du och dina polare från samhall inte förstått det, att Maja inte dömdes för annat än det hon erkänt, gravfridsbrott.

Har för mig att du vill att tråden ska handla mer om JJ än MH.

Nu har jag i mitt inlägg gjort just det... ändå så väljer du att svara på det lilla som handlade om MH.

MH är frikänd i brist på bevis (till mord) inte för att hon är bevisat oskyldig (till mord). Är det verkligen så svårt för dig att förstå?

Ps Fälld för GROVT gravfridsbrott. Ds
Citera
2024-01-09, 07:57
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kattentufsan
Tack! Är inte så influgen på vad alla dessa tecken betyder, för mig ser det mest ut som en kanin. Nu har jag lärt mig att det är ett segertecken!

Ja, det är nog som Du skriver... ett tecken på att grannen "svalt" vad JJ berättade (full, spyende, nerbäddad kompis).

Majas "tummen upp" (vilken tom jag förstod), lugnade nog även JJ då hon kunde dra slutsatsen att ingen mer hade varit och ringt på.
God morgon,

Jomen, det ser ju ut som två kaninöron faktiskt.🐰

Det är ett V för Victory (seger). Även klassiskt fredstecken i grunden.

Tummen upp betyder det du säger - det är lugnt. Det är ok.

Ja, jag finner det intressant, som om J signalerar till M och hon responderar.
Finns ju ingen större mening med att skicka en sån om att vara i driven på McD, en resa bara minuter fr lgh.
Som om det vore framgångsrikt.
Eller att Maja vore utan mat sen en vecka.
Tur att hon vände åter och hämtade mobilen.

Nu lilla sagogrynet är det nära att du får en stor...
cheeseburgare för insamlade poäng.
Härda ut! Snart kommer omsorgsfulla psykopaten hem igen.
Snubbla bara inte på den ihoprullade mattan. Btw...
Senast redigerad av develi 2024-01-09 kl. 08:03.
Citera
2024-01-09, 17:12
Medlem
Jag undrar över om det verkligen gick till på ett sådant sätt ... det vill säga ... att mordet på den 21-åriga flickan T*ve T*nnies ägde rum inom Fröken Janss*n:s toalettrum varinom hon sägs ha blivit strypt till döds ... ?

Jag undra också över dunsarna vilka grannen hörde under den aktuella natten och då komna ifrån Fröken Janss*n:s lägenhet ... ?

Fröken Janss*n:s och Fröken Hellm*n:s tidigare berättelser skiljde sig åt på flera punkter.

Enligt mig, så stämmer inte de tillvägagångssätten som tidigare framkommit i Fröken Janss*n:s berättelser inte heller stämmer det med vad Fröken Hellm*n tidigare hade berättat.

Deras berättelser studeras var för sig, och därefter, de olika omständigheterna som fanns strax före det, att mordet på den 21-åriga flickan T*ve T*nnies ägde rum och sedan, i direkt koppling till natten och den tidiga morgontiden den 16:e Oktober 2022 och slutligen vad som skedde en kort tid efter mordet.

Varför mördades den 21-åriga flicka T*ve T*nnies ... ?

Och, var någonstans inom Fröken Janss*n:s lägenhet skedde själva mordet ... ?

Samt, varför gick Fröken Janss*n:s berättelser stick i stäv med Fröken Hellm*n:s då gjorda berättelser ... ?

Mvh/
@JokerMannen/
Citera
2024-01-09, 18:13
Medlem
Tor-Odenssons avatar
Kan någon ärligt förklara hur hovrätten tänkte när de sänkte straffet för JJ med förklaringen att mord ej var avsikten? (Även om den faktiska förklaringen finns hos hovrättsnämndemännen, och inte folk här på fb)

Om mord ej är avsikten, så ropar man på hjälp eller ringer 112 (tekniskt sätt också rop på hjälp), om ej direkt efter så följande timmar eller dgr efter händelsen.

Om vi nu antar att JJ inte kunde ropa eller ringa på hjälp (pga möjlig psykogen chock, vilken i och för sig borde hindra de andra sakerna hon utförde efter händelsen också, som köra bil, förflytta kroppen, handla varor och hamburgare, och tända eld), så transporterar man inte kroppen och gömmer den i skogen, samt gör sig ej av med den mördades tillhörigheter som nyckel, cykel och mobil, om avsikten ej var att mörda.

Om vi nu på något sätt ändå bortförklarar allt som JJ gjorde den kvällen och att hon ej var kapabel att ringa eller ropa på hjälp, så åker man inte dagen efter och inhandlar varor och sedan tillbaka tar sig tillbaka till kroppen och tänder eld på den, om avsikten ej var att mörda. (för att hon inte skall ligga ensam och bli uppäten av djur, och "jag har alltid velat bli kremerad"). Skitsnack. Vadå, har vi lejon i Sverige som mumsar på människolik? Hur döda människolik har blivit uppätna av djur i Sverige? (och då menar jag inte naturlig förruttnelse och insekter)

Men trots detta, så ger vi JJ ytterligare en chans. Ok, om hennes avsikt inte var att mörda, så nekar och bortförklarar man inte händelsen för förhörsledarna i flera veckor och försöker skylla på andra personer som grannen under, för att sedan börja berätta sanningen långt senare.

Hur kan hovrätten inte se detta? Dvs att JJs avsikt var att mörda. Ok hon kanske inte hade planerat detta i flera år, men vilken annan avsikt kan hon ha haft?
Citera
2024-01-09, 19:57
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tor-Odensson
Kan någon ärligt förklara hur hovrätten tänkte när de sänkte straffet för JJ med förklaringen att mord ej var avsikten? (Även om den faktiska förklaringen finns hos hovrättsnämndemännen, och inte folk här på fb)

Om mord ej är avsikten, så ropar man på hjälp eller ringer 112 (tekniskt sätt också rop på hjälp), om ej direkt efter så följande timmar eller dgr efter händelsen.

Om vi nu antar att JJ inte kunde ropa eller ringa på hjälp (pga möjlig psykogen chock, vilken i och för sig borde hindra de andra sakerna hon utförde efter händelsen också, som köra bil, förflytta kroppen, handla varor och hamburgare, och tända eld), så transporterar man inte kroppen och gömmer den i skogen, samt gör sig ej av med den mördades tillhörigheter som nyckel, cykel och mobil, om avsikten ej var att mörda.

Om vi nu på något sätt ändå bortförklarar allt som JJ gjorde den kvällen och att hon ej var kapabel att ringa eller ropa på hjälp, så åker man inte dagen efter och inhandlar varor och sedan tillbaka tar sig tillbaka till kroppen och tänder eld på den, om avsikten ej var att mörda. (för att hon inte skall ligga ensam och bli uppäten av djur, och "jag har alltid velat bli kremerad"). Skitsnack. Vadå, har vi lejon i Sverige som mumsar på människolik? Hur döda människolik har blivit uppätna av djur i Sverige? (och då menar jag inte naturlig förruttnelse och insekter)

Men trots detta, så ger vi JJ ytterligare en chans. Ok, om hennes avsikt inte var att mörda, så nekar och bortförklarar man inte händelsen för förhörsledarna i flera veckor och försöker skylla på andra personer som grannen under, för att sedan börja berätta sanningen långt senare.

Hur kan hovrätten inte se detta? Dvs att JJs avsikt var att mörda. Ok hon kanske inte hade planerat detta i flera år, men vilken annan avsikt kan hon ha haft?

JJ påstod väl att typ "polisen skulle ändå inte tro henne med tanke på att hon inte fick gehör på Nöjet"?
Citera
2024-01-09, 20:00
Medlem
zeligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tor-Odensson

Enligt domen så var det väl för att hon samarbetade och bidragit till förunderöskningen så pass väl som hon fick tidsbetämt?
Citera
2024-01-09, 21:34
Medlem
Under kvällen den 15:e Oktober 2022 befann sig Fröken Hellm*n hos sin likasinnade kamrat Fröken Janss*n och inom hennes lägenhet.

Under den tiden som Fröken Hellm*n vistades inom Fröken Janss*n:s lägenhet så drack hon enligt sitt eget senare påstående, 3 glas med vin.

Vidare under natten begav sig de två likasinnade kamraterna Janss*n och Hellm*n till nattklubben "Nöjet" ... väl då anlänt inom nattklubben så blev det ytterligare påspädning med alkoholhaltig dryck för Fröken Hellm*n:s del, det blev då en 6:a Vodka tillsammans med en Red Bull. Senare framåt kvällen och inom nattklubben fyllde Fröken Hellm*n på sin magsäck med ytterligare en 6:a Vodka.

Under kvällen som då fortlöpte infann sig så småningom den 21-åriga flickan T*ve T*nnies till nattklubben, och en stund senare därefter uppstod en osämja mellan Fröken Hellm*n och den 21-åriga flickan T*ve T*nnies vilket då, så småningom, resulterat i att Fröken Hellm*n ville få den 21-åriga flickan T*ve T*nnies utkastad ifrån nattklubben och, vilket så fallet inte blev vid det aktuella tillfället.

Enligt det ovan skrivna ... den situationen vilken då uppstod ledde fram till att Fröken Hellm*n blev extra ilsken mot den 21-åriga flickan T*ve T*nnies.

Strax innan de två likasinnade kamraterna hade avslutat fest-natten och skulle bege sig till Fröken Janss*n:s lägenhet, så hade de båda likasinnade kamraterna ställt sig tillsammans utanför nattklubben och med anledning av de väntade ut den 21-åriga flickan T*ve T*nnies ifrån nattklubben.

Enligt ovan skrivet, så hade den 21-åriga flickan T*ve T*nnies haft en mobil SMS-kontakt med sin vän och då deklarerat för vännen att hon var mycket orolig, rädd och ängslig för att Fröken Janss*n och hennes likasinnade kamrat stod utanför nattklubben och väntade på henne.

Fröken Hellm*n hjälpte sin likasinnade kamrat med att då ha lurat med sig den 21-åriga flickan T*ve T*nnies till sin kamrats lägenhet.

Fröken Hellm*n uppehöll sig under natten den 16:e Oktober 2022 inom sin likasinnade kamrats lägenheten och då, tillsammans med den 21-åriga flickan T*ve T*nnies.

Så småningom och under just den natten bringades den 21-åriga flickan T*ve T*nnies om livet och en stund senare därefter blev den avlidna och mördade flickan insvept i ett lakan och därtill övertäckt med svarta sopsäckar.

Fröken Hellm*n hjälpte sedan sin likasinnade kamrat att bära ut det avlidna och mördade offret ifrån sin kamrats lägenhet.

Fröken Hellm*n följde då sedan med sin kamrat inom hennes fordon för att då ha bort-transporterat den avlidna och mördade flick-kroppen till ett skogsparti en bit utanför Vetlanda.

Fröken Hellm*n avslutade då sin tidiga morgontid med att då ha hjälpt sin likasinnade kamrat Fröken Janss*n att ut-placera deras avlidna och mördade offer inom en kall och fuktig granskog i Oktobers kyliga månad.

Enligt det ovan skrivna, och efter det, att allt av de tvenne fröknarna ansågs varit överstökat började kamraterna att diskutera om vad de då fortsättningsvis skulle göra.

Fröken Hellm*n tog tidigt fram sina lögner och då redan inom hemmet då hon ljög inför sina båda adoptivföräldrar och påstått att hon hade varit på en efter-fest hos Theo. (Theo) är ett Grekiskt dativum i nominativ singularis med betydelsen ( Åt Gud eller För Gud )

Lika fort polisen infann sig tog Fröken Hellm*n till sina lögner för fulla muggar och på den vägen fortsatte sedan Fröken Hellm*n så gott som oavbrutet, den ena lögnen avlöste den andra.

Fröken Hellm*n ändrade lite fram och tillbaka på sina berättelser från den ena gången till den andra och, det var tidigt som polisen då kunde konstatera att Fröken Hellm*n inte var sanningsenlig och ljög om både det ena och det andra.

Fröken Hellm*n oskyldig som en brud

Fröken Hellm*n, en hjältinna

Mvh/
@JokerMannen/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här