Citat:
Ursprungligen postat av
MeggieCleary
Hon måste väl hålla ihop sej för att orka leta. Bryta ihop får man göra en annan gång.
Till alla er som tycker hon verkar känslokall, ni får betänka att hon kan ha fått utskrivet lugnande som ger den effekten.
Pappan är alltid sådär lugn som i klippet på Facebook, jag vet inte ens om han kan jaga upp sig? Håller med de som skriver att pappan inte skulle kunna göra en fluga förnär, jag har också ytterst svårt att se det. Även om man aldrig kan veta vad som pågår inom någon (tex som Hagamannen) så tror jag verkligen inte det om pappan.
Mamman har jag aldrig träffat och vet inget mer än er, men jag är ytterst skeptisk till att hon skulle kunna göra något sånt som ni skriver. Däremot ifrågasätter jag starkt om mammans och Elliots relation var så bra som den målas upp.. det enda aktuella vi vet om deras relation är att de skulle äta middag ihop på torsdagen, det betyder ju inte per automatik att de har en nära relation. Jag upplever nästan att hon inte känt sin son de sista åren, det är mest prat om hur han var, och bilder på honom som barn och det som har hänt förstår hon ingenting av.
Sen vad det beror på.. om det är för att de inte kommer överens, eller om han inte kommer överens med bonuspappa, eller om Elliot själv har dragit sig undan och isolerat sig på senare år pga sitt mående, det kan vi bara spekulera i.
Det finns många familjer där föräldrarna vill ha mer kontakt än vad barnet själv vill, så det är för tidigt att lägga skulden på mamman. Men det känns som att det fanns en distans mellan dom av
nån anledning.