2024-01-07, 18:31
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gossip2020
Kollade precis på mammans videos, och nåt som jag reagerade på är hur känslokall hon verkar? Inte en tår…
Hon måste väl hålla ihop sej för att orka leta. Bryta ihop får man göra en annan gång.
Citera
2024-01-07, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Halte Harald
Att telefonen slocknat pga av lågt batteri skickar samma signal.
Vilket betyder att den inte måste ha stängts av manuellt.
Citat:
Mitt tidigare svar var en kvalificerad gissning.
Men ja jag skulle tro att oavsett hur man stänger av sitt nät så skickas samma typ av signal.

Det är ju rätt bra att skriva att man gissar när man gör det..

Då vet vi alltså fortfarande inte säkert om telefonen skickar samma signal till mastens logg om den stängs av manuellt som om den dör pga slut batteri.

Tills annat framgår kan vi alltså utgå ifrån att den stängts av manuellt som systern sagt upprepade gånger.
Senast redigerad av Rudan88 2024-01-07 kl. 19:49.
Citera
2024-01-07, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Hon måste väl hålla ihop sej för att orka leta. Bryta ihop får man göra en annan gång.

Till alla er som tycker hon verkar känslokall, ni får betänka att hon kan ha fått utskrivet lugnande som ger den effekten.

Pappan är alltid sådär lugn som i klippet på Facebook, jag vet inte ens om han kan jaga upp sig? Håller med de som skriver att pappan inte skulle kunna göra en fluga förnär, jag har också ytterst svårt att se det. Även om man aldrig kan veta vad som pågår inom någon (tex som Hagamannen) så tror jag verkligen inte det om pappan.

Mamman har jag aldrig träffat och vet inget mer än er, men jag är ytterst skeptisk till att hon skulle kunna göra något sånt som ni skriver. Däremot ifrågasätter jag starkt om mammans och Elliots relation var så bra som den målas upp.. det enda aktuella vi vet om deras relation är att de skulle äta middag ihop på torsdagen, det betyder ju inte per automatik att de har en nära relation. Jag upplever nästan att hon inte känt sin son de sista åren, det är mest prat om hur han var, och bilder på honom som barn och det som har hänt förstår hon ingenting av.

Sen vad det beror på.. om det är för att de inte kommer överens, eller om han inte kommer överens med bonuspappa, eller om Elliot själv har dragit sig undan och isolerat sig på senare år pga sitt mående, det kan vi bara spekulera i.

Det finns många familjer där föräldrarna vill ha mer kontakt än vad barnet själv vill, så det är för tidigt att lägga skulden på mamman. Men det känns som att det fanns en distans mellan dom av nån anledning.
Senast redigerad av Rudan88 2024-01-07 kl. 19:51.
Citera
2024-01-07, 20:31
Medlem
Halte Haralds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rudan88
Det är ju rätt bra att skriva att man gissar när man gör det..

Då vet vi alltså fortfarande inte säkert om telefonen skickar samma signal till mastens logg om den stängs av manuellt som om den dör pga slut batteri.

Tills annat framgår kan vi alltså utgå ifrån att den stängts av manuellt som systern sagt upprepade gånger.

Varför skulle vi utgå från det?
Det är det minst logiska.

När basstationen "säger" att en telefon stängts av betyder det mest troligt:
*att signalen mellan mobilen och stationen bryts
Signalen försvinner bara.

Hittar man däremot telefonen så kan man se HUR telefonen stängts av.

Så vi utgår endast från det vi vet med säkerhet:
Att telefonen senast var aktiv vid en basstation vid Jävre.
Citera
2024-01-07, 20:49
Medlem
exoticspices avatar
Citat:

Bra förklaring och om jag har förstått det hela rätt så betyder det;

att den sista signalen från mobilen till basstationen (mobilmast) var i Jävre med starkast signal för att sedan bli svagare ju längre bort han kör från Jävre, för att lämna en ny stark signal vid nästa basstation när Elliott rör på sig.

Problemet här är att mobilen inte har gett någon ny stark signal vid nästa basstation, oavsett om han körde norr- eller söderut och därmed vet man inte (polisen och MP) var de ska leta för att den "stängdes av" efter basstationen i Jävre.

P.S. Nu har jag också lärt mig att en mobilmast heter egentligen basstation. D.S.
Citera
2024-01-07, 22:08
Medlem
Citat:
Till alla er som tycker hon verkar känslokall, ni får betänka att hon kan ha fått utskrivet lugnande som ger den effekten.

Pappan är alltid sådär lugn som i klippet på Facebook, jag vet inte ens om han kan jaga upp sig? Håller med de som skriver att pappan inte skulle kunna göra en fluga förnär, jag har också ytterst svårt att se det. Även om man aldrig kan veta vad som pågår inom någon (tex som Hagamannen) så tror jag verkligen inte det om pappan.

Mamman har jag aldrig träffat och vet inget mer än er, men jag är ytterst skeptisk till att hon skulle kunna göra något sånt som ni skriver. Däremot ifrågasätter jag starkt om mammans och Elliots relation var så bra som den målas upp.. det enda aktuella vi vet om deras relation är att de skulle äta middag ihop på torsdagen, det betyder ju inte per automatik att de har en nära relation. Jag upplever nästan att hon inte känt sin son de sista åren, det är mest prat om hur han var, och bilder på honom som barn och det som har hänt förstår hon ingenting av.

Sen vad det beror på.. om det är för att de inte kommer överens, eller om han inte kommer överens med bonuspappa, eller om Elliot själv har dragit sig undan och isolerat sig på senare år pga sitt mående, det kan vi bara spekulera i.

Det finns många familjer där föräldrarna vill ha mer kontakt än vad barnet själv vill, så det är för tidigt att lägga skulden på mamman. Men det känns som att det fanns en distans mellan dom av nån anledning.
Oavsett hur deras relation sett ut vilket vi ju inte kan dra några slutsatser om utifrån vad de visar upp för allmänheten, hur menar du att hon skulle kunna förstå vad som hänt? Vad som helst kan hända vem som helst när som helst. Även självmord kommer ju ibland som en blixt från klar himmel för de närmaste. Även om man har en nära relation vet man inte precis allt om sina vuxna barn. Eller sina föräldrar för den delen.
Citera
2024-01-07, 22:13
Medlem
Halte Haralds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Bra förklaring och om jag har förstått det hela rätt så betyder det;

att den sista signalen från mobilen till basstationen (mobilmast) var i Jävre med starkast signal för att sedan bli svagare ju längre bort han kör från Jävre, för att lämna en ny stark signal vid nästa basstation när Elliott rör på sig.

Problemet här är att mobilen inte har gett någon ny stark signal vid nästa basstation, oavsett om han körde norr- eller söderut och därmed vet man inte (polisen och MP) var de ska leta för att den "stängdes av" efter basstationen i Jävre.

P.S. Nu har jag också lärt mig att en mobilmast heter egentligen basstation. D.S.

Ja precis telefonen väljer hela tiden den basstationen där man har starkast signal.
Men samtidigt som den kommunicerar med mast 1 så kan den även börja skicka signaler till mast 2 och 3 för att fastställa ens position och på så vis ge en bäst signal.

Jag har googlat sönder nu och jag hittar ingenting ang att man skulle kunna se HUR en telefon stängts av. Det låter faktiskt otroligt om det skulle vara på det viset.
Jag kan inte tänka mig att informationen telefonen skickar till basstationen skulle vara annorlunda om man får slut batteri eller om man stänger av telefonen via knapp / flightmode.
Informationen består av 1or eller 0or.
Citera
2024-01-07, 23:52
Medlem
Citat:

För att systern påstår bestämt att det är så, och hon lär inte ha hittat på det själv. Det lär vara information som kommer från operatören alternativt polisen.

Vi har inlägg tidigare i tråden som säger att om mobilen tex dör av vatten så skickar den inget "hej då" till masten, att det inte blir samma sak. Det talar också emot ditt "signalen försvinner bara". Jag hittar det inte just nu, men jag vill minnas att de var fler som skrev att telefonen skickar ett "avslutsmeddelande" till masten när man stänger av den manuellt. Så det finns inlägg i tråden som talar emot dina "kvalificerade gissningar".

Därför väljer jag att tro på systerns ord tills några andra fakta och bevis presenteras.
Citera
2024-01-08, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marageo
Oavsett hur deras relation sett ut vilket vi ju inte kan dra några slutsatser om utifrån vad de visar upp för allmänheten, hur menar du att hon skulle kunna förstå vad som hänt? Vad som helst kan hända vem som helst när som helst. Även självmord kommer ju ibland som en blixt från klar himmel för de närmaste. Även om man har en nära relation vet man inte precis allt om sina vuxna barn. Eller sina föräldrar för den delen.

Jag menade inte att dra slutsatsen utifrån vad de "visar upp" utan utifrån hur mamman har beskrivit deras relation. Redan från start var de snabba med att berätta att de hade en nära relation och att Elliot var helt frisk och mådde jättebra!

Trots det kan hon inte berätta ett ord om Elliot som inte har med hans barndom att göra, det verkar inte alls som att de hade en nära relation och då kan de inte heller vetat att han mådde jättebra som de påstod. Utifrån det får jag känslan av att mamman inte är pålitlig i sina uttalanden.

Vidare så fick hon frågan i tidningen:
"Brukar Elliot försvinna såhär?" - Nej, aldrig.
Lite senare så gick hon ut med att han brukade försvinna som barn.

Jag vet inte vad hon menar med "barn" men han var tonåring 6 månader innan han försvann, så det var ju inte speciellt länge sedan.

Men även om hon är opålitlig och inte verkar berätta hela sanningen, så är det långt därifrån till att hon skulle ha skadat Elliot som vissa spekulerar kring.
Citera
2024-01-08, 00:39
Medlem
Celestrons avatar
Citat:
För att systern påstår bestämt att det är så, och hon lär inte ha hittat på det själv.
Vem är systern? Hel ellet halvsyster?
Citera
2024-01-08, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Celestron
Vem är systern? Hel ellet halvsyster?

Styvsystern, allt enligt detta inlägg med screenshots:

Citat:
Ursprungligen postat av Sammagamlavanliga
https://ibb.co/0m3N1PQ

https://ibb.co/z5RrRY8

Styvsyster bekräftar flera gånger i den stängda Facebook gruppen Pink Room
Citera
2024-01-08, 01:20
Medlem
Celestrons avatar
Citat:
Styvsystern, allt enligt detta inlägg med screenshots:

Aha. P***r H**s***ms barn är alltså S**a och D***d.
Ellioth är alltså Annas egen son från ett tidigare äktenskap.
Då förstår jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in