2024-01-07, 04:12
Medlem
Bandydrakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manny545
Så han påstår att han inte fått en förfrågan att medverka, vilket uttalat kommer från en psyksjuk person...och han har ett mejl som visar att han har tackat nej?
Hör du inte hur du själv låter?

Vad skulle det bevisa menar du, jag litar inte på någonting som den människan säger och jag har aldrig haft Twitter och kommer aldrig skaffa det heller så så länge du inte länkar något som tydligt styrker ALLT han säger så tror jag att han och du snackar skit.

Jag tror att det har gått till såhär:
1. Han har fått förfrågan att medverka, han har sagt nej och bett dem att inte inkludera honom i dokumentären.
2. Med tanke på att han är en av grundmedlemmarna i Killinggänget så går det inte att sudda ut honom totalt ur dokumentären men de har ändå försökt att lyssna på hans önskan så de har ändå bara nämnt honom lite smått.
3. Jonas Inde har blivit sur, börjat raljera på Twitter som alla störda människor gör och börjat hitta på massa skit för att kunna trycka ner sina före detta kollegor i skiten, för att han är störd i huvudet

Att han först är så säker på att han inte fått något mejl att han skäller ut produktionen efter noter för det, men sedan hittar mejlet där han säger "Nej tack, i så fall får ni göra filmen utan mig" och i samma inlägg skäller ut dem för att de spelade in dokumentären ändå? Det bevisar både att han har någon psykisk åkomma, och att mejlet är äkta. Han kunde ha fortsatt hålla tyst om mejlet och fått skälla vidare på dem från sin moraliska fasad. Nu ser han istället vansinnig ut som är sur för att de gjorde precis som han sa. Men han har ju fortfarande rätt att vara arg för att de inte gjorde som han ville

Du behöver inte "skaffa twitter" för att läsa hans inlägg. Det funkar säkert skitbra när du gnälltjatar på dina skötare att mata dig med vällingen fast den står mitt framför näsan på dig, men jag tänker inte skicka en länk som postats flera gånger i tråden redan. Men fortsätt för all del att tro att du har vunnit Internet idag

Med det sagt, så är nog din analys av händelseförloppet rätt nära sanningen
Citera
2024-01-07, 06:19
Medlem
pillifjongs avatar
Schyffert kör vidare med sin jävla Donald Trump taktik när han ska prata om sig själv i tredje person i dessa dokumentärer om honom själv…

Ju mer man enträget upprepar en lögn desto mer tror fårskocken på en…
Citera
2024-01-07, 07:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden
Är faktiskt märkligt att just Schyffert blev någon form av huvudperson när de de roliga var Johan Rheborg och Robert Gustafsson. Eller var det just därför?

Kan faktiskt inte komma på något roligt Schyffert sagt alls medans Percy Nilegård, Örjan Lax eller brandkaptenen Greger genast dyker upp när jag tänker på de andra.
Ja, Schyffert har ju inte direkt rosat oss med roligheter, ganska plumpt och skral kvalitet på hans skådespeleri. Han är säkert bra på något annat men att agera framför publik eller kameran är- och har helt enkelt inte varit hans grej.

- Schyffert har endast tillåtits detta för att han har "de rätta" politiska åsikterna, då får man tid på TV.

Jag upprepar detta så alla får möjlighet att smälta denna sanning:

- Schyffert har endast tillåtits detta för att han har "de rätta" politiska åsikterna, då får man tid på TV.

Jag såg ett program med Schyffert och Fredrik Lindström för några dagar sedan, Ägd - pengarna eller livet, pinsamt dåligt. Dels fanns det inga smarta eller fräcka vinklingar på pengasamhället utan endast upprepningar av vad andra riktiga artister framfört tidigare dessutom sänker Schyffert programmet ytterligare med sin inkompetens som artist.

Lindström levererar som vanligt ok men Schyffert gör bort sig igen. Han trollar fram skumpaflaskor, trevligt, men hans snack är undermåligt och det blir fjantigt när han ska dansa varje gång publiken applåderar.
Citera
2024-01-07, 08:51
Medlem
Otroligt mycket trams i den här tråden.

Robert Gustavsson är definitivt ingen PK-idiot och jag rekommenderar alla här att läsa hans biografi ”från vaggan till deadline” där hand bland annat tar upp en hel del om Jonas Inde. Det är tydligt att Inde hade väldigt stora problem redan tidigt i Killinggängets historia. Det var anledningen till att han inte medverkade i nile city exempelvis.
Citera
2024-01-07, 08:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flundran90
Var för ung för att hänga med på den tiden. Vet du vad för typer Lokko o Schyffer va på 90-talet? Var de lika pk då? Har mer fått känslan av att de var hippa popkulturmänniskor.
I övrigt diggar jag Inde och även Martin Luuk faktiskt, känns som de två står för något icke-konformt, fräscht till skillnad då från Lokko/Schyffert som man bara blir trött av så fort man ser nuförtiden.

Som dom flesta här i tråden skulle jag tro.

Killinggänget var ”den ironiska generationen” och dom höll överhuvudtaget inte på att uttala sig om politik. Dels var det inte en del av deras produktion och dels var det väldigt ”ute” på 90-talet. Man hade inte börjat tala om ”PK”. Vänstern och sossarna var definitivt inte invandrarvänliga osv.

Killinggänget var nog mer som ett popband på 90-talsscenen. Dock tycker jag personligen att den bruna filmen och fyra små filmer är mycket bra.
Citera
2024-01-07, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pojkpingis
Säga vad man vill om Jonas Indes många fel och brister åren efter Killinggänget, men Inde är ett jädra geni. Ett exempel på detta är hans roll i Torsk På Tallin, Fyra nyanser av brunt och fyra små filmer. Så synd att han inte fortsatt med komiken, det är ju där han hör hemma, trist.

Indes Hockeygänget på youtube är riktigt bra
Citera
2024-01-07, 10:38
Avstängd
pojkpingiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MLBT
Indes Hockeygänget på youtube är riktigt bra

Okej! Tack för tipset, hittade. Typ 40 delar, har att göra.
Citera
2024-01-07, 10:45
Medlem
Åsa Beckman, kulturchef på DN, avslöjar tänket i dagens krönika.

https://www.dn.se/kultur/asa-beckman-killingganget-sag-manlighetskrisen-langt-innan-samhallet-gjorde-det/

https://www.aftonbladet.se/kultur/bokrecensioner/a/XwabEg/inde-far-cellskap
"UR-serien om hans alkoholism och ursinniga tweets om en vårdnadstvist där han verkligen låtit kvinnohatet blomma ut."
Gick väl lite sådär senare i livet för en och annan i gänget. Alla drabbas inte av
manlighetskris även om fler borde göra det.
Citera
2024-01-07, 11:26
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flundran90
Var för ung för att hänga med på den tiden. Vet du vad för typer Lokko o Schyffer va på 90-talet? Var de lika pk då? Har mer fått känslan av att de var hippa popkulturmänniskor.
I övrigt diggar jag Inde och även Martin Luuk faktiskt, känns som de två står för något icke-konformt, fräscht till skillnad då från Lokko/Schyffert som man bara blir trött av så fort man ser nuförtiden.
Schyffert var väl mest en person som skulle vara "inne", jag tror inte han var politisk då. Lokko däremot skrev ju för tidningen Pop, som jag läste en del på den tiden. Tidningen och Lokko var väldigt aktiva ett tag i att förespråka svart musik. Det var Lokko och ett par kvinnor som hela tiden höll på med att stämpla vit musik som "stel", "bredbent" osv, medan svart musik "svängde", "hade själ" osv. De pushade även väldigt mycket för soul och hip-hop. Det är lite intressant för på den tiden var jag extremt pk och t.o.m. vänsterextrem, men jag gillade bara inte det "svarta" inom musiken de hela tiden tjatade om och hyllade. Faktum är att det var Pop som för första gången fick mig att tänka i rastermer. Musiken jag gillade var VIT och musiken och influenserna jag tyckte förstörde musiken jag gillade var SVART. Det var många artister som på den här tiden försökte ta in "svarta" influenser, förmodligen pga av att Pop var en tidning med mycket inflytande och "cred", så de här tankarna spred sig liksom inom musikvärlden. Det förstörde mycket, tyckte jag, när allt skulle "svänga". Helt plötsligt skulle alla band "rocka" och alla hade influenser från "60-tals-soul" och yada yada. Fan så många bra band som förstördes av att försöka ta in "svarta" influenser i sin underbara vita musik. Jag lägger en del skuld på Pop för det.

Jag vet inte om Lokko höll på med den här tidiga woke-grejen för att han var politisk, eller om det var för att alla musikjournalister från England och USA som han kopierade höll på med det, och han helt enkelt ville vara mest inne. I vilket fall så fanns det helt klart en politisk aspekt av det han grejade med. Och med tanke på hans uttalanden i dokumentären är han fortfarande kvar i det där.
Senast redigerad av baggebo1 2024-01-07 kl. 11:30.
Citera
2024-01-07, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yttrandefriden
Då läser du inte mina tidigare inlägg. Dokumentären och brittiska och amerikanska komiker.
Och? Var tror du att komiker/humorgrupper får sin inspiration och sina uppslag ifrån? Hemma från mammas kök?
Citera
2024-01-07, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Missouri
Ja, Schyffert har ju inte direkt rosat oss med roligheter, ganska plumpt och skral kvalitet på hans skådespeleri. Han är säkert bra på något annat men att agera framför publik eller kameran är- och har helt enkelt inte varit hans grej.

Jag upprepar detta så alla får möjlighet att smälta denna sanning:

Jag såg ett program med Schyffert och Fredrik Lindström för några dagar sedan, Ägd - pengarna eller livet, pinsamt dåligt. Dels fanns det inga smarta eller fräcka vinklingar på pengasamhället utan endast upprepningar av vad andra riktiga artister framfört tidigare dessutom sänker Schyffert programmet ytterligare med sin inkompetens som artist.

Lindström levererar som vanligt ok men Schyffert gör bort sig igen. Han trollar fram skumpaflaskor, trevligt, men hans snack är undermåligt och det blir fjantigt när han ska dansa varje gång publiken applåderar.
Ja, det var dåligt. Riktigt dåligt. Att klaga på Schyffert för att han inte är bra skådis är dock som att klaga på en dvärg att hen är dålig höjdhoppare, men bortsett från det håller jag med. Fan, läser man tråden får man intrycket att Schyffert är en av Sveriges mest hatade människor. Undrar varför! Förmodligen för att PK-eliten älskar att skriva om honom och för att han hamnat bland ett gäng mycket roliga människor, utan att vara särskilt rolig själv. Så mycket är klart: han hör inte hemma på scenen. Särskilt inte humor-scenen. Har du hört uttrycket a fish out of water?
Senast redigerad av reservkonto1234 2024-01-07 kl. 12:27.
Citera
2024-01-07, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bandydraken
Att han först är så säker på att han inte fått något mejl att han skäller ut produktionen efter noter för det, men sedan hittar mejlet där han säger "Nej tack, i så fall får ni göra filmen utan mig" och i samma inlägg skäller ut dem för att de spelade in dokumentären ändå? Det bevisar både att han har någon psykisk åkomma, och att mejlet är äkta. Han kunde ha fortsatt hålla tyst om mejlet och fått skälla vidare på dem från sin moraliska fasad. Nu ser han istället vansinnig ut som är sur för att de gjorde precis som han sa. Men han har ju fortfarande rätt att vara arg för att de inte gjorde som han ville

Du behöver inte "skaffa twitter" för att läsa hans inlägg. Det funkar säkert skitbra när du gnälltjatar på dina skötare att mata dig med vällingen fast den står mitt framför näsan på dig, men jag tänker inte skicka en länk som postats flera gånger i tråden redan. Men fortsätt för all del att tro att du har vunnit Internet idag

Med det sagt, så är nog din analys av händelseförloppet rätt nära sanningen

Men då säger du ju att jag haft rätt hela tiden, vafan fortsätter du försvara honom för då
Jonas inde är i dagens läge en galning bortom räddning och går därmed inte att lita på, det är vi överens om, bra.

Då släpper vi det här, slutdiskuterat hahaha
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in