Lite kul om korkade "erzacryZZar" - Zerber som krigar på putlers sida. Inte så roligt för dessa korkade varelser verkar vara: Google översättning:
Serber som rekryterats för kriget med Ukraina klagar över att de behandlades "som boskap", skickades till attacker under hot om avrättning och hölls i kylan utan mat eller vatten
Den serbiske legosoldaten Dejan Beric, som blev Putins ombud i valet, klagade på sociala nätverk över att ryska befälhavare behandlar de stridande serberna "som boskap" och kallar dem "zigenare". "Russian Service of the BBC" uppmärksammade detta.
Han berättade att serberna som slåss i den separata enheten "Wolf" (en del av Ryazan 119th Airborne Regiment),
utfärdade "2-3 magasin till AKM vardera" och beordrade att lägga beslag på det andra vapnet i strid. För att de vägrade gå till offensiven och bad om att bli överförda till en annan enhet, sparkades de ut ur dugouts, hölls i kylan i flera dagar och erbjöd sig sedan att skriva under papper som "erkände sig själva som spioner".
"I morse kom militärpolisen till dem, gick in i dugouten, sköt i luften, slog soldaterna med vapenkolv, några av dem blev skadade i huvet. Jag fruktar för dessa människors liv. Kommandot för det 119:e regementet är banditer. <...> Jag förväntar mig att jag efter detta kommer att arresteras för att ha misskrediterat armén", sa han.
Tillsammans med sin vädjan till Putin publicerade Berich även uppropet från legosoldaterna själva. Han lade också upp en ljudinspelning där en officer från militärpolisen kan höras ropa "Lägg dig ner", varefter skott kan höras bakom kulisserna."
Ha ha det var rolig läsning! Vad säger korkade Zerber i tråden om detta?
Liten video med idioten Beric.