2024-01-07, 20:11
  #409
Medlem
peterpanps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cryptdweller
Jag måste säga en sak om Henrik Schyffert.
Oavsett vad folk har för åsikter om honom.
I Nile City så passar han in till 100% som Glen Killing.
Han ser bortkommen och dum i huvudet ut och det synkar klockrent med Percy som är en manipulativ skithög som kör med människor.
Speciellt också i scenen med Farbror Barbro där han bara hänger på vad Barbro pratar om.
Han har en mer indirekt plats i Killing-gänget som är viktig.
Han ska vara så jävla normal som det bara går när andra karaktärer gör störda grejer.

Instämmer. Tyckte att Schyffert var lite för dryg, och ansträngde sig lite för mycket att vara "cool" i Manegen med Glen Killing, men i Nile City så hade han mognat och spelade sin roll helt perfekt. Nile City hade inte varit lika bra utan Schyffert.
Citera
2024-01-07, 20:41
  #410
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av peterpanp
Instämmer. Tyckte att Schyffert var lite för dryg, och ansträngde sig lite för mycket att vara "cool" i Manegen med Glen Killing, men i Nile City så hade han mognat och spelade sin roll helt perfekt. Nile City hade inte varit lika bra utan Schyffert.

Ja han är ju bra på det han gör
Han är ingen komiker som de andra är så det går inte att förvänta det av honom heller
Han var kanon i Percy tårar
Citera
2024-01-07, 21:38
  #411
Medlem
Har inte sett dokumentären. Hur fan träffades de här udda figurerna? De verkar ju inte något gemensamt.
Citera
2024-01-07, 22:04
  #412
Medlem
Crerands avatar
[quote=pyro860|86948031]Han har gjort 1 bra roll dock, som kuratorn i Bonusfamiljen. Den får du titta på


En bra roll på 30 år! Nja. Gå och lägg dig farmor.
Citera
2024-01-07, 22:34
  #413
Medlem
soundchecks avatar
Helt okej dokumentär. Såg precis klart den.

Hajjade till när Schyffert skulle uppträda på Norra Brunn och filmade lineupen: Peter Wahlbeck och Pontus Enhörning. Snacka om tidsmarkör...
__________________
Senast redigerad av soundcheck 2024-01-07 kl. 22:38.
Citera
2024-01-07, 22:39
  #414
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Guldvask
Har inte sett dokumentären. Hur fan träffades de här udda figurerna? De verkar ju inte något gemensamt.
Se dokumentären då. De var alla i branschen och träffades för att göra en krogshow.
Citera
2024-01-07, 23:08
  #415
Medlem
peterpanps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guldvask
Har inte sett dokumentären. Hur fan träffades de här udda figurerna? De verkar ju inte något gemensamt.

Kan rekommendera dokumentären bakom Nile City som Lillalarapuntzel postade två sidor bak. Där berättar de allt kring det.
Citera
2024-01-07, 23:09
  #416
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av regnessem
Se dokumentären då. De var alla i branschen och träffades för att göra en krogshow.

Nä dom träffades för att göra ett ungdomsprogram till SVT.
Citera
2024-01-07, 23:12
  #417
Medlem
peterpanps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av regnessem
Se dokumentären då. De var alla i branschen och träffades för att göra en krogshow.

Nej, de träffades när de skulle göra I manegen med Glenn Killing. De kände inte varandra innan.
Citera
2024-01-07, 23:40
  #418
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Man kan tycka olika om humorn men rent objektivt kommer inte nån annan humorgrupp i närheten av Killinggänget de senaste 30 åren sett till omfattning och bredd. De gjorde flertalet tv-serier, filmer, teater, stand-up, musik, live-shower, webbsidor osv.

Galenskaparna och Aftershave är ju lätt de senaste trettio årens kvalitetsmässigt bästa humor/revy/musikgrupp. Killinggänget hade helt enkelt inte den bredden i sitt artisteri även om de hade topparna. De hade även en jämförelsevis kort livslängd medan G.O.A’s karriär spänner över flera decennier. Ja, K.G gjorde en del som var roligt men när allt kommer till kritan, en massa skit också. Den ironiska humorn och K.G hade sin storhetstid ungefär samtidigt som grungerocken och ungefär samma brinntid.
Citera
2024-01-07, 23:55
  #419
Medlem
Flundran90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tedrom
Galenskaparna och Aftershave är ju lätt de senaste trettio årens kvalitetsmässigt bästa humor/revy/musikgrupp. Killinggänget hade helt enkelt inte den bredden i sitt artisteri även om de hade topparna. De hade även en jämförelsevis kort livslängd medan G.O.A’s karriär spänner över flera decennier. Ja, K.G gjorde en del som var roligt men när allt kommer till kritan, en massa skit också. Den ironiska humorn och K.G hade sin storhetstid ungefär samtidigt som grungerocken och ungefär samma brinntid.
Svårt att jämföra? Tycker de gjorde helt olika saker. Galenskaparna fortsatte väl i stort sätt i samma riktning som Hasse o Tage? lite mer åt buskishållet kanske. Killinggänget för sin del var något nytt i Sverige, med bättre flow.
Citera
2024-01-08, 00:15
  #420
Medlem
Bästa programmet eveee3r
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in