Citat:
Ursprungligen postat av
psychicsailor
hör intervjun med Arakhamia:
https://www.youtube.com/watch?v=0G_j-7gLnWU&t=4s
Gör en välvillig tolkning av vad jag säger istället för att försöka tolka det så att jag menar något som är fel. Det är så du blir klokare.
Du väljer att ducka för detta. Intressant!
En av dina hemsnickrade argument håller inte.
Du ger dig gensat vidare på andra äventyr
Var är utkastet på avtal, påskrivet av vissa sägs det. Din bas förargumentationen om att förhandla!
Att B Johnson förstörde något? Vad förstörde han?
Jag vill se pappret som Putin viftade med framför de afrikanska ledarna. Din bas i din argumentation.
Jag ska berätta varför detta aldrig var ett seriöst utkast till fredsavtal.
1. Ukraina skulle inte få ha någon egen militär.
2. Allt som beslutades i Ukraina, skulle Ryssland ha veto på, om man så önskade.
3. De annekterade oblasten skulle bli direkt ryska. (även de som senare proklamerades ryska. Det var redan i krigsplanen, att dessa skulle tas)
4. Ryssland skulle ha stationerad trupp i Ukraina för att "garantera stabilitet och säkerhet", för alla rysktalande eller där Ryssland fann det nödvändigt att stationera trupp, för att behålla den allmänna säkerheten.
5. Den nazistiska regimen(ledningen) skulle bytas ut.
6. Nato eller EU skulle aldrig få bli ett framtida scenario.
Det var detta som fanns på den ryska listan.
(har du invändningar, kom med en kopia på listan i så fall.)
Vem ville/kunde/skulle garantera säkerheten för Ukraina???
England? Boris själv med ett maskingevär?
Du väljer att ducka för detta. Intressant!
Jag vet varför. Ännu ett av dina hemsnickrade argument håller inte.
Men du vill hålla på ditt narrativ.
Men det jag skriver, går att hämta fakta från olika uttalanden under de senaste 10 åren från Putin. Inte minst från december 17 2021 med de deklarationer som man sände till bl a USA, Nato. Ja Sverige fick ett brev också.
Varför du fortsätter med denna ohämmade pro-ryska dyngan, är oklart.
Pojkdrömmar som går i uppfyllelse?
"Estland som projekt kan få godkänt" Jisses.
"Bara de inte gör något dumt med minoriteter eller utrikes"
Lika klockrena uttalande om sakers bestånd, som om det kom från Putin själv.
"Västra Ukraina kan få gå med i EU, om de tar han om sin korruption" Va f-n har detta med topic och kriget att göra?
VAD??
Hur tusan kan du få fortsätta att sprida din dynga här. Dessutom kastar du in off topic emellanåt för att sedan säga, "kan inte svara på det/ge längre utläggningar här, då regler inte tillåter detta"
Men ge tusan i att gå in på off topic då!
Jag funderar på vilka oblast i Ryssland som måste avträdas till neutral zon mot väst. Så att hela Ukraina kan få blomstra i västvärlden. Det tycker jag de som projekt är värda.
Ryssland är inte värda så mycket. Ingenting alls faktiskt.