2023-09-13, 07:13
Medlem
Awkwardmans avatar
Splitdags!

https://in.investing.com/equities/novo-nordis-historical-data-splits

Olika bud på om det är 13/9 eller 20/9
Mina aktier har iaf flyttats till ”övrigt” i natt

Bara 1/2 av någon anledning 1/4 vore rimligare .

Bra eller anus?
Bra säger jag. Blir lite mer folkaktie nu
Senast redigerad av Awkwardman 2023-09-13 kl. 07:17.
Citera
2023-09-14, 14:45
Medlem
Gubbmagens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Awkwardman
Splitdags!

https://in.investing.com/equities/novo-nordis-historical-data-splits

Olika bud på om det är 13/9 eller 20/9
Mina aktier har iaf flyttats till ”övrigt” i natt

Bara 1/2 av någon anledning 1/4 vore rimligare .

Bra eller anus?
Bra säger jag. Blir lite mer folkaktie nu
Jag passade på att köpa en post nu när den splittats. Fortsätter den att utveckas som den gjort hittills så blir det bra.
Citera
2023-09-15, 11:36
Medlem
Ograsts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gubbmagen
Jag passade på att köpa en post nu när den splittats. Fortsätter den att utveckas som den gjort hittills så blir det bra.
Upp 74 % för mig hittills och en del är väl på grund av den skvalpiga kronan. Likväl är jag helt bekväm med att NN är ett av mina större innehav och jag kommer successivt att fortsätta öka på.
Citera
2023-09-21, 16:37
Medlem
Kaenkelberries avatar
Jag har ett mindre antal NN-aktier 50st men jag kan inte se att dessa har duplicerats till 100st.
Citera
2023-09-23, 21:02
Medlem
Kaenkelberries avatar
Nu har jag köpt ytterliggare aktier - man märker hus kass SEK är gentemot DKK men jag köper ju då NN är ett grymt bolag med mediciner som matchar mot en jättemarknad.
Citera
2023-11-02, 08:36
Medlem
Hvergang!!
Citera
2024-01-04, 07:12
Medlem
Ryssland godkänner generikaversion av Novo Nordisk läkemedel Ozempic utan tillstånd från företaget.

Hur kommer detta att sluta? Kommer ett ryskt läkemedelsföretag försöka köra över Novos patent och sälja det över hela världen, eller bara i det egna landet? Kommer Ryssland att lida av detta om de inte håller sig till de "regler" som gäller. Kanske Novo vill ha en del av kakan av medel som är fastlåsta utomlands som ersättning.

https://www.di.se/live/ryssland-godkanner-novo-nordisk-kopia/
Citera
2024-01-05, 19:19
Medlem
DerWahnsinns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abetterworld
Ryssland godkänner generikaversion av Novo Nordisk läkemedel Ozempic utan tillstånd från företaget.

Hur kommer detta att sluta? Kommer ett ryskt läkemedelsföretag försöka köra över Novos patent och sälja det över hela världen, eller bara i det egna landet? Kommer Ryssland att lida av detta om de inte håller sig till de "regler" som gäller. Kanske Novo vill ha en del av kakan av medel som är fastlåsta utomlands som ersättning.

https://www.di.se/live/ryssland-godkanner-novo-nordisk-kopia/
Ryssen har inte kapacitet, det är propaganda.
Citera
2024-01-08, 22:18
Medlem
En klassisk bubbla. Kommer rapporter om otrevliga biverkningar med GLP-1 läkemedel. Var försiktiga!
Citera
2024-04-01, 10:15
Medlem
Har själv börjat med denna medicin och den förändrade livet. Tänker detta ännu inte nått full potential och kommer växa.
Ska man köpa för detta har fortfarande uppgång kvar - trots leveransbrist? När går patentet ut och generika kommer?
Eller är det redan för sent?
Eller bättre satsa på Eli Lilly?
Någonstans här i fetmakategorin kommer folk bli väldigt rika.
Citera
2024-04-01, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mim08
Har själv börjat med denna medicin och den förändrade livet. Tänker detta ännu inte nått full potential och kommer växa.
Ska man köpa för detta har fortfarande uppgång kvar - trots leveransbrist? När går patentet ut och generika kommer?

Lilla Elly är väl högre värderat än Novo?

Så länge Novo möter eller slår estimat vid rapport så stiger den. Gör de inte det kommer den att sjunka kraftigt.

Leveransbristen är ju ett bekymmer för kunderna/patienterna men bra för Novo.
Citera
2024-04-01, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mim08
Ja, problemet är att Eli Lillys Mounjaro med både GLP-1 och GIP är effektivare än Novos Ozempic/Wegovy som bara har GLP-1. Sagda ämnen kallas inkretiner och påverkar dels insulinutsöndringen, men även mättnadskänslan samt magens tömning. Dubbla inkretiner ger ökad effekt för Eli Lillys Mounjaro vilket vissa studier har visat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in