2024-01-08, 16:48
Medlem
ursprungsindians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeletedUser
Vad menar du?
Att överskottet av män har gjort att män inte är intresserade av att knyta kontakt med kvinnor och därför beter sig skitigt?
Förstår inte riktigt slutledningen. Att/om män beter sig skitit beror nog snarare på att de blir ignorerade av de flesta kvinnor de matchar med, vilket i sin tur antagligen beror på överskottet av män.
Citera
2024-01-08, 17:11
Medlem
DeletedUsers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DJAlter70
Försök att välja ut några få eller kanske bara en som du ger uppmärksamhet. Inte ha konversation med 10-20 bara för ifall att...
Även men gillar att få svar hyfsat snabbt och även få uppmärksamhet.
Skulle det inte bli något, så finns det fler.
Skriv ingen kravspec i bion, att berätta lite om sig själv ät ok, men jag gillar bio utan text hos kvinnor.

Det gör knappast någon skillnad hur många jag pratar med för killarna jag har kontakt med vet ju liksom inte om det?
Jag ger väldigt trevliga och okomplicerade svar på meddelanden så jag tror inte det är något fel på min kommunikationsstil.
Citera
2024-01-08, 17:14
Medlem
DeletedUsers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungsindian
Förstår inte riktigt slutledningen. Att/om män beter sig skitit beror nog snarare på att de blir ignorerade av de flesta kvinnor de matchar med, vilket i sin tur antagligen beror på överskottet av män.

Nä, så fruktansvärt åtråvärda tror jag inte män tycker att kvinnor är. Jag tror det kan ha att göra med att killen helt enkelt inte är intresserad.
Stiliga herrar har antagligen valmöjligheter de också.
Citera
2024-01-08, 17:20
Medlem
RobocoprahWinfreys avatar
Citat:
Kan bara håll med! Jag söker 40-60, och det är många som ser bra ut helt klart, många tränar ofta och visar upp sig i fina miljöer eller under träning.
Eller så ser dom ut som riktiga träsktroll som är helt otänkbara.
Kravspecar finns det gott om... "du ska, du ska osv".

Säkert algoritmer som styr, Tinder vill bara säga ut mäns pengar och inte para ihop oss.
Upplever samma! Det är liksom fotomodeller med toppjobb och killer bodies. Sen är det träsktroll... Nåt mellanting tycks knappt existera.
Citera
2024-01-08, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeletedUser
Det gör knappast någon skillnad hur många jag pratar med för killarna jag har kontakt med vet ju liksom inte om det?
Jag ger väldigt trevliga och okomplicerade svar på meddelanden så jag tror inte det är något fel på min kommunikationsstil.

Jo det gör det ju?
Eller är du lika på och skriver lika mycket till 20 killar samtidigt?
Det jag menar, är att du måste visa engagemang, sen om du klarar det med 1, 10 eller 20 är upp till dig.
Men män hamnar ofta i läget att man inte ligger högst på önskelistan. Och då får man bara sporadiska tråkiga svar som att man är en reserv.
Citera
2024-01-08, 18:24
Medlem
DeletedUsers avatar
Citat:
Jo det gör det ju?
Eller är du lika på och skriver lika mycket till 20 killar samtidigt?
Det jag menar, är att du måste visa engagemang, sen om du klarar det med 1, 10 eller 20 är upp till dig.
Men män hamnar ofta i läget att man inte ligger högst på önskelistan. Och då får man bara sporadiska tråkiga svar som att man är en reserv.

Så ni tolkar det som att man inte är vidare intresserad om man ger korta svar🤔
Mina svar är inte välutvecklade men jag svarar heller inte för enkelt utan jag tycker jag svarar väldigt adekvat på meddelandena.
Att man ens svarar borde ju vara en indikation på att man är intresserad.
Men jag ska inte säga för mycket. Det kanske hade varit en framgångsfaktor att svara mer kreativt.
Citera
2024-01-08, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungsindian
Å ena sidan borde hon inte bli upprörd av att bli kontaktad på sociala medier av någon hon har träffat på dejt. Å andra sidan borde du inse att hon inte är intresserad om ni inte har hörts på tre månader.

Så är det säkert, finns dock en liten möjlighet att båda trodde att den andra inte var intresserad. Tyvärr händer det mig rätt ofta att jag inser långt efteråt vilken perfekt person jag träffade. Jag chansar!
Senast redigerad av what-the-puck 2024-01-08 kl. 20:44.
Citera
2024-01-09, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaCucaracha
Alla är ju inte på appen varenda dag. Hade väntat ett par dagar ändå, spelar väl egentligen ingen roll större roll om en chatt ligger kvar? Finns många av den typen annars som inte svarar så det är bara att inte fundera så mycket och gå vidare.

Utseendet är verkligen inte allt men tyvärr så blir man rätt ytlig på en dejtingapp.
Jo dom är inne, bara att bita i äpplet att det finns mer intressanta som hon svarar snabbare på bara. Större delen av samhället är klistrade i sin telefon, varför skulle det ta flera dagar för svar? Noll logik, ingen är så pass upptagen. Du är inte prio bara.
Citera
2024-01-10, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Talkthewalk
Jo dom är inne, bara att bita i äpplet att det finns mer intressanta som hon svarar snabbare på bara. Större delen av samhället är klistrade i sin telefon, varför skulle det ta flera dagar för svar? Noll logik, ingen är så pass upptagen. Du är inte prio bara.

Exakt så är det. Klart man inte är intressant om det dröjer med svar eller inget svar.
Sen får man kolla tiden på dygnet förstås, alla kan inte kolla Tinder på arbetstid...

Jag tar bort matchningar utan något svar efter något dygn.
Matchningar med svar men där det sen blir tvärstopp tas bort efter några timmar.

Som sagt, vi lever med våra telefoner 24/7. Är du intressant så skriver dom.
Annars är du reserv eller bortglömd i mängden av män som kvinnor dränks med.
Citera
2024-01-10, 10:42
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Talkthewalk

Alla sitter inte och bevakar sin Tinder som hökar eller är helt maniska som vissa verkar vara här.

Klart som fan personen inte är intresserad om hon inte svarar eller dröjer extremt länge med svar. Krävs inte en Einstein att räkna ut det. Alla är inte aspiga incels.
Citera
2024-01-12, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaCucaracha
Alla sitter inte och bevakar sin Tinder som hökar eller är helt maniska som vissa verkar vara här.

Klart som fan personen inte är intresserad om hon inte svarar eller dröjer extremt länge med svar. Krävs inte en Einstein att räkna ut det. Alla är inte aspiga incels.

Nu går väl den funktionen att stänga av?
Men om den är på så kommer det en notis att någon skrivit som man inte missar.
Har svårt att tro, att så många kvinnor skulle ha den avstängd.
Så nog borde dom ha koll på meddelanden, och jo dom flesta sitter med din telefon konstant, undantaget under jobb, möten mm.
Citera
2024-01-12, 20:06
Medlem
Ysterkvists avatar
Citat:
Nu går väl den funktionen att stänga av?
Men om den är på så kommer det en notis att någon skrivit som man inte missar.
Har svårt att tro, att så många kvinnor skulle ha den avstängd.
Så nog borde dom ha koll på meddelanden, och jo dom flesta sitter med din telefon konstant, undantaget under jobb, möten mm.
Hur många olika appar tror du att en genomsnittlig tjej har på sin mobil?
Instagram, Snapchat, Messenger och Tiktok får en typisk tjej dussintals notifikationer från varje dygn.
Om hon håller på med nätdejting har hon sannolikt inte bara Tinder utan även Hinge och Bumble och får en massa notifikationer från dessa appar också.

Så just den specifika notifikationen som kommer för att en viss match på Tinder skickat ett meddelande drunknar i denna konstanta störtflod av notifikationer. Hon bläddrar förbi den snabbt. "Äsch, orkar inte svara på det där nu, undrar vad Emelie skrev på Snap... oh, en ny Tiktok från min favoritinfluencer, jag kollar Emelies meddelande sen!" Och så vidare...

Vi killar måste förstå att Tinder bara är en av många källor till förströelse och bekräftelse för snygga kvinnor. De känner sig inte ensamma och desperata på samma sätt som vi kan göra, utan åtnjuter ett konstant bombardemang av positiv uppmärksamhet från omvärlden.

Att vara sur och bitter för att man inte får svar på Tinder skadar bara en själv, sänk förväntningarna och ta det inte så allvarligt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in